/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvor skal jeg søge?
Fra : pallenoc
Vist : 556 gange
150 point
Dato : 09-08-04 12:11

Når jeg kender en email-adresse, er der så nogen steder på nettet jeg evt. kan finde frem til ejeren/indehaveren (tlf., adresse) ved at indtaste dennes email-adresse? Jeg har prøvet KRAK, De Gule Sider og Google men uden resultat.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 09-08-04 12:14

Hej Palle.

Hvis det er en mailadresse hos TDC, så kan du søge på adressen i deres mailkatalog.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 09-08-04 12:16
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-08-04 12:16
Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 09-08-04 12:21

Det letteste for dig må være, at du selv ser efter muligheder for tilgængelige mailkataloger..

http://www.google.dk/search?q=mailkatalog&ie=UTF-8&hl=da&meta=

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-04 12:52

Alle e-mail adresser er ikke tilgængelige, indehaveren kan vælge
hemmelig adresse.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-08-04 13:00

Lige i det konkrete tilfælde er det (desværre) ikke en email-adresse fra TDC, men tiscali.
BjarneD:Når jeg prøver dit link og taster email-adressen ind, finder den ikke indehaverens navn (og øvrige data)? Er det (mon) fordi vedkommende så ikke er registreret nogen steder?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-04 13:08

pallenoc

Du vil kun kunne finde frem til indehaveren af e-mailadressen, hvis den pågældende er registreret.
Der gælder det samme for e-mailadresser, som med telefonnumre. Hvis man ønsker at have hemmelig eller udeladt adresse, så vil du ikke kunne finde pågældende.

Det er sikkert derfor mange har mere end en adresse. Det er kun venner og familie der kender personen, som også kender til privatadressen.

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 09-08-04 13:13

Ja.

Der er ingen tvivl om. at TDC's katalog er det mest omfattende fordi man bliver optaget med mindre man er opmærksom på det og siger nej, og desuden optager de mailadresser fra andre udbydere direkte.

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 10-08-04 08:32

Tak for svaret BjarneD. Jeg er nu enig med dig at TDC er det største (og nok det bedste) mailkatalog at søge i...desværre fik jeg ikke "bonus" i det konkrete tilfælde men tak for jeres hjælp og specielt din BjarneD.

Fortsat GOD SOMMER!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 10:46

Hej Palle
TAK og så sandelig også GOD SOMMER herfra.