/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved test af Direct 3D (1000 point)
Fra : e.p.
Vist : 1034 gange
600 point
Dato : 30-06-02 14:07

Når jeg går ind i diagnosticeringsværktøjet til DirectX, og tester Direct 3D får jeg følgende fejlmeddelelse:
Testresultater for Direct3D: Fejl ved trinnet 8 (Opretter 3D-enhed): HRESULT = 0x887602eb (fejlkode)

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt !!

Jeg kører med:
* win XP
* AMD-K6 3D processor
* Riva TNT2 Nvidia

Jeg har prøvet:
* Mange forskelige NVIDIA-drivere
* Directx 9.0 beta

Hvis jeg får løst mit problem forhøjer jeg til 1000 point

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 14:46

Hej E.p.

det ka' evt. skyldes de to tin som er nævnt her fra Microsoft,
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q249867
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q260565

Men har du evt. prøvet at kigge i dxdiag.txt og set efter om den nævner noget specifikt?

det ka muligvis også være at din Direct3D Acceleration ikke er slået til... og det er det der giver problemer da den ikke ka' oprette en 3d-enhed... har du slået den til?

Hvis du køre med et Via Chipset har du så prøvet med at opdatere din VIA 4in1 drivers? (siden du kører med en AMD)

Hvilke drivers fra NVida har du afprøvet?
Har du opdateret XP med den seneste Service pack?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-06-02 14:59

Hej e.p.
Prøv at kikke på dette links
http://club.aopen.com.tw/forum/viewmessage.asp?forumID=27&MessageID=7565
den fortæller om den fejlkode du har HRESULT = 0x887602eb
MVH Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 15:32

Hej E.p.

jeg har lige et par spørsgmål...

Hej E.P.

skærm resolution bruger du samt frekvens?

har du evt. fået en meddelse som denne -->
"The file nv4_disp.dll is not digitally signed" så ka' det tyde på at din dll fil eller driver ikke er godkendt af WHQL (dvs. evt. ikke understøttes korrekt men ka' funke alligevel)
ude i sidelinjen til højre ka' du se hvilke Nvidia driver der er godkendt af WHQL -->
http://drivers.3dnews.ru/catalog.phtml?ca_id=137&cp_level=2

står der nogen steder at der er et memory resource problem?

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 610 point
Dato : 30-06-02 15:36

damn... tastefejl og forglemmesle af første klasse...

glemte et Hvilken foran skærm opløsning og frekvens... og at der var scrollet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-06-02 17:05

* Jeg har ikke netmeeting instaleret
* Jeg har heller ikke PC anywhere, net meeting remote desktop sharing, SMS 2.0 eller andre lign ting kørende
* Jeg har prøvet at lukke alt ned imens jeg tester.....inkl. antivirus internet, iis, m.m. (alt....)
* både DirectDraw og Direct3D er enabled
* Jeg kører med 1280 x 1024 (32 bit) (60Hz) men har også prøvet med andre instillinger ned til 800 x 600 (16 bit) (85Hz)
* Af driver har jeg prøvet godkendte drivere, med samme meddelelse (jeg tror jeg har prøvet 10 forsk.)
* Jeg har ikke VIA-drivere
* Jeg har opdateret næsten alt på windows update
* Jeg har 512MB RAM
* Jeg har problemer med at se DIVX/AVI-film (lyd følger ikke billede, eller filmen hakker) og flere spil (Bl.a. Renegade, m.fl.) kan jeg ikke spille
* Jeg har prøvet at indstalere en ren win 2000 partion, og fjernet alle unødvendige ting, men kan alligevel ikke afspille film (lyd følger ikke billede, eller filmen hakker)

Her er hele meddelelsen:
No problems found.
To test DirectDraw functionality, click the "Test DirectDraw" button above.
Direct3D 7 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x887602eb (error code)
Direct3D 8 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8007000e (Out of memory)
Direct3D 9 test results: The tests were cancelled before completing.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-02 15:21

He you

1000 point til hvad?!?

vh

"e.p." <e.p..news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SpCT8.99693$N46.2514011@news010.worldonline.dk...
> Når jeg går ind i diagnosticeringsværktøjet til DirectX, og tester
> Direct 3D får jeg følgende fejlmeddelelse:
> Testresultater for Direct3D: Fejl ved trinnet 8 (Opretter 3D-enhed):
> HRESULT = 0x887602eb (fejlkode)
>
> Nogen der har en ide til hvad der kan være galt !!
>
> Jeg kører med:
> * win XP
> * AMD-K6 3D processor
> * Riva TNT2 Nvidia
>
> Jeg har prøvet:
> * Mange forskelige NVIDIA-drivere
> * Directx 9.0 beta
>
> Hvis jeg får løst mit problem forhøjer jeg til 1000 point
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-06-02 17:59

Hej

Har du prøvet at installere DetonatorTM driveren til dit grafikkort ?? Jeg har samme type grafikkort som dig, da jeg havde installeret DetonatorTM driveren til mit system (XpPro) så kunne jeg bare køre alt.
Download dem her:
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 18:07

Hej E.P.

lige et par flere spørgsmål

Nu ved jeg ikke lige præsict hvilket bundkort du har, men har evt. opdateret din bios?
(evt. også den til grafik kortet)

Hvad for et lydkort har du?

kommer den med nogle meddelser omkring registrerings databasen?
f.eks. som --> Registry: Errors found: Key 'HKCR\CLSID\{--hex string--}\ProgID' is missing
eller --> Registry: Errors found: Key 'HKCR\CLSID\{--hex string--}\InProcHandler32' is
missing.

har du evt. prøvet at ændre "Video Card IRQ" indstillingen i BIOS til Off, hvis den er ON, eller omvendt?

