/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
radeon 9200se
Fra : Melander
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 07-08-04 19:34

hejsa og håb om meget hurtig hjælp..

Computernørd er jeg ihvertfald ikke, men en nød...tjaa måske..

Jeg har lige købt en ny pc..en Mycom Celeron 2600 mhz, med 512 mb ddr og et onboard grafikkort "real256 3d, op til 64 mb ram..og det er jo lidt træls, så for ligesom at opgradere bare en lille smule, købte jeg ved siden at et 128 mb ddr ram radeon 9200se 8xagp kort fra ATI, og fint nok, jeg smider det i min agp port, og regner således med at det køre bare, nope det gør det ikke, jeg kan ikke engang finde kortet i min hardwarekonfiguration, og ifølge manualen til kortet skal jeg sætte stikket fra skræmen ned i stikket fra kortet, men så virker skærmen ikke........

stopper lige her, og høre hvad i har at sige......please help me im lost.....
Melander

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 07-08-04 19:55

Jeg har løst samme problem for en ven,sådan løste jeg det gå ind i start>kontrolpanel> Administration>computeradministration>enhedshåndtering>
skærmkort>højre klik>egenskaber>Brug ikke denne enhed>sluk/luk pc'en>sæt dit
nye kort i AGP slottet>start pc'en>indstaller ATI driveren,så virkede det for
ham,gå så ind i bios og vælg PCI/agp(men det står det nok til allerrede) det får dette kort til at køre bedst.
Manse9933
p.s.
gå ind på ATI's hjemmeside og hent den sidste nye driver/kontrolpanel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 19:56

sæt dit nye kort i AGP slottet>tilslut skærm kabel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 19:58

sæt først dit nye kort i efter du har deaktiveret dit gammle kort og lukket pc'en

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-08-04 20:08

skal jeg så pille kortet ud igen, jeg har jo allerede sat det i, det er jo defor jeg ved jeg har problemer

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-08-04 20:09

og det gamle kort er jo onboard, så selv om jeg fjerner det fra enhedshåndteringen, dukker det jo op igen ved opstart

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 20:13

det skulle det ikke når du har tilsluttet skærmen til dit nye kort,jeg har ikke prøvet det med ATIkortet i,først efter at jeg har deaktiveret det gammle,
det kan måske virke med kortet i,du tvinger bios til at benytte det nye kort

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 20:14

når du deaktivere det gammle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 20:19

og så deaktiveres det gammle onboard kort i bios, auto,sådan virkede det på min vens gammle dampmaskine

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 20:24

forresten så har jeg brugt denne fremgangs måde på flere pc'er med onboard grafik kort,og det har virket på dem alle,nye og gammle pc'er

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-08-04 21:10

jamen, hvordan kommer jeg i bios.???på min gamle pc, trykkede man bare på "del" så kom man ind i bios, men på denne her sker der ikke noget ved at trykke "del"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 22:21

Her nogle andre muligheder>
ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC
det er dem jeg kender.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 22:26

sørg for, vis du har dobbelt funktioner på dine F taster at slå F Lock til når du booter op;lige så snart den giver det første beep så slå F Lock til,du kan se om du har dobbelt funktion på F tasterne,ved at der er F taste funktioner på fronten og nogle andre funktioner
på toppen af disse taster.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 07-08-04 22:36

Tak for svaret Manse9933.

Det var f2 der skulle bruges, men damn den er hurtig i forhold til min gamle pc....

nu virker grafikkortet, og det er faktisk ikke så ringe til pengene......du har ihvertfald fortjent pointene, for din indsats, tak igen..

Melander

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-04 22:38

selv tak,og god fornøjelse.
Manse9933