/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Program til at finde trådløse netværk...~
Fra : hansen9
Vist : 4355 gange
100 point
Dato : 07-08-04 16:30

Jeg har tit og ofte brug for at vide, hvad der er af trådløse netværk i området. Jeg synes bestemt ikke XP er perfekt til den opgave. Findes der mon ikke et freeware-program der hurtigt kan spore den slags oplysninger? Det er helt legitimt, der er ingen grimme bagtanker med det.
Hvis programmet kunne komme med nogle oplysninger om netværket, ville det jo heller ikke trække fra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-08-04 16:55

Vi har med en trådløs netværksforbindelse prøvet med en bærbar/indbygget trådløs.
den koblede sig bare til vores netværk og ud på internettet.
Det er ikke min så jeg ved ikke hvad han gjorde - jeg mener han bare satte den til at søge.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-04 18:05

En PC med trådløst netkort, vil uden videre søge de mulige forbindelser, hvis man da ikke lige har låst den fast til ens eget netværk ved hjælp af SSID.
Men der findes et (flere) snifferprogram(er) som kan sniffe alle netværk inden for rækkevidden, og give nogle mere detaljerede oplysninger.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-08-04 18:35

Jeg bruger Network Stumbler

http://www.stumbler.net/

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 07-08-04 22:25

Du kan også bruge cain fra denne side: http://www.oxid.it/cain.html

Hilsen Yumatci

Accepteret svar
Fra : Yumatci

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-04 22:35

Du skal nok downloade versionen til xp tror ikke den er i den anden version direkte link: http://www.oxid.it/downloads/cain25b56.exe Når du så har installeret cain så trykker du på fanebladet "Wireless" og tryk så på knappen Scan!!! og Tada!!!

PS. Det virker nok kun hvis du har xp som det lyder til du har!!!

Hilsen Yumatci

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 08-08-04 21:00

Tak for svaret Yumatci. Jeg kan ikke lige gennemskue den, men den ligner mange spændende muligheder.