Ved Fanebladet i Dxdiag.exe under "directX files", er der der nogle bemærkninger til nogen af dll filerne?

Nu har jeg ikke det grafik kort du nævner men et Asus, der har et program der hedder Display Card Control Panel(nVidia Series)
Den indeholder nogle emner/faneblade til Følgende emner
Infomation, Color, Display og Advanced, i advanced er der følgende emner
Direct3D VR, Direct3D, OpenGL VR, OpenGL og Other
nu ved jeg ikke om du har noget lignende

Men har du f.eks. prøvet med at ændre i OpenGl's "vertical Sync" til "Off by Default" eller hvis den er Off sætte den til ON.

Har du en Funktion der hedder "Monitor Timing" og hvis du har hvad er den sat til?

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-06-02 18:55

PARKENSS.....
Jeg kører med:
win XP
og den er afprøvet

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-06-02 19:28

Hej igen

Du kører med en AMD K6 er det en 400MHz ??? AMD er et godt og stabillt system,---men det er noget tungt at danse med når det gælder Spil og lign. Renegade er et meget krævende spil,--og at Film hakker på din Computer og lyden er forsinket, det tyder på, at din maskine ikke har de Reccurser der skal til for at afvikle nævnte, altså jeg mener du bliver nød til at få opgraderet din Cpu,---hvis dit bundkort kan klare det ??

Har du kunnet afvikle det omtalte tilfredsstillende ??

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 20:22

Hej Zonker,

ikke for noget... men jeg tror gerne Ole fra spørgsmålet omkring "Asus p4b533-v - installation"
http://www.kandu.dk/dk/spg/4665
gerne vil ha' et svar på hvad Hypernation er, da du ikke har forklaret det og bare slynget det ud i luften.
Også siden du har fået point for det, men han har stadigvæk problemet... eller det er måske bare ligemeget?
det er ikke for at træde dig over tæerne eller noget... men jeg synes da i det mindste du ka' forklare ham hvad det er...

og ang. dit link til http://www.viaarena.com/?PageID=2, så ku' du hvis du havde læst indlæggene se at E.P. ikke har et VIA Chipset...

det er ikke for at kritisere eller noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 20:57

OG e.p. grunden til at jeg sætter ovenstående til formodet svar, er at det mindste du kan gøre er at komme med en grund til afvisningen.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 20:58

Og e.p. hvis du mener, at jeg er forkert på den med dit bundkort, må du meget gerne oplyse :

fabrikat, model, og din seneste BIOS opgradering.

Samme oplysninger om grafikkort.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-06-02 21:13

* Jeg har opdateret BIOS'en på bundkortet
* BIOS'en på grafikkortet har jeg ikke opgraderet
* Der er ingen anmærkninger under directX files
* i de 1½ år jeg har haft computeren har jeg kun 3-5 gange oplevet at computeren uprovokeret er gået i baglås,
og ingen af disse gange har været indenfor de sidste 6 måneder.
* Lydkortet er et onboard
* Jeg kan ikke ændre i OpenGl's "vertical Sync" (eller også kan jeg ikke finde)
* Jeg prøver at ændre "Video Card IRQ" indstillingen i BIOS når jeg har postet dette indlæg
* Jeg kan ikke finde noget der hedder "Monitor Timing"

KOM ENDELIG MED FLERE INDLÆG (gælder ikke Zonker's formodede svar, som jeg gerne vil frabedes)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-06-02 21:45

Zonker>> Lidt er vel bedre end ingenting. Det er jo ikke oplyst hvor mange Mhz der køres med !!

e.p.>> Som jeg spurgte om tidligere,---har du været i stand til at afspille Film problemfrit før dette er opstået ??????
Hvor stor er din Cpu ??
Har du problemer udover det nævnte ??? Hvordan kørte din PC før du installerede XP ?? Har denne installation forværret din maskine ??

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 21:51

Hej E.P.

prøv at højreklikke på dit Skrivebord, så skulle vinduet med "Egenskaber for Skærm" gerne dukke om, her trykker du på fanebladet "indstillinger", her er der næsten nede i bunden til højre over knappen Anvend, en knap der hedder "Avanceret"... tryk på den...
så skulle egenskaberne til dit Grafikkort gerne dukke op...

her skal du så trykke på "Display" og så vælge fanebladet "advanced", det ka' godt være at metoden ser eller er lidt anderledes på din computer, men jeg gætter på den nogenlunde er sådan. (da dit grafikkort også bygger på Nvida)
her skulle de faneblade jeg omtalte før gerne være,
"Monitor timing" sku' være under fanebladet "other"
og "Vertical Sync" under OpenGL

har du forresten i Dxdiag.exe under fanebladet "More Help" prøvet knappen "MSinfo", og efterfølgende evt. set om der sku' være en hardware konflikt af en art?

håber det ka' bruges...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-06-02 22:37

Zonker....
1) Du lægger ud med på din helt egen arrogante måde at gøre/prøve på at gøre andre til grin/mindre værd end dig selv
2) Du kommer med forslag til at jeg skal opdatere via-driver, det har jeg 1 gang skrevet at det har jeg ikke
3) Og så en reinstallation af Direct X.....hvis du nu endnu engang læste hvad der er blevet skrevet, så ville du læse at jeg allerede har prøvet en ren win 2000 instalation, og direcx 9.0 beta

Fortæl mig så hvorfor du mener du har gjort dig mere fortjent til mine point end de andre ??

Andre kunne måske tænke "hvem har tisset på hans sukkermad" til dem vil jeg så sige, at det er kun zonker....
Jeg mødte ham første gang her: http://www.kandu.dk/dk/spg/3947 hvor han skriver """svar er simpelthen for tyndt, der står sgu da intet om de tekniske data, bla. bla""" og når man spørger hvad meningen er, så kommer der ingen svar ??

