/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problem med BitGuard FireWall
Fra : Befan
Vist : 670 gange
50 point
Dato : 07-08-04 13:38

Hey jeg kan ikke komme ind på Website Server, via SmartFTP....
Så har jeg en mistanke om at det er BitGuard der går i vejen, for dne skriver det her til mig nårj eg prøver på at logge på:

Oversætter host navn ftp.n-mail.dk...
Forbinder til (ftp.n-mail.dk) -> IP: 212.97.132.105 PORT: 21
Forbundet til (ftp.n-mail.dk) -> Tid = 31ms
Socket forbindelse venter på login sekvens.
220 ProFTPD 1.2.9 Server (Main FTP Server) [ws5.surf-town.net]
USER (hidden)
331 Password required for befan.
PASS (hidden)
230 User befan logged in.
SYST
215 UNIX Type: L8
FEAT
211-Features:
MDTM
REST STREAM
SIZE
211 End
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A
PASV
227 Entering Passive Mode (212,97,132,105,214,18).
Åbner data forbindelse IP: 212,97,132,105,214,18 PORT: 54802.
Et forbindelsesforsøg mislykkedes, fordi den, der tilsluttede, ikke svarede korrekt efter en periode, eller forbindelsen mislykkedes, fordi den tilsluttede vært ikke svarede.
PORT 83,88,117,26,4,223
200 PORT command successful
Åbner data forbindelse IP: 83.88.117.26 PORT: 1247.
LIST -aL
Forbindelse lukket. Server timeout.

Er der nogen der kan hjælpe mig, for så bliver det meget nemmere for mig at overføre mine Hjemmeside filer..

MVH Befan

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-08-04 16:22

Du kan jo tjekke det ved at deaktivere BitGuard.

Men jeg havde også problemer med BitGuard, da jeg havde den på prøve.
Så jeg gik tilbage til min gode gamle Norton. Det fungerer bare.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 08-08-04 11:50

Det er meget fint... men jeg har ikke lyst til at skippe BitGuard for jeg har købt licens til det, så jeg søger bare en måde at finde ud af hvordan jeg kan få det til at virke med min firewall på.
Men skal nok prøve med at slukke for den.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-04 13:12

Og hvis problemet beror på BitGuard, må de have en eller anden support-tjeneste, som kan hjælpe dig.

Også i den sammenhæng er det jo en fordel, at det er et dansk foretagende.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 08-08-04 22:13

ja det er jo det... takker for hjælpen...

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 08-08-04 22:14

Tak for svaret Rellom.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-08-04 22:21

Selv tak - håber du får det til at virke.

Kommentar
Fra : eaglebot2

Dato : 15-10-04 22:56

Hej Befan, du kan jo prøve at give SmartFTP eksklusiv adgang.
Dette gøres ved at finde SmartFTP i program-listen, markere det og enten højreklikke og vælg "eksklusiv adgang" eller vælg fra listen neden under.
Generelt er "passiv FTP" et problem for alle firewalls, herunder BitGuard, fordi portene skifter hele tiden på BEGGE sider, dvs. både udadgående og indadkommende trafik. Til sammenligning så sker der det, når du browser på www, at programmet (IE,Firefox) åbner en lokal port på f.eks 2358 OG en remote port på 80. I den anden ende, altså på webserveren, du vil ind på, står webserveren og "lytter" på port 80 (remote port).
Problemet for firewalls er at de helst vil have at den SAMME remote port anvendes altid for en given forbindelse.
Håber det har været en hjælp