Et skulle rådgive hvad der er bedst og knap så godt beror i LANGT de fleste tilfælde på et individuelt skøn og personlig erfaring: "Nogen kan lide moderen, og andre kan lide datteren!"...og så er du jo lige vidt.
Du har som skrevet "dårlige erfaringer" med brugte knallerter, og selv om du køber en ny bliver den jo også brugt. Fordelen er jo så afgjort at du selv har en ikke uvæsenlig indflydelse på hvordan du behandler og vedligeholder din (nye) knallert....OG DET ER ESSENTIELT LANGT HEN AF VEJEN OM DU FÅR "SUCCES" MED DIN KNALLERT (eller hvilket som helst køretøj for den sags skyld).
Generelt skal du, som Jon er inde på, finde ud af dit (kørsels)behov og vælge derud fra. Skal den køre hver dag året rundt, eller blot når det er fint vejr og aldrig køre om vinteren? Hvor meget "tingel-tangel" (krom og andet "vedligeholdelsestungt" udstyr) vil du have på din knallert? Det er vigtigt at kende dit "kørselsmønster/behov" for at vælge den rette knallert. Du taber lynhurtigt interessen/tilliden for din knallert hvis den efter den første vinter ligner noget der er løgn og der er for meget der ikke virker pga. vejrliget og manglende vedligeholdelse. Har du tiden/overskuddet til selv at (vedlige)holde sådanne ting?
Kort og Godt: Vælg en knallert efter dit behov og IKKE efter om den ser godt ud den dag du køber den, hvis det blot er "et dagligt transportmiddel".
Personligt kunne jeg også anbefale CarstenGP's forslag (har selv haft en K-50 i mange år)
Held og Lykke!!!
Mvh
Palle Jensen