Her: http://www.kandu.dk/dk/tip/1532 hvor jeg oprettede et spørgsmål direkte til zonker http://www.kandu.dk/dk/spg/4165

Her: http://www.kandu.dk/dk/spg/4477 hvor zonker skriver: """ Fatter i IKKE snart at DETTE IKKE ER ET FORUM for links og kommentarer til hvordan man finder ulovligt software??? Betal for det eller sælg din computer... mail på vej til service@kandu.dk"""
MOAAAR..keld har hoppet i vandpytten......Zonker laver igen igen igen indlæget som formodet svar, og på den måde prøver på at score billige point, slutteligt skal det nævnes til dette, at der intet ulovligt var i spørgsmålet, og zonker svarer igen igen igen ikke på kommentarer til hans negative og arrogante måde at svare på

Her: http://www.kandu.dk/dk/spg/4412 sidder jeg en nat, og keder mig....der kommer et spørgsmål, og nej.....jeg har ikke ret meget forstand på mobiltelefoner, men jeg hjælper gerne andre.....og efter at have søgt efter et svar i andre spørgsmål på kandu.dk, her http://www.kandu.dk/dk/spg/2642 bl.a. og et andet sted som jeg fandt hvor der stod at koden kunne findes på http://www.tst.dk skrev jeg (som en kommentar, og ikke formodet svar) Jeg kunne forestille mig at det var disse koder: http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=98940772
OK....det var ikke rigtigt, men så skriver zonker: """e.p. det var dog den værste gang pladder du skriver... Giv dog RIGTIG vejledning istedet for at mislede folk IGEN"""
Jeg ville gerne vide hvad igen betød....så jeg spurgte: """Hvorfor skal du genere mig ligesom du gør her: http://www.kandu.dk/dk/spg/3947 og endda uden at svare mig på hvad fanden (undskyld sproget) jeg har gjort dig.....
Og lige en sidste ting, hvad mener du med at jeg misleder folk IGEN... helt ærlig.......""""
Og endnu engang kommer der ikke noget svar
Men som briani skriver: """Til Zonker
Du skriver
man skal ikke hjælpe hvis man ikke er sikker i sin sag.... Og slet ikke hvis man ikke ved noget om det
Til det vil jeg bare tilføje
Så kan jeg ikke rigtig se hvad du laver herinde
for der er da hverken hoved eller hale i meget af det du skriver i de forskellige spørgsmål der bliver stillet herinde."""

Den sidste gang zonker "trådte mig over tæerne" var hvor jeg skrev dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/1606 som er en nem måde at åbne for porte på en speedstream 2601 for alm. mennesker uden de store IT-færdigheder....
zonker kom med dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/1609 med overskriften: """fejl i tip om konfiguration af speedstream fra e.p"""
Hvis man er en øvet bruger af internettet m.m. ville det måske være nemt (jeg er cisco certificeret, men kender ikke speedstream 2601 webinterface) men havde det været min far der skulle åbne for ICQ så kunne jeg være 100% sikker på at så var det mig der kom til at gøre det, og mange andre aner sgu da heller ikke om det er UDP eller TCP, eller hvilke porte der skal åbnes.....derfor er det en Smart og hurtig konfiguration af Netexpress router som jeg også skrev i overskriften på mit tip

Jeg tror godt jeg kunne blive ved med at skrive i 2 timer endnu, men helt ærligt, så gider jeg ikke.......

Og zonker.....som jeg 1 gang har skrevet: Jeg er absolut ikke perfekt (og ønsker ikke at være det) men jeg prøver at hjælpe andre mennesker !!!!!!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 22:52

Hej E.p.

Jeg har lige fundet ud af jeg jeg har lavet en lille bommert, med hensyn til beskrivelsen med at finde grafikkortets indstillinger -->
Jeg kom til at skrive at "Advanced" sku' ligge under Fanebladet "Display"... Det gør det ikke, det er et Faneblad for sig selv...

jeg beklager denne fejl... men håber du har kunnet finde det alligevel...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-06-02 22:59

Starup...
Der er ikke et faneblad som hedder other eller OpenGL, men under fanebladet TNT2 Model 64 kan jeg gå ind under yderligere egenskaber, og der er ikke nogen af de ting du nævner...
Der er intet der konflikter, og som tidligere nævnt, så har jeg faktisk haft en utrolig stabil computer

PARKENSS.....
Jeg har altid haft problemer med film, men ikke spil.....
det er en 500Mhz
win 2000 og xp har fungeret lige godt/dårligt

Håber ikke i andre blev skræmt af mit sure opstød......men det har ligget og dulmet i et par uger....og nu skulle jeg bare af med det

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-06-02 23:01

strarup...
Jeg lagde ikke mærke til din "bommert"
Jeg har et par IT-uddanelser, så det går nok med det

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 23:26

hej E.P.

oki doki... tja... det man først bli'r blind på er øjene og "advanced" fanebladet snød mig da den lå lige ved siden af "Display", så da jeg trykkede opfattede jeg det som om den lå under "display", jeg opdagede det først da jeg var ved at gå det igennem igen....

men det med OpenGL lyder underligt... et eller andet sted må dit grafikkort da understøtte OpenGL, hvilken model er din "Riva TNT2 Nvidia"?
Har den evt. en Manual der ka' downloades... så ka' jeg prøve at kigge den igennem...

Forresten er det et SiS chipset på bundkortet og er onboard lydkortet et af typen "C-Media"?

og der er ikke kommet noget med nogle fejlmeddelser mht. til registrerings databasen?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-06-02 23:27

Her er lidt flere oplysninger:
- Bundkort Gigabyte GA-5SMM MicroATX bundkort:
* SiS 530 AGPset
* ITE 8661 I/O chip
* ESS ES1898 lyd-del
* SiS 530 integreret 2D/3D AGP grafik-del
- Processor AMD K6-2 500MHz
- RAM 2x256MB 133MHz SD-RAM
- Harddisk 10 + 40 GB IDE harddisk
- TNT2 M64 m/tv-out

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-06-02 23:31

Strarup....
En lille rettelse: under fanebladet TNT2 Model 64 kan jeg gå ind under yderligere egenskaber, der er et faneblad der hedder openGL men der er ikke nogen af de ting du nævner...
Der er ingen fejl i registrerings databasen....
Jeg har endda "ryddet op" for 2 dage siden, hvilket heller ikke hjalp !!

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-06-02 23:56

Hej
e.p. > Forståeligt at bægeret flyder over

Jeg faldt lige over dette indlæg der specielt er henvendt til Win 2000
Do not use Direct X 8.1, as it will fail (run Dxdiag and you'll get the following : Direct3D test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8007000e (Out of memory).) instead you should try using Direct X 8.0a which seems much more stable.
Har du prøvet den version Directx ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 00:00

PARKENSS....nope
så er det bare spørgsmålet om den funger med WIN xp ??

Kommentar
Fra : cad

Dato : 01-07-02 00:20

geninstaller alle bundkortdrivere, TNT2 Nvidia-drivere og derefter directX 8.0 ell. 8.1. Det kunne være en ubetydelig softwarefejl i sis-driverne ( installer kun drivere til samme softwarefamilie)

et andet skud i tågen : er der konflikt mellem grafikkort og lydkort eller andet ??????

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-07-02 00:21

Ja,---det er så spørgsmålet !!! Men det fungerer åbenbart med Win 2000 selvom der står at Directx 8.0a er til Win95 !
Kan der ske noget ved at afprøve det ?

Jeg kører selv med DirectX 8.1 --som jeg skrev kører jeg også med WinXp samt samme grafikkort som dit,--der er ingen fejl i Directx-testen.

Undskyld hvis jeg vrøvler,---men Kl er jo ved at være sengetid

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-07-02 00:23

Hej e.p.

nu ka' det godt være jeg spørger dumt... men har du både et onboard grafikkort og et TNT2 grafikkort på dit motherboard?

ka' du huske en af de sidste ting du har installeret før det her DirectX sjov begyndte at komme med de her fejl?

Jeg ved ikke om det er noget specifikt kun til Geforce, men du ka’ se et skærmbillede af det jeg talte omkring Vertical Sync her -->
http://www.nvnews.net/articles/detonator_2/opengl_aa.gif
den ligger under Buffer Flipping mode…

jeg ved ikke om dit skærm billede nærmere vil minde om det her -->
http://www.dansdata.com/images/TNT2s/detprop.GIF
Den har også et faneblad ”other options” nu ka’ jeg desvære ikke klikke på de forskellige faneblade, så jeg ved ikke hvad der gemmer sig bag, f.eks. other options.

Til Parkenss,

Ifølge det her link, er der en her der fik en nogenlunde samme meddelelse med Direct X 8.0a
http://www.mikescomputerinfo.com/wwwboard/messages/341.html
”with directx 8.0a, software rendering worked but the hardware accelerated test failed and gave a similar error”…

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-07-02 00:56

Er du sikker på, at det er den sidste nye Denator driver du har installeret ? :
http://downloads-zdnet.com.com/3000-2108-10120177.html?tag=lst-0-10

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-07-02 05:10

Hej E.P.

Jeg har læst ovenstående igennem, og det ser ud til at du har prøvet næsten alt og har derfor svært ved at mene andet, at der muligvis er kommet en hardwarefejl på dit grafikkort eller at det "bare" er værdigt for en udskiftning m.h.t. til afvikling af diverse spil, som kræver et hurtigt grafikkort.

Jeg kan ikke sige, at jeg direkte har haft de samme problemer som dig; men jeg har haft hakken m.m. i nogle spil og tænkte på, om min PC igen var værdig til opgradering / udskiftning.

Før udskiftning af mit grafikkort for nyligt havde jeg et 32MB Asus AGP Nvidia Geforce2 GTS/PRO på en Pentium III, 1000 mhz og har nu udskiftet grafikkortet til et 128MB DDR ATI Radeon 8500-LE m TV-out, og jeg har nu igen en helt perfekt PC som mærkes til at være blevet væsentligt hurtigere.

Så skift først grafikkortet før du evt. opgraderer din PC med bundkort og CPU.

Mvh
Bjarne H

P.S. Tak for dit indlæg vedrørende Z....., du er ikke den eneste!

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-07-02 09:41

Godmorgen.

Min erfaring er, at et Riva TNT2 Nvidia Grafikkort er et glimrende kort til afvikling af både krævende spil samt til afspilning af Film. Mit system er er en en Athlon 1700 XP, så i sidste ende mener jeg, at det er e.p.`s CPU størrelse der ikke rigtig slår til.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 01-07-02 10:00

Hej e.p.

Dette spørgsmål er jo en hel bog og lidelses historie.
Mit lille pip handler om de erfaringer at jeg har fået med integrede multichipsæt på bundkort.
De kører vældig godt, indtil at man forsøger at tiljøe ekstra komponenter til systemet i form af nye funktiontionskort såsom, grafik, seriel eller lignende. Problemet opstår som regel med resourcedelinger, og her er det specielt IRQ og DMA der giver knas i maskineriet.
Jeg går ud fra at dit integrede grafikkort , er slået total fra og slet ikke bruger nogen resourcer.

