/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Logo
Fra : johnnyp
Vist : 438 gange
200 point
Dato : 09-08-04 13:21

Har brug for hjælp til at færdiggøre logo, som skal ende ud med at være transparant og skal kunne bruges både som logo på hjæmmeside og til tryk på tøj. ( skrifttype er bestemt og logo element næsten også så det er færdigørelsen og evt. frisk ide der mangler).
Hvem har lyst til at hjælpe ???

mhv
JohnnyP

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-08-04 13:42

Nu ved jeg ikke hvad program du har lavet dit logo i, men de fleste grafik/fotoredigeringsprogrammer (eks. Photoshop) kan gemme i .gik format som er transparant og dermed kun viser dit logo eksl. baggrund(sfarve).

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 09-08-04 13:55

Hej pallenoc
Har lavet prøvelogoet i alm. tekstbehandling, er i tvivl om de forskellige billedformater ( gif -jpg m.m. ) har også hørt at hvis det skal bruges til tryk så skal det helst være vectorbaseret.

Johnnyp

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 210 point
Dato : 09-08-04 14:01

Det er ALTID en god idé at lave sådanne ting i et vektorbaseret program (f.eks. Illustrator, FLASH og til en vis grad også PhotoShop). En god ting når du gemmer dine filer er at gemme disse i .TIFF format, for det kan både PC'ere om MAC-maskiner "læse". Det er som regel altid MAC'er som bruges på grafiske virksomheder og de har IHVERT FALD MINDST et af de ovenstående programmer i deres computere.

Palle

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-09-04 02:39

hvis du skal bruge det på en hjemmeside og det skal være transparant, så overvej png formatet, det har visse fordele over gif, men hvis det er et relativt simpelt logo, med få farver så er gif også fint nok.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 27-04-06 13:40

Tak for svaret pallenoc.