/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
´Dverghamstere
Fra : kenny_2
Vist : 236 gange
20 point
Dato : 08-08-04 13:57

Hej!!

Jeg har lige anskaffet mig en lille dværg hamster, den er kun 6 uger gammel,
Jeg ville høre om man kan sætte flere dværg hamstere sammen i samme bur,
Jeg ved ikke om det er en han eller hun da det er svært at se når den er så lille. :)

Håber der er noget der kan svare på mit spørgsmål!! :)

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-08-04 14:19

Det er som regel ikke godt at have flere hamstere sammen, da de som regel er agressive over for hinanden.

Men prøv at klikke ind på : Dyrenes Beskyttelse
I menuen til venstre på siden er der så et sted der står : Familiedyr
Der er pasningsvejledning og andre oplysninger om blandt andet hamstere.

Kommentar
Fra : Dizzy_16

Dato : 30-09-04 18:51

Hej Kenny... Lad være med at sætte nogen sammen!!!!! Det har jeg gjort... Uanset om de er søskende, hun og han osv. osv.

Jeg har 2 dværg hamstere, og det ene er æsten helt bidt over på midten (overdrivelse fremmer forståelsen) men ved ikke hvad jeg så skal gøre, så det eneste jeg kan sige er: "DON'T DO IT" :)

Knus line

Kommentar
Fra : frk.nielsen

Dato : 10-11-04 15:19

Jeg har almindelige hamster. Min han er opdraget rigtig godt og har et dejligt sind. Han kommer når man kalder og hvis man sætter hånden hen til ham kravler han selv op, får at komme op. Han har aldrig bidt hverken mig eller andre der har været i nærheden af ham. Han leger enda med vores kat. Ja tro det eller lad vær.
Men så har jeg købt en kæreste til ham. Jeg satte hende ned i hans bur, mens hun var i papkassen fra dyrehandleren, og der har de sovet sammen lige siden. Bortset fra nu, hvor hun har fået unger og der har jeg valgt at skille dem ad.
Men jeg var heldig, jeg havde overhoved ikke regnet med at de ville scceptere hinanden.
Men min han er også vokset op med sin bror, som desværre nu er død.
Og hunnen har altid boet sammen med hendes ene unge.
Min bror har dværghamstere og de er altså ikke nær så aggresive som almindelige hamster. De er også mere sociale dyr. Da almindelige hamstere lever alene og kun er sammen når de skal parre sig. Mens dværghamstere sagtens kan leve i flok.
Mit råd, anskaf 2 bur. Og hvis de ikke kan sammen, så skil dem ad.