Prøv at checke om dit grafikkort deler IRQ med funktioner på det integrede chipsæt. Hvis det er tilæfældet må du sno dig ud af det.
metoden er afhængig af bundkort/BIOS muligheder - typisk står mulighederne under PCI/PNP siden i BIOS setup. evt. slå PNP operativsystem fra, og efterfølgende foretages en reset af PNP-data ESCD.

Når du har fået ikke delte resourcer på dit grafikkort, prøv og test igen.

held og lykke

GTZ

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-07-02 10:04

Hej E.P
Tak for dit indlæg om manden der tror han ved alt nemlig Zonker,som kun bruger Kandu til kritik af os andre brugere
men lad os nu se om han har et svar til dig,men jeg tvivler.
Vedr:dit proplem
Har jeg fundet under mine egne tips dette,jeg kopierer bare lige det hele ned til dig,så kan du selv sorterer lidt i det.
Jeg er sikker på at det er din grafikkort driver opsætning der er noget galt med
Først og fremmest skal du være sikker på at du har den sidste nye driver til dit kort
den kan hentes her http://www.nvidia.com/
der har været en del vrøvl med mange af de driveropdateringer fra Nvidia-nogle gik simpelhen hen og ødelage systemfilerne-hvis dette er tilfældet(prøv at spørge dr watson)så skal du kører alle de driver ind der er på den cd-skive med dit bundkort på-især er det vigtig med den der hedder via driver.
Men har du den sidste nye grafikort inde-gør du følgende
Skærmen "fryser" hele tiden (med Nvidia driver).
Dette fænomen er observeret på nogle computere med uofficielle (ikke Microsoft signerede) Detonator drivere fra Nvidia
Løsningen er at deaktivere CPU understøttelse i Nvidia indstillingerne. Det gøres under Avancerede skærmindstillinger i Geforce (eller TNT) fanen. Klik på knappen Additional Proberties. I den forreste fane OpenGL settings (Performance and Compatibility) sætter du flueben i Disable support for enhanced CPU instuction sets.
Hvis der er ødelagt nogle systemfiler-skal du instalerer din windows igen-bare instalerer den oven i den gamle-så skal du nok komme til at spille igen uden at den fryser
MVH og held og lykke med det Brian

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 10:47

* ang Directx 8.0a så har jeg ikke fundet den endnu...skulle der være en der har den "liggende" så vil jeg gerne have den: eric@pedersen.mail.dk
* ang. den sidste nye Denator driver http://downloads-zdnet.com.com/3000-2108-10120177.html?tag=lst-0-10 så er jeg ikke 100% sikker på at jeg har prøvet den... men næsten.....jeg har dog her til morgen prøvet den af, og det var det samme
* strarup.....Jeps...onboard grafikkort og et TNT2 grafikkort
* Jeg prøver og se hvad jeg kan finde til mit bundkort omkring middag....
* Strarup....de billeder, ligner ikke ret meget dem jeg har ??
* Ang. opgradering, så er det også meget meget tæt på at være tid til en bedre computer, men jeg har 5 drenge, og læser på 2.år, og forventer at starte i vejle på MCSE (Microsoft Certified Systems Engineer) fra 1/7 hvor jeg skal rejse mellem Esbjerg og vejle, så penge er der desværre ikke så mange af (endnu)....men når det sker, skal min svigerinde sikkert have computeren, og så skulle den gerne virke
* GTZ....nu er du ude i noget som jeg ikke har så meget forstand på, men jeg elsker udfordringer, hvilket man jo kun kan lære af (om ikke andet, så kan man lære at holde fingrene væk) men jeg venter dog lige lidt med det...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-07-02 10:49

Hej E.P.

Der skulle være nogle værktøjer til Nvidia her
http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=33

Bl.a. dette NVRefreshTool, den sku’ også kunne teste Vsync…
http://www.voodoofiles.com/6648
en nærmere beskrivelse er der også af versionen lige før den…
http://www.voodoofiles.com/6814

du’ ka’ også prøve Riva Tuneren og se om den kommer med nyttigt information, eller der ka’ laves nogle ændringer der ka’ få det til at køre…
http://www.voodoofiles.com/2619
den siger at den evt. ka’ ”solve some compatibility problems” så er spørgsmålet bare om den ka’ det…

der er nogle flere kategorier her, men om der er nogen der ka’ bruges… I don’t know…
http://www.voodoofiles.com/category.asp?x=39
men blandt kategoriene er f.eks. også nogle BENCHMARKING tools, DIAGNOSTIC TOOLS, GAME TOOLS og RAM TOOLS m.m.

Du sagde at du ikke havde opdateret Bios’en på dit grafikkort, står der evt, inde på siden til dit grafikkort mht. TNT2’ens Bios noget nyttigt omkring Win XP f.eks.?

jeg ka’ desværre ikke hjælpe de næste par dage, men jeg håber du får løst dit problem…

Håber det ka’ bruges…

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-07-02 11:00

Hej igen,

Ang. DirectX 8.0a hvis du evt. har nogle gamle cd-rommer liggende fra nogle computerblade ka' du være heldig at de har den der på...
ellers er der en her... men den siger kun til Win 95...
http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx80a.asp

ang. IRQ, DMA, konflikter m.m. omkring din computer, ka' du få de oplysninger vha. Dxdiag.exe under fanebladet "More Help" og så trykke på knappen "MSinfo"...

er dit TNT2 kort så et AGP kort eller isa/pci?

ang. billederne... så ved jeg ikke lige hvor indstillinger til dit kort er eller ser ud... Men den skulle understøtte Vertical Sync så vidt jeg har forstået... spørgsmålet er bare hvor det så er...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-07-02 11:04

Hej igen
Directx 8.0a kan du downloade her
http://www.wogelius.dk/download.htm
MVH Brian

