/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvor/hvad køber jeg???
Fra : Aarhus_Pigen
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 09-08-04 00:01

Hejsa.

Jeg skal til at købe en ny knallert, og den skal være helt ny (har desværre haft problemer med at købe brugte) men så er spørgsmålet, hvilken knallert er bedst...her skal det lige siges at det ikke skal være en scooter(syntes de er for tunge)...håber i har nogle råd
(bor i Århus)

KK

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-08-04 00:04

Jeg kan kun anbefale Suzuki FZ50. Det er den eneste knallert jeg har ejet, som jeg ikke har haft problemer med. Og den holder i mange år da det er en lukket motorblok. Jeg har haft et par stykker og alle har kørt og startet godt, også om vinteren.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-08-04 06:27

Det kommer jo an på om du ønsker en stor/lille maskine, en med gear eller uden, osv osv.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-08-04 09:32

Et skulle rådgive hvad der er bedst og knap så godt beror i LANGT de fleste tilfælde på et individuelt skøn og personlig erfaring: "Nogen kan lide moderen, og andre kan lide datteren!"...og så er du jo lige vidt.
Du har som skrevet "dårlige erfaringer" med brugte knallerter, og selv om du køber en ny bliver den jo også brugt. Fordelen er jo så afgjort at du selv har en ikke uvæsenlig indflydelse på hvordan du behandler og vedligeholder din (nye) knallert....OG DET ER ESSENTIELT LANGT HEN AF VEJEN OM DU FÅR "SUCCES" MED DIN KNALLERT (eller hvilket som helst køretøj for den sags skyld).
Generelt skal du, som Jon er inde på, finde ud af dit (kørsels)behov og vælge derud fra. Skal den køre hver dag året rundt, eller blot når det er fint vejr og aldrig køre om vinteren? Hvor meget "tingel-tangel" (krom og andet "vedligeholdelsestungt" udstyr) vil du have på din knallert? Det er vigtigt at kende dit "kørselsmønster/behov" for at vælge den rette knallert. Du taber lynhurtigt interessen/tilliden for din knallert hvis den efter den første vinter ligner noget der er løgn og der er for meget der ikke virker pga. vejrliget og manglende vedligeholdelse. Har du tiden/overskuddet til selv at (vedlige)holde sådanne ting?
Kort og Godt: Vælg en knallert efter dit behov og IKKE efter om den ser godt ud den dag du køber den, hvis det blot er "et dagligt transportmiddel".
Personligt kunne jeg også anbefale CarstenGP's forslag (har selv haft en K-50 i mange år)

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 09-08-04 11:18

Puch maxi bliver jo produceret igen, Ja altså en knallert med en PUCH maxi motor. Den er ikke tung, og er nem at vedligeholde. En anden mulighed er MADASS hvis man vil køre på noget HOT, det er til gengæld en tunger sag med manuel gear og 4 takts motor.

Du kan se dem på http://www.dansverksted.dk/shop/default.asp?ProductID=456
Hvis du er interesseret i en af de modeller kan du jo nok finde dem I Aarhus

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-08-04 15:16

Hej igen... Jeg havde overset "hvor"-delen af spørgsmålet...

Prismæssigt, vil jeg nok fraråde at købe hos Rowi og Århus scooter.
Jeg vil personligt anbefale Karl's Motorservice på Randersvej (v. stjernepladsen)

Kommentar
Fra : Aarhus_Pigen

Dato : 10-08-04 15:31

hejsa

tak for rådene. Til Carsten GP vil jeg sige at jeg meget gerne vil have en suzuki FZ, men har fået oplyst at de ikke bliver produceret mere (stoppede i 1999).