/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Formel+ vask (bilv. og lakfors.)
Fra : bantam
Vist : 677 gange
100 point
Dato : 29-06-02 14:37

Hej alle

Vi har lige fået helt ny bil, og vil selvfølgelig passe godt på den med god vedligeholdelse fra starten, og vil polere den med lakfors. 2 gange årligt forår og efterår, men i mellemtiden vil vi jo "pleje" den med god vask, og vi er medlem af Metax vakeklub, og de har en vask kaldet formel+, en specialvask, hvor vaskeanlæggets børster masserer højkoncentreret Aktiv Hardvax ind i bilens lakporer, det er udviklet af et Tysk selskab SONAX, der producerer bilplejeprodukter.
Er der nogle der har erfaringer gode eller dårlige med sådan en vask, eller skal vi måske bare fortsætte med den sædvanlige "guldvask"

Håber på lidt hjælp, da man jo altid er lidt nervøs for, at man måske gør mere skade end gavn på sådan en ny bil.

Takker på forhånd for hjælpen.

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 15:07

Hej.

Spar hellere dine penge, den er ikke en S.... værd!!! Bare min mening

Vh Morten Møbius

"bantam" <mailto:bantam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
"Formel+ vask (bilv. og lakfors.)"

> Hej alle
>
> Vi har lige fået helt ny bil, og vil selvfølgelig passe godt på den med
> god vedligeholdelse fra starten, og vil polere den med lakfors. 2 gange
> årligt forår og efterår, men i mellemtiden vil vi jo "pleje" den med god
> vask, og vi er medlem af Metax vakeklub, og de har en vask kaldet
> formel+, en specialvask, hvor vaskeanlæggets børster masserer
> højkoncentreret Aktiv Hardvax ind i bilens lakporer, det er udviklet af
> et Tysk selskab SONAX, der producerer bilplejeprodukter.
> Er der nogle der har erfaringer gode eller dårlige med sådan en vask,
> eller skal vi måske bare fortsætte med den sædvanlige "guldvask"
>
> Håber på lidt hjælp, da man jo altid er lidt nervøs for, at man måske
> gør mere skade end gavn på sådan en ny bil.
>
> Takker på forhånd for hjælpen.
>
> Med venlig hilsen
> bantam
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 16:18

"bantam" <bantam.news@kandu.dk> wrote in message
news:2MhT8.96321$N46.2482146@news010.worldonline.dk...
> Hej alle
>
> Vi har lige fået helt ny bil, og vil selvfølgelig passe godt på den med
> god vedligeholdelse fra starten, og vil polere den med lakfors. 2 gange
> årligt forår og efterår, men i mellemtiden vil vi jo "pleje" den med god
> vask, og vi er medlem af Metax vakeklub, og de har en vask kaldet
> formel+, en specialvask, hvor vaskeanlæggets børster masserer
> højkoncentreret Aktiv Hardvax ind i bilens lakporer, det er udviklet af
> et Tysk selskab SONAX, der producerer bilplejeprodukter.
> Er der nogle der har erfaringer gode eller dårlige med sådan en vask,
> eller skal vi måske bare fortsætte med den sædvanlige "guldvask"

Jeg bruger selv Metax vaskehal, men jeg tager aldrig en anden vask en 2, 3
eller 4. De koster alle 25kr og så er der kun forskel på om der er
undervognsskyl eller voks på.

Istedet vasker jeg så bilen 1-2 gange i ugen, og tører indersiden af
døre/bagklap motorum af med et vaskeskind. Hvis du alligevel polerer den 2
gange om året så er den billige vask helt igennem tilstrækkelig, resten er
efter min mening penge lige ud af vinduet.

Vask bilen oftere, tør den af med vaskeskind og hold den ellers pæn ren i
motorrum, og så har du en flot og rustfri bil i mange år.

Mvh
Jacob (Der har en BMW fra 92, der ser ud som ny i ALLE kanter og kroge, inkl
motorrum)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 16:53

Hej

Jeg er fuldstændig enig, den er ikke pengene værd!

Mvh
Kennet

--
Mvh.
Kennet Matthiesen
-----
"Det handler ikke om at undgå at falde, men at rejse sig hver gang man
falder" -ukendt
<Morten Møbius> skrev i en meddelelse
news:003a01c21f76$2aa8c220$0301a8c0@autoatlas.local...
> Hej.
>
> Spar hellere dine penge, den er ikke en S.... værd!!! Bare min mening
>
> Vh Morten Møbius
>
> "bantam" <mailto:bantam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "Formel+ vask (bilv. og lakfors.)"
>
> > Hej alle
> >
> > Vi har lige fået helt ny bil, og vil selvfølgelig passe godt på den med
> > god vedligeholdelse fra starten, og vil polere den med lakfors. 2 gange
> > årligt forår og efterår, men i mellemtiden vil vi jo "pleje" den med god
> > vask, og vi er medlem af Metax vakeklub, og de har en vask kaldet
> > formel+, en specialvask, hvor vaskeanlæggets børster masserer
> > højkoncentreret Aktiv Hardvax ind i bilens lakporer, det er udviklet af
> > et Tysk selskab SONAX, der producerer bilplejeprodukter.
> > Er der nogle der har erfaringer gode eller dårlige med sådan en vask,
> > eller skal vi måske bare fortsætte med den sædvanlige "guldvask"
> >
> > Håber på lidt hjælp, da man jo altid er lidt nervøs for, at man måske
> > gør mere skade end gavn på sådan en ny bil.
> >
> > Takker på forhånd for hjælpen.
> >
> > Med venlig hilsen
> > bantam
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide
>

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 100 point
Dato : 30-06-02 13:04

Hej bantam.:
Jeg synes, at du skal spare de ekstra kroner, da de ingen effekt giver i længden. Køb dig en flaske Sonax shampo med voksforsegling. Den kan du så bruge nogle søndage, hvor vejret er godt, giv da bilen en ordentlig håndvask, hvor der kommes ind i alle kroge og kanter. Det er langt mere effektivt, end alle de maskinprogrammer der kan tilbydes. Dem kan du bruge i dårligt vejr og om vinteren. Jeg bruger kun maskinen som nævnt og til undervognsskyl efter behov. Min Mazda er fra 85, og er lige synet, og der var ingen rust. Selvfølgelig er de 2 gange polering årligt absolut vigtigt for lakkens holdbarhed, men den slider jo også af maskinvask. God fornøjelse med dine hyggetimer sammen med din bil, jeg nyder i hvert fald mine...
Hilsen Az..

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 30-06-02 13:13

Tak for svaret azazazAZAZ999.

Jeg har ikke mulighed for "håndvask", og vil nu nøjes med de billige vaske om sommeren, og så med undervognsvask i vinterhalvåret.

Vil så polere med SONAX produkter, da jeg iflg FDM test kan se at de er de bedste på markedet.

Fortsat go søndag

Med venlig hilsen
bantam