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 11:10

Dr. watson havde observeret 4 fejl:
_________________________________________________________________
Nr1
Der skete en programundtagelse:
Program: D:\Programmer\DivX\DivX Player 2.0 Alpha\DivX Player 2.0 Alpha.exe (pid=3724)
Tidspunkt: 15-03-2002 kl. 14:46:38.714
Undtagelsesnummer: c0000005 (adgangsovertrædelse)

*----> Systeminformation <----*
Computernavn: ERIC
Brugernavn: Eric Pedersen
Terminalsessions-id: 0
Antal processorer: 1
Processortype: x86 Family 5 Model 8 Stepping 12
Windows version: 5.1
Nuværende build: 2600
Service Pack: None
Nuværende type: Uniprocessor Free
_________________________________________________________________
nr2
Der skete en programundtagelse:
Program: D:\Programmer\The Playa\ThePlaya.exe (pid=2296)
Tidspunkt: 15-03-2002 kl. 14:48:36.563
Undtagelsesnummer: c0000005 (adgangsovertrædelse)

*----> Systeminformation <----*
det samme som ovenstående
_________________________________________________________________
nr3

Der skete en programundtagelse:
Program: D:\Programmer\The Playa\ThePlaya.exe (pid=3648)
Tidspunkt: 15-03-2002 kl. 14:49:29.179
Undtagelsesnummer: c0000005 (adgangsovertrædelse)

*----> Systeminformation <----*
det samme som ovenstående
_________________________________________________________________
nr4
Der skete en programundtagelse:
Program: F:\Setup\Setup.exe (pid=1552)
Tidspunkt: 15-03-2002 kl. 14:51:48.069
Undtagelsesnummer: c0000005 (adgangsovertrædelse)

*----> Systeminformation <----*
det samme som ovenstående
_________________________________________________________________

* Der står d: fordi jeg ikke har et c-drev (længere ubetydelig historie)

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 11:29

Directx 8.0a gik ikke...
This program is not for use on windows xp click ok to exit

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 11:32

og jeg kan ikke komme ind på http://www.voodoofiles.com

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 11:38
Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-07-02 12:09

Strarup...det er PCI da jeg ikke har en AGP-port

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 01-07-02 13:04

Kontrol af Ressourcer er ikke så slemt:

PÅ win2K: Denne Computer -> egenskaber -> hardware -> enhedshåndtering -> vis -> ressourcer efter tilslutning -> IRQ

så ser du hvilke enheder der bruger Interrupt.

GTZ

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-07-02 15:09

Hej igen E.P.

Hvis du senere vælger at opgradere din PC (i stedet for en helt ny), bør du starte med dit bundkort med en AGP grafikkortport og gerne større CPU og dernæst et AGP grafikkort. Grafikkortet er en af de helst store flaskehalse og jeg gør opmærksom på, at et nyere grafikkort i mange tilfælde vil aflaste PC'ens CPU, da grafikortets processor vil overtage mange beregninger.

Her er lidt om: Accelerated Graphics Port AGP;
Grænseflade konstrueret specielt (og alene) til grafikkort, der fysisk er adskilt fra pc´ens almindelige PCI-bus. Fremfor at bruge PCI-bussen til grafikdata, tilbyder AGP en dedikeret punkt-til-punkt kanal således at grafik-controlleren direkte kan anvende main memory.
AGP kanalen er 32 bits bred og kører ved 66 MHz. Dette giver en total båndbredde på 266 MBps, i modsætning til PCI-båndbredden på 133 MBps. AGP understøtter også to valgbare hurtigere modes, med hastigheder på 533 MBps og 1.07 GBps. I tilgift, tillader AGP 3-D textures at blive holdt i main memory fremfor i video memory.

Efter at jeg skiftede mit grafikkort har jeg igen testet mit system med "3D Mark" steg mit resultat fra ca. 2.700 til ca. 6.300.

Du gør endvidere opmærksom på: " Der står d: fordi jeg ikke har et c-drev (længere ubetydelig historie)", jeg vil lige gøre opmærksom på, at nogle programmer og drivere kun fungerer hvis de ligger / er installeret på C:
Kunne måske være medvirkende til fejl?

Noget jeg nu ville prøve efter alle de mange gode forslag er at afinstalere grafikkortet i Windows, dernæst lukke PC helt ned og afmontere og montere grafikkortet igen og så installere kortet på ny og så afprøve. Derved får du afinstalleret alle filer tilhørende grafikkortet og en af dem kunne jo være fejlbehæftet.

Du benytter Windows XP - hvilket system brugte du tidligere og havde du da fejl?

Det kunne jo tænkes, at Windows XP's drivere m.m. ikke kan konfigureres 100% til din nuværende konfiguration.

Håber, at dette kan give dig nogle ideer til videre fejlfinding!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-07-02 15:15

Damn.... hvor man får sig en griner.......

Jeg bliver simpelthen nød til at have dette som et formodet svar, så brian igen igen kan få fyldt brænde på sit bål til sine fordomme.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-07-02 17:01

Hej E.p.

det her bliver kun meget kort... da jeg ikke har så meget tid... men så vidt jeg ku' se i din fejlmeddelse fra Watson var der noget med "the Playa" of "DivX"...

DivX gør brug af et DirectX filter med extensionen/efternavn AX... det ka' måske være at det er det filter der driller...
jeg ved ikke om du har en gammel version af DivX 3.11, deri mener jeg der stod en beskrivelse af hvordan man ku' få DivX'es DirectX filter installeret... Jeg ka' ikke huske om der også gør i de nye... og jeg ka' desvære ikke se efter da jeg ikke er hjemme på min egen computer i øjeblikket... men står på biblioteket og lige hurtigt ku' låne en computer...

men prøv evt. at kigge på DivX filteret med endelsen AX...

