/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskrive på begge sider af arket
Fra : Hoegh
Vist : 2219 gange
50 point
Dato : 08-08-04 13:04

Hey
Har lige lidt problemer
Håber I kan hjælpe derude. Jeg sidder og skal udskrive et stort dokument (en sangbog), hvor jeg gerne vil udskrive på begge sider (altså vende papiret og skrive på bagsiden). Tilmed vil jeg gerne skrive 2 sider ud på begge af arket. Så et ark til slut ender med at have 4 skærmsider på sig (2 på hver side af arket). Hmm, er det til at fange? Jeg kan bare ikke finde ud af det. Jeg har prøvet mange forskellige ting, og tror jeg måske er tæt på, men nej det vil ikke lykkedes. Jeg synes ellers jeg har prøvet mange kombinationer af >Udskriv 2 sider på et ark >Udskriv på bagsiden >Udskriv manuel duplex. Intet virker. Hjælp!?

Hmm?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 13:36

Nu har jeg ikke selv Word installeret, men jeg syntes jeg kan huske, at man når man vælger udskriv i menuen Filer, kan vælge at udskrive henholdsvis lige og ulige sider.
Hvis du starter med ulige og derefter vender bunken og udskriver lige skulle det gerne gå op.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 13:38

I det skriveprogram jeg anvender, OpenOffice, kan man vælge mellem højre og venstre sider i indstillinger for udskrift.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 08-08-04 14:21

nu skriver du ikke om du har en printer der han udskrive i duplex ...

har du det skal du i egenskaberne vælgre duplex ...

har du ikke det skal du bede den udskrive først de ulige sider vende bunken og bede den skrive de lige sider ...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-04 14:58

Er du så heldig at have programmet Publisher.
Er det A4 ark som du vil lægge på siden og folde så et ark har fire sider.
Hvilken printer benytter du.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 08-08-04 21:33

Hey Alle
Jeg har prøvet det med de lige og ulige sider, men det dur ikke når side 1 og 2 skal stå ved siden af hinanden på 1 side og 3 og 4 på side 2.

Jeg kan vælge manuel duplex på min printer (hp 940 c), men det er jo ikke en brochure jeg vil lave, så tror ikke dette holder, jeg har ihvertfald ikke fået det til at virke.

Jeg villle ikke folde noget. Jeg vil have at på den første side jeg printer ud, er printer side 1+2 og side 2 altså bagsiden af side 1 er side 3 + 4. Det er vildt svært at forklare

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 21:43

Hvis du ikke finder nogle guldkorn kan du godt løse det lidt kreativt med lige og ulige, men så skal du nok lige lave lidt smart "klippe klistre".
Hvis du nu kopierer hele dokumentet til en ny fil minus første side, som så skal udskrives selvstændigt fra den gamle fil så må det kunne komme til at passe hvis jeg har forstået det rigtigt.
Du kunne også lave side et helt blank side 1 for i virkeligheden vil du jo få en blank modsat omslaget eller....?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 00:00

Ok - du har 2 stk A4 på højkant
Første stk A4 har side 1 på den ene side og side 2 på den anden side
Andet stk A4 har side 3 på den ene side og side 4 på den anden side
har jeg forstået det rigtigt.
(lukker nu for i dag)

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 09-08-04 11:12

Hmm. Prøver igen.
Jeg har 1 A4 ark hvor jeg gerne vil have 4 sider på computeren til at bliver udskrevet. Altså bliver 2 sider på skærmen til 2 A5 så de kan være på den ene side af A4 arket, og ligeledes på den anden side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-08-04 11:35

Hvis du vil bruge "hæfte" teknik kan du ikke bruge hverken duplex eller lige/ulige med mindre du får sorteret siderne op så de passer til udskriften da jeg formoder at du vil udskrive i landscape (liggende) og ende med et lukket A5 format.
Hvis det er som jeg tror vil nogle af de sidste sider skulle være på første ark.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 18:19

Siden skal være liggende.
Din tekst skal stå i spalter med 2 spalter på hver side.
eller tabel med 2 kolonner/celler
Eyvind.
PS. det kunne også gøres med publisher

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 20:55

Her er så en lille opskrift med spalter i office 2000.
Åbn word
formater>spalter>vælg 2 spalter>afstand 3cm>ok
filer>sideopsætning>fanen papirstørrelse>hak i liggende>fanen margener>
venstre = 1,5cm højre = 1,5cm >sidehoved = 0 >sidefod =0 >ok
Zom i første omgang til 50% så du kan se hvad du laver.
tryk på det omvendte P så du kan se formateringen
lav et par linier med tekst>i bunden af din tekst>indsæt>sideskift>vælg spalteskift>ok (læg mærke til at du her kan vælge næste side)
Kan ses her ftp://hirsenet.dk/
Filer>vis udskrift>marker to sider i det 4 dobbelte vindue under vis>luk og udskriv de 2 sider. Nederst kan du centrere et sidenummer i hver spalte
Eyvind.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-08-04 16:50

Virkede det Hoegh - eller skal det være anderledes.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 16:23

Jeg går ud fra at du har klaret dit problem eller ikke kan bruge det jeg lagde på
hirsenet dk - så jeg lukker den igen.
Eyvind.

Kommentar
Fra : germann

Dato : 11-08-04 23:59

Har du f.eks. 4 A4 sider du vil have lavet som en folder med a5 sider kan du gøre følgende.
Vælg udskriv - du vælger nu ´sider pr. ark til 2 og har du en duplex-printer beder du den om at skrive siderne 4,1,2,3 - det fungerer. Hvid du har 8 sider hedder siderne 8,1,2,7,6,3,4,5.
Per

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-08-04 11:30

Hey Alle.
Nu har jeg fundet ud af det Problemet var at jeg havde installeret en for gammel driver som ikke kunne fortælle printeren at den kunne de ting jeg bad den om. Fladt. Nå, men nu er det løst, super duper. Tak for hjælpen alle.

Annuller spørgsmålet
Fra : Hoegh

Dato : 05-02-07 21:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål