/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Brugt Yamaha BWS ?.
Fra : lark
Vist : 1292 gange
50 point
Dato : 30-06-02 09:00

Jeg har fået tilbudt en brugt Yamaha BWS NG.

Jeg har ikke megen erfaring med dette mærke, så jeg vil gerne have nogle tips , og andres erfaringer med denne model.

Det kunne være rart at høre om de gode egenskaber, men ikke mindst svaghederne jeg skal holde øje med inden køb.
Den er af årgang 97 og har kørt ca 8000 km.

Accepteret svar
Fra : Trans4M

Modtaget 50 point
Dato : 30-06-02 11:21

Jeg har selv en Scooter magen til din,bare en 99'model.Yamaha er efter min mening et godt mærke,se bare hvor mange Jog der kører rundt på vejene.Det jeg godt kan lide ved BWS' en er at den er så godt afskærmet nedenunder,så der ikke bliver blæst alt muligt skidt og lort op i/på cylinderen.Der er nogle scootere hvor cylinderen er helt eller delvist blottet og så efter kort tid så er den ikke særlig køn (fuldstændig rustet etc.) .Du skriver at den har kørt ca 8000 km,så er motoren også kørt pænt tilHvis du ikke kender nogen der kan tage med ud at kigge på den,så afprøv scooteren på købsstedet,tjek om bremser,kickstarter,choker,speedometer og alle instrumenter virker og hør godt efter underlige metalliske lyde både under kørsel og start/tomgang.Tjek også at elstarteren virker.Tjek den også efter for rust/tæring diverse steder.Jeg vil i hvert fald råde dig til at have en med ud at kigge på den,hvis du ikke selv har så meget forstand på scootere,det vil være ærgeligt at komme til at købe et sminket lig som man siger.Prøv også at læs om scooteren på Yamaha's hjemmeside på :

http://www.yamaha-motor.dk/page.cfm?pageID=38306

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-07-02 02:15

"lark" <lark.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DVxT8.99229$N46.2505671@news010.worldonline.dk...
> Jeg har fået tilbudt en brugt Yamaha BWS NG.
>
> Jeg har ikke megen erfaring med dette mærke, så jeg vil gerne have nogle
> tips , og andres erfaringer med denne model.
>
> Det kunne være rart at høre om de gode egenskaber, men ikke mindst
> svaghederne jeg skal holde øje med inden køb.
> Den er af årgang 97 og har kørt ca 8000 km.

En BWS er en udmærket scooter.

Hvis man er over 190 høj, kan der måske blive lidt problemer ved længere
ture.

Den deler motor med Yamaha Slider og Yamaha Spy.

Hvad skal du give for den ?

Mads

Kommentar
Fra : lark

Dato : 04-07-02 18:09

"Mads Jensen" skrev d. 04-07-02 02:15 dette indlæg :
> "lark" <lark.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:DVxT8.99229$N46.2505671@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har fået tilbudt en brugt Yamaha BWS NG.
> >
> > Jeg har ikke megen erfaring med dette mærke, så jeg vil gerne have nogle
> > tips , og andres erfaringer med denne model.
> >
> > Det kunne være rart at høre om de gode egenskaber, men ikke mindst
> > svaghederne jeg skal holde øje med inden køb.
> > Den er af årgang 97 og har kørt ca 8000 km.
>
> En BWS er en udmærket scooter.
>
> Hvis man er over 190 høj, kan der måske blive lidt problemer ved længere
> ture.
>
> Den deler motor med Yamaha Slider og Yamaha Spy.
>
> Hvad skal du give for den ?
>
> Mads
>
> Til Mads.

Han har forlangt 6000 for den.
Har prøvekørt den.
Chokeren er svær at dosere, og det er som om den "glider" i optrækket , lidt rykagtig, altså ikke trækker jævnt når jeg giver fuld gas.

Det er som om jeg kan høre en lyd der minder om stempelringene fra en puch maxi.
Da jeg prøvekørte den tankede jeg helt op , men måleren viste derefter kun halv tank.

Har du et bud på dette ?.
Skal jeg købe den ?

Kommentar
Fra : JohnnyM

Dato : 10-07-02 18:56

Hejsa

Det der med måleren gør min også det kan godt tage 1 dags tid før den er med igen, med hensyn til km. så har min kørt ca, 14835 km. og det eneste den fejler er at det klikker fra start relæet når jeg vil starte (er der en der ved hvad det er?
Johnny

Kommentar
Fra : lark

Dato : 11-07-02 17:12

Til JohnnyM
Jeg ser at din har kørt 14835 km.
Lidt nysgerrig spørger jeg du har haft den fra ny.
I så fald hvilke dele er skiftet på grund af slitage/tæring, og hvad synes du om den generelt.
Lark