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 02-07-02 01:32

Hej E.p.

Jeg er ikke så stærk i meget af det der står her (omkring undtagelsesnumre osv.), men har selv en maskine (800MHz/WinXP) med det samme grafikkort - samme problemer med film, dog kun 128 MB Ram.
Efter jeg ændrede min skærmopsætning til 16 bit farver var problemerne væk.........
Med Geforce kan jeg køre 32 bit uden problemer.
Jeg tror ikke på den med for lidt processorkraft. (Sorry PARKENSS)

PS. Der er netop frigivet en ny Detonatordriver og på divx.com der kommet en version 5.0.2.

/LEX

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-07-02 18:50

hmmm Caine....prøv at se hvor meget der er skrevet i dette spørgsmål.....det er folk der prøver at hjælpe, man kan sgu altid bare købe noget andet/bedre, hvilket også er foreslået, så dit elendige svar er hermed afvist (det er iøvrigt foreslået flere gange)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 00:12

Hej E.P.

Nu er der efterhånden gået nogle dage, så jeg ved ikke om du stadig døjer med problemet…

Men hvis du stadig gør… har du så evt. prøvet at afinstallere DivX for at se om det løste problemet... som sagt så er DivX et "hack" på Microsofts egen MPEG4 format, og ud fra det som jeg nævnte tidligere ka' det godt tyde på at det er DivX der volder nogle problemer, jeg er nu hjemme igen og igang med at kigge disken igennem efter en gammel version af DivX jeg mener der nævnte noget om hvad man sku' gøre hvis ens DivX ikke blev installeret korrekt.
Jeg mener at de 2 directX filtere mht. til DivX er DIVX_C32.AX og DIVXDEC.AX, jeg ka’ ikke lige huske dll’erne.

Du ka’ evt. også prøve at kigge lidt på din TnT2 driver med programmet ”Dependcy Walker” -->
Programmer er bl.a. en del af Microsoft’s Platform SDK, men ka’ også downloades separat.
http://www.dependencywalker.com/
desuden er der også her en FAQ (oftest stillede spørgsmål) til den -->
http://www.dependencywalker.com/faq.html
så ka’ du evt. se hvad din driver gør brug af, og om der muligvis sku’ være nogle problemer der, eller måske give et fingerpeg…

Har du evt. undersøgt at den ikke uheldigvis kører over dit SiS onboard Video card, f.eks. at det ved et uheld er blevet slået til og så evt. overdøver PCI TNT2 kortet, så det måske er derfor det ikke kører optimalt. Jeg tvivler nu på at det er derfor… men jeg har efterhånden set så mange ting der ikke burde være muligt, mht. computere at det ku’ da være en underlig mulighed, selvom jeg vil mene at 2 kørerende grafikkort ville gi’ alvorligere problemer end dem du nævner…

Har du for resten fået afprøvet nogle af værktøjerne fra VooDoo files?

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 04-07-02 22:20

Jeg har desværre ikke selv tid de næste par dage....men jeg vender frygteligt tilbage....

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 05-07-02 01:16

400 mhz er ikke nok til at afspille DivX, selvom du har masser af RAM i.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-07-02 08:44

Hej Heroine...

det er jeg ikke enig med dig i... Da jeg havde en 400 Mhz med et onboard grafikkort med kun 8 Mb ram, som den tog fra alm. ram, der ku' jeg godt afspille DivX... uden problemer...
(ikke sagt at jeg ikke havde problemer med det bundkort, men det er en helt anden historie og havde ikke noget med DivX at gøre)

men det ka' selvfølgelig godt spille ind... men jeg vil mene med et godt grafikkort og en del ram, vil minimums afspilning af DivX ligge på en 200-300 Mhz processor...

men det ka' jo selvfølgelig være forskelligt fra Pc til Pc, men jeg har ikke oplevet problemer med DivX endnu... andet end på min gamle 100 Mhz der med mange vanskeligheder ind imellem ku' vise en nogenlunde filmsekvens...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-07-02 13:02

Hej

Som jeg også tidligere var inde på,--så er jeg også overbevist om, at der mangler processor-kraft. Som e.p. skriver højere oppe, så har der altid været problemer med afspilning af film, det er ikke et nyt problem , spil har førhen ikke skabt problemer,-men nu kan spil som Renegade ikke afvikles,--der kommer vi til manglende processorydelse igen,-de fleste ved jo nok, at de nye spil bla. Renegade er utrolig krævende.
e.p. har du prøvet at skifte styresystem til Win98 ?? Hvis ikke så prøv denne løsning.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 05-07-02 13:37

Enig med Parkenss, du overbelaster jo systemet. Smid noget win2k på .
Men Strarup, jeg har kørt divX på 500 mhz, og det viste de samme symptomer som denne maskine.
Nedenstående kommer fra divx.com

Q: What are the minimum requirements for playing a DivX&#8482; file?
A: The minimum hardware requirements for the Windows and Linux versions are:

Pentium II 450 processor or equivalent
64 MB or more of RAM
8 MB or higher video card

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-07-02 14:33

Hej Heroine,

det har jeg heller ikke påstået ikke ku' være et problem... Men jeg har ikke oplevet det og har afspillet DivX på en 400 Mhz hvor det kørte OK uden at hakke eller noget som helst...

min daværende computer var en Pentium II celeron på 400 Mhz, med et Onboard Sis grafikkort (der ikke var certificeret hos Microsoft, så det gav lidt problemer med DirectX indtil de fik det), grafikkort var på 8 Mb ram, som det lånte af de andre 512 Mb ram der var i spanden, så havde den også et onboard lydkort (noget være skidt (C-media) der heller ikke var certificeret) som jeg fik skiftet ud med et Sound Blaster Live 5.1 lydkort...

og denne spand gav mig ingen problemer med at afvikle DivX, den kunne sågar afspille DVD'er... omend den efter en times afspilling af en DVD begyndte at brokke sig lidt, men det gjorde den ikke ved DivX...

Mht. til hastigheden du nævner kommer det også an på hvilken version af DivX du hentyder til...
og hvis du kigger her -->
http://www.divxmovies.com/faq/#2.2
2.2 Hardware requirements to play DivX movies
All that is needed is a fast enough computer. We don't know the exact minimum requirements but anything less than a Pentium 300MHz running Windows 9X/NT/2000/XP is likely to encounter problems with skipping. For AMD K6/K6-2 computers we have found that the minimum requirements are higher and we recommend at least an AMD K6-2 400MHz for proper playback.

så nævner de ikke at minimums kravet er en Pentium II 450 processor... så alt i alt ka' det være meget forskellig fra PC til PC hvor meget de ka' klare... der er en hulen's masse faktorer der ka' spille ind...

Men E.P. har en AMD K6-2 500MHz processor, et TNT2 grafik kort med 64 Mb ram, samt 512 Mb ram, så han opfylder altså minimums kravet hvordan og hvorledes det nu end bliver drejet...

og han har jo haft det til at funke før... så det tyder nærmere på at det evt. har været en fejlinstallation af DivX der har været problemet... Hvis det altså er DivX der er skyld I E.P.'s directX problem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 12-07-02 21:57

"Godmorgen.

Min erfaring er, at et Riva TNT2 Nvidia Grafikkort er et glimrende kort til afvikling af både krævende spil samt til afspilning af Film. Mit system er er en en Athlon 1700 XP, så i sidste ende mener jeg, at det er e.p.`s CPU størrelse der ikke rigtig slår til.

Mvh
Parkenss

Sikke dog en gang VRØVL!!!!
damn, sad og læste den her tråd, mest for sjov, men det der er dog det værste vrøvl jeg længe har set!
en 500 mhz AMD k6-2 kan SAGTENS køre DivX i fuldskærm med et RIVA TNT-2, sådan er det, har selv haft en, og den klarede det fino.

/johnny

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 12:04

Hej E.P.

er du kommet videre med det?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-07-02 13:11

Jeps....jeg har lige formateret og indtil nu er der ikke nogen fejl ???
Jeg tester hver gang jeg installerer noget, så må vi se......Jeg skal nok vende tilbage en af de nærmeste dage, indtil videre skal alle have tak for hjælp, meninger, og gode ideer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 13:37

Hej E.P.

oki doki... har du f.eks. Ghost... så ka' du jo lave et image af den nu, hvor den funker fint... så du er fri for at formatere og geninstallere det hele en gang til, hvis det går galt igen...

Har du evt. også prøvet at installere DivX? (hvis du ikke har... så vent indtil du har taget et image af harddisken/partionen...)
Hvis du har... må den jo være blevet installeret korrekt denne gang, når det nu funker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 00:34

Hej E.P.

jeg faldt lige over dette her... "DirectX 8.1 Programs May Stop Working on Computers with AMD Processors"... -->
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q321178
gældende for Windows XP Home Edition og Proffesional...

jeg ved dog ikke lige om det var det problem du havde... Jeg mener også jeg har set et andet sted at AMD proccesorer har haft problemer med version 8.0... Det føles lidt som om, at Microsoft glemmer at der også eksistere andre processorer end lige Intels...

Men hvis det er det der har været problemet... er det lidt underligt det ikke er opstået igen... medmindre du måske har hentet den opdatering eller DirectX version/fil der ikke har problemet længere...
Så derfor tror jeg ikke at det har været det, der har været problemet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-07-02 23:18

Det ser ud til at jeg ikke mere har denne problem....
Nu har jeg bare et nyt problem......pointgivning !!!!!
Jeg er ikke i tvivl om at strarup har hjulpet mest, men jeg vil gerne dele dem lidt rundt, og jeg tror snart muligheden kommer, derfor venter jeg lige en uges tid med at lukke

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-07-02 19:40

Det er da synd, at vente når du allerede praktiserer det.
Og mig bekendt når jeg læser dette indlæg igennem leverer Strarup et hav af kvalificerede løsningsforslag.
Så det eneste rigtige ville være at lukke spørgsmålet nu og give Strarup de point, som han virkelig har fortjent.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 21-07-02 20:33

Tror du ikke du har haft for meget i reg-databasen - eller haft et eller andet program der lå nedenunder og tog for meget performance.

Jeg har netop haft lidt divx-problemer på min XP-PRO, 933MHz, 256 MB RAM maskine - men efter en konvertering til NTFS på min harddisk 2 - er der ingen problemer. Jeg havde flyttet Unreal Tournament til mit Hrev (fat32/disk 2). Det spiller jeg tæmmeligt meget (31 år), derfor arbejdede jeg ihærdigt på at løse dette. Mit divx-lager ligger på samme HD. Så min konklussion: divx og spil på fat32 under XP sux.

Jeg syntes helt ærligt at Strarup har vist meget stor interresse i at løse dit problem,- og når du så er i gang med pointgivningen,- kan du så ikke give nogle minuspoint til Zonker... (hehe)

/LEX

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-07-02 22:13

zonker......
Du (mindst af alle) skal ikke blande dig i hvordan jeg giver point, der er andre som også har givet lidt til denne tråd....dig havde jeg tænkt mig skulle have 1 point

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-07-02 22:33

Og hvad tror du selv

Godkendelse af svar
Fra : e.p.

Dato : 30-07-02 00:15

Hvad der har været årsag til problemet ved jeg ikke, men nu er den formateret

Tak for indlæg/debat