/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Er mit grafikkort gået?
Fra : Vatos
Vist : 373 gange
25 point
Dato : 09-08-04 08:52

Jeg har haft store problemer med (formodeligt) mit grafikkort.

Lørdag eftermiddag lukkede min computer pludseligt, og da jeg startede den op igen lukkede den ned igen kort efter. Efterfølgende har jegikke fået den op at køre igen. Sidste gang jeg fik den op og køre nåede jeg at se at der var nogle "konflikter" med grafikkortet.

Nu kan jeg slet ikke få gang i skærmen, og computeren starter ikke op. En gang fik jeg gang i skærmen, men computeren gik i stå allerede ved første skærmbillede (der hvor der står hvilket grafikkort man har antallet af ram på det). Den nåede ikke en gang så langt at jeg kunne gå ind i BIOS'en.

Er det mit grafikkort der er gået eller kan der være mere galt ???

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 35 point
Dato : 09-08-04 09:17

Tja - det kan jo være ALT der er gået galt - du kan jo starte med at demontere alt udstyr (undtagen skærm og tastatur) og så prøve at starte op.

Hvis det ikke virker, så må du jo nok prøve at åbne kassen, og smække et andet grafikkort i (et gammelt billigt VGA kort så det ikke er så slemt hvis det brænder af....)

Du kommer nok tl at teste trin for trin hvad og hvor det går galt.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 09-08-04 09:23

Problemet er at der ikke er så meget tilsluttet. Det meste er indbygget i motherboardet (ASUS A7V333).

Jeg vil prøve at låne et gammelt grafikkort på arbejdet og tilslutte det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-08-04 11:42

Det kan være flere ting der kan lave det du beskriver,men det er en glimrende idé at prøve med et andet grafikkort, og når du er ved det så tjek lige alle forbindelser og især om RAM klodser og CPU køler sidder ordentligt fast.

Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 22-09-04 12:34

Tak for svaret berpox.