/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Holde kat væk
Fra : dbp
Vist : 5663 gange
20 point
Dato : 29-06-02 19:26

Hvordan får jeg min naboes kat til at holde op med at lægge sine efterladenskaber i min have????

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 29-06-02 19:36

For mig at se er der ikke rigtig andre muligheder end at sætte et hegn op... men det er måske lidt ekstremt at gøre for at undgå en nabo's kat. Men næste gang du ser den kan du jo 'skræmme' den væk, så kan det være at den bliver væk.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-06-02 20:11

Hej dbp

Jeg har selv haft et problem med en påtrængende kat, som gik ind og ryddede mine egne kattes madskåle, når døren stod åben. Så længe jeg forsøgte at løse problemet ved at skælde ud, klappe i hænderne o. lign., havde det ingen virkning - men så en dag fandt jeg på at HVÆSE ad katten. Og dèt hjalp! Den skulle lige have det gentaget dagen efter, men så holdt den sig også væk. Så prøv det.
Håber det hjælper - både af hensyn til dig og af hensyn til nabofreden.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : bjornskov

Dato : 29-06-02 21:03

hejsa dbp

mine forældre oplevde også at der kom en kat ind i deres soveværelse og spiste deres kat's mad, og katten var åbenbart bange for den..
mine forældre gjorde det at de en dag lukkede hunden ud da katten var på vej ud af soveværelset, og den har siden ikke vist sig, hvis du ikke har en hund kan du jo låne en..

hilsen conni..

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 20 point
Dato : 29-06-02 22:25

.....og så er der også den med at give katten en spand vand næste gang. Det burde også virke :)

Kommentar
Fra : Tanja

Dato : 30-06-02 09:13

Jeg har gode erfaringer med at bruge en "blomstervandforstøver" i stedet for en spand vand. Altså sådan en lille vandsprøjtekande. ( Vi bruger den ellers når vi stryger tøj her i huset). Det er ikke så voldsomt og virker udemærket. Jeg bruger det også indimellem overfor mine egne katte, hvis de f.eks gør noget jeg ikke vil have. Det er meget effektivt og fuldstændigt harmløst.

Hilsen

Tanja

Kommentar
Fra : Dif

Dato : 02-07-02 07:29

Hejsa...

Jeg hælder også mest til hvæsen eller blomstervandsforstøver. Jeg syns måske nok nogle af de andre metoder er for hårdhændede og ikke naturlige i adfærdsmæssig sammenhæng.

Du kan også prøve at lave "et usynligt hegn". Du tager en liter vand og 3-4 spsk. hjortetaksolie (ikke salt!!) og blander sammen i en blomsterforstøver der ikke skal bruges igen. Lav blandingen udenfor fordi det stinker rigtig grimt!! Spray fx langs de nedeste 20-30 cm af hækken fx. De lugter så grimt at de ikke vil krydse over, der hvor du har sprayet. Men jeg advarer..... det lugter fælt!!

Held og lykke
Dina

Kommentar
Fra : Dif

Dato : 02-07-02 07:30

Hejsa...

Jeg hælder også mest til hvæsen eller blomstervandsforstøver. Jeg syns måske nok nogle af de andre metoder er for hårdhændede og ikke naturlige i adfærdsmæssig sammenhæng.

Du kan også prøve at lave "et usynligt hegn". Du tager en liter vand og 3-4 spsk. hjortetaksolie (ikke salt!!) og blander sammen i en blomsterforstøver der ikke skal bruges igen. Lav blandingen udenfor fordi det stinker rigtig grimt!! Spray fx langs de nedeste 20-30 cm af hækken fx. De lugter så grimt at de ikke vil krydse over, der hvor du har sprayet. Men jeg advarer..... det lugter fælt!!

Held og lykke
Dina

Kommentar
Fra : bentom

Dato : 10-03-03 21:33

Med hensyn til at holde andres katte væk fra egen have så foreslår Dina vand og hjortetaksolie, sprayet på den nederste del af hækken. Men når kattene blot hopper over plankeværket direkte ind i haven og omdanner bedene langs husmuren til stinkende toiletter og graver hele beplantningen op, hvad så???
Vand i forskellige former fra spray til haveslange og spande samt hvæsen af kattene er forsøgt, kattene nærmest "griner", det virker simpelthen ikke!
Et virkeligt godt og effektivt råd er absolut kær- og velkomment.
Venlig hilsen
Bentom

Kommentar
Fra : bentom

Dato : 10-03-03 21:33

Med hensyn til at holde andres katte væk fra egen have så foreslår Dina vand og hjortetaksolie, sprayet på den nederste del af hækken. Men når kattene blot hopper over plankeværket direkte ind i haven og omdanner bedene langs husmuren til stinkende toiletter og graver hele beplantningen op, hvad så???
Vand i forskellige former fra spray til haveslange og spande samt hvæsen af kattene er forsøgt, kattene nærmest "griner", det virker simpelthen ikke!
Et virkeligt godt og effektivt råd er absolut kær- og velkomment.
Venlig hilsen
Bentom