/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
matrox g550
Fra : karstenhou
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 30-06-02 13:54

Jeg har et problem. Når jeg tilslutter fjernsynet til mit matrox kort er der kun flimmer på skærmen. Det betyder i det mindste at der er forbindelse.
Mit fjernsyn er 10 år gammelt og jeg bruger svhs indgangen.
er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan se noget på fjernsynet.
Venlig hilsen Karsten

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 15:08

hej karstenhou,

eh... jeg vil mene at problemet er at dit fjernsyn ikke understøtter S-vhs... har du prøvet med composite og set efter om det virker?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 15:09

Hej igen,

forresten hvordan kobler du den på dit fjernsyn? (via scart eller direkte, igennem videoen)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 30-06-02 15:35

Der er en svhs indgang i fjernsynet som jeg har sat stikket i.
Kan jeg også sætte den i videoen ?
Karsten

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 15:41

Hej Karsten,

du ka' godt sætte den i Videoen, og derfra videre til fjernsynet, det gør jeg herhjemme... hvilke muligheder har du for tilkobling til videoen... scart stik eller et alm. plug?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 15:48

Hej Karsten,

Jeg glemte lige et par småting...

de her er kun i tilfælde af at du skal bruge et scart stik, den video jeg har ka' jeg putte Composite plugget direkte på Videoen...

der er et link til en Svhs til Composite konverter, scart stik her... (i tilfælde af at der ikke er S-vhs understøttelse)
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=c40999f45e9583 e1a1f5f9ca778139de

Men hvis de understøtter S-vhs, skulle det også være muligt med dette Composite/Svhs - In & Out Adapter
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=32&PHPSESSID=c40999f45e958 3e1a1f5f9ca778139de

hvad for et fjernsyn har du? jeg synes det lyder lidt underligt at et 10 år gammel fjernsyn har en S-vhs plug/port/indgang...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-02 15:50

> er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan se noget på
> fjernsynet.

køb et nyt fjernsyn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-02 18:11

> Jeg har et problem. Når jeg tilslutter fjernsynet til mit matrox kort er
> der kun flimmer på skærmen. Det betyder i det mindste at der er
> forbindelse.
> Mit fjernsyn er 10 år gammelt og jeg bruger svhs indgangen.
> er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan se noget på
> fjernsynet.

Er du sikker på at PAL er slået til istedet for NTSC??

/Thomas

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 30-06-02 21:58

Jeg går ud fra at det er Pal , jeg ser jo almindelige videofilm på fjernsynet.
Det er et Finlux Skyvision der har 2 scartindgange og svhs ingang på bagsisen og et på forsiden.
desuden er der et almindeligt gult minijack stik på forsiden.
Når jeg tilslutter i alle stikkene får jeg forbindelse og det flimrer og jeg kan svagt antyde at det er det rigtige der vises.
Er ledningen for lang den er 15 meter ?
eller skal fjernsynet have en anden opløsning.
Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-07-02 01:12

Hej Karsten,

hvis du højreklikker på dit skrivebord (bare et eller andet tilfældigt sted), og trykker på menuen under "Egenskaber".. popper der et Vindue op med titlen "Egenskaber for Skærm", her skal du gå over og trykke på fanebladet "indstillinger", her vil der i nederste højre hjørne lige over knappen anvend, være en knap der hedder "Avanceret" den skal du trykke på, og så skulle instillingerne til dit grafikkort gerne komme frem...

resten af denne beskrivelse skal tages med visse forbehold, da jeg har et Asus geforce 2 kort, og ikke en Matrox, men jeg er næsten sikker på med den måde at Windows er opbygget, at der vil være nogle generelle ting der er nogenlunde ens.

Når du er kommet ind i graffikortets menu, sku' der gerne være et faneblad der hedder "Display", tryk på den, og så skulle du gerne få indstillinger frem til din Skærm samt TV-out.
I TV-out skulle det også være muligt at finde ud af om PAL eller NTSC er slået til... samt nogle andre funktioner...
Hvis du ikke ka' få det til at funke eller ka' finde de funktioner... må du lige sige til... Så ka' jeg prøve og se om jeg ka' finde manualen til Matrox kortet... og prøve at se hvordan den funker...

men med hensyn til kablet... vil jeg nok mene at 15 meter er noget langt... og at der er en stor sandsynlighed for at der ka' komme støj/skrammel på linjen... men det behøves ikke at være et problem...
Jeg plejer nu bare at slæbe puteren ind ved siden af TV og Video... Men jeg har heller ikke en så lang kabel...

Men hvis du er i tvivl ka' du jo prøve at sætte en kortere kabel samt Computeren tættere på dit Fjernsyn... Og se om problemet stadig er der.

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 01-07-02 15:34

Jeg har nu løst problemet tak for hjælpen. Det lå lige for.. tvet skulle ind i den primære ingang for at blive opfattet. Jeg ser nu det jeg skal. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-07-02 16:18

Hej Karsten,

det bedste er da at nu funker det...

virker det så også med S-vhs på dit fjernsyn eller er det kun Composite?

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-02 14:52

Hej .

Jeg bruger samme grafikkort ( dualhead ) fra pc > tv. den mest smertefri løsning jeg har fundet frem til er scartstik med fono indgange i den anden ende, dette kræver dog at der er en avi indgang på scartstikket. du kan købe scartswtikket hos en radio tvforhandler og få den til at lodde en avi indgang på det koster ca. 50 - 100 kr. og så kører skidet.

HUSK at sætte Dualhead kortet til PAL og ikke NTSC.

Yoogi

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 07-07-02 14:56

UPS glemte lige.

Angående længede på kabel, jeg har brugt et telefonkabel med 6 ledere (2 til right og to til left speaker i TVét ) samt to til AVI = billede, kablet er 20 meter langt, og giver absolut ingen problemer.

Yoogi

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-07-02 14:57

Hej Yoogi...

Karsten har allerede løst sit problem... hvis du ikke har læst hans sidste kommentar...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 07-07-02 15:13

AVVVVVV

Nøøø, men tak for oplysningen Straup. he he

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-07-02 15:17

Hej Yoogi,

*LOL*

tja... det er jo hvad der ka' ske, når spørgsmål ikke bliver afsluttet selvom de er løst...

mvh.

Strarup