/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvad koster det at sende en SMS til udla~
Fra : lebt
Vist : 3113 gange
25 point
Dato : 29-06-02 14:30

Da jeg ikke rigtig har kunnet få svar fra min mobiludbyder prøver jeg istedet her. Hvad koster det at sende en SMS til udlandet ??? Er prisen mon den samme ligegyldig hvor i udlandet den skal sendes ??? Betaler man også for modtagelsen ??? Lidt info: Mit telselskab er Telia & jeg ønsker at sende & modtage en SMS til/fra Filippinerne. Hvad er prisen mon ???

¨¨
Lars

Accepteret svar
Fra : Picasso

Modtaget 35 point
Dato : 29-06-02 15:23

Det kommer an på hvilket abonnement inden for telia du har...!
På følgende hjemmeside kan du få svar på alle dine spørgsmål vedrørende mobiltelefoni indenfor telia...! Alt du skal gøre er at skrive til dem, da jeg jo ikke lige ved hvilket abonnement du har, det varierer jo nok lidt afhængig af dette. (Det koster 15,80 at ringe dertil fra dk)

http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info.jsp.html?OID=Kundeservice+Privat+forside&CID=-25954

Ellers har jeg fundet følgende til dig, så er svaret kun et opkald væk:

Ønskes yderligere prisinformation henvises til Telia Kundecenter på 80 10 10 10- åbent alle dage fra kl. 7.00 til kl. 24.00. For yderligere information om priser for opkald til Telia Internet henvises til Telia Kundecenter på 88 31 66 33.

mvh. Picasso

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 29-06-02 15:31

Her er priser for at ringe og sende sms fra fillipinerne:
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Ring+fra+udlandet,+mobil+privat&CID=-25724
sms koster hos smart 81 øre.

Sms koster hos telia 50 øre og hvis det ikke er deres eget net 1,00 med mindre du har Telia Cash, så koster det kun 50 øre:
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Priser,+services+mobil+privat&CID=-25722#007

Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 29-06-02 15:57

Du kan også gå ind på denne hjemmeside og udfylde formularen til dem, som jo så sendes som en e-mail...! Så får du jo også svar på det, men det er jo nok hurtigere bare at ringe til dem.

http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=E-mail&CID=-26762

Kommentar
Fra : lebt

Dato : 29-06-02 18:14

Jeg har Telia Choice abonnement - med bonuspakken. Jeg har prøvet at skrive til dem men har endnu ikke modtaget svar. Det jeg er interesseret i at vide er om det mon er 50 - 250 øre (som kan accepteres) - eller det er 5-10 kroner - eller måske endda noget lignende voice opkald. Ja, jeg må måske nok hellere afvente svar fra Telia medmindre der sådan lige er nogen der kan komme med et ca. bud på prisen. Der er jo - som bekendt - ikke meget ved at modtage en kæmperegning på mobilos hvis det kan undgåes. Det kender vi vist alle?!

¨¨
Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 16:59

> Da jeg ikke rigtig har kunnet få svar fra min mobiludbyder prøver jeg
> istedet her. Hvad koster det at sende en SMS til udlandet ??? Er prisen
> mon den samme ligegyldig hvor i udlandet den skal sendes ??? Betaler man
> også for modtagelsen ??? Lidt info: Mit telselskab er Telia & jeg ønsker
> at sende & modtage en SMS til/fra Filippinerne. Hvad er prisen mon ???

Altså sende til en telefon i udlandet mens du befinder dig i Danmark??
Mon ikke det er samme pris som hvis du sender til en dansk telefon??

--
Michael
http://www.vitsms.tk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 17:03

...og må jeg tilføje mit spørgsmål fra længere nede, da ingen har svaret:
Skal der 0045 foran, når man sms`er til udlandet fra Danmark?
P.sørensen

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 29-06-02 18:44

Til P. Sørensen:

Der skal da i hvert fald ikke +0045 foran hvis du skriver til en i udlandet fra Danmark... det er jo det nummer man skriver foran hvis man ringer fra udlandet til Danmark. Eks. jeg ringer meget til Tyskland og der skriver man jo +0049 foran. Men om der skal det når man sender sms, ved jeg ikke... men det kunne man da godt formode, da du jo er i et fremmed land.

Til Lars:
Jeg gav dig et telefonnummer på telias kundeservice - prøv da at ringe til dem... der er jo åbent nu også... de må da kunne svarer dig på det, det afhænger jo af hvilket abonnement du har osv.

Picasso

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 29-06-02 18:52

Til Lars:

Nu har jeg fundet det på deres hjemmeside:

Ring fra udlandet

Telia har lavet aftaler med mange operatører i udlandet, der gør det fordelagtigt for dig at ringe fra udlandet. Det er en god idé at tjekke siden ind imellem, da vi løbende laver aftaler med nye operatører.
Vær opmærksom på, at der er prisforskelle afhængig af, hvilken operatør du vælger i det land, du ringer fra.

Klik på et bogstav nedenfor på det land, du ønsker at ringe fra:
A B C E F G H I J K L M N P R S T U Z Ø

Pris pr. SMS* Pris for nationalt opkald*Pris for opkald til DanmarkPris for at modtage opkald

Filippinerne/
Smart 0,81 = pris pr. sms

se selv mere på: http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Ring+fra+udlandet,+mobil+privat&CID=-25724

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 29-06-02 18:54

Smart er jo så det operatørnavn du skal vælge for at få den pris.

Mvh. Picasso

Ps. så er det da ikke så dyrt igen

Kommentar
Fra : lebt

Dato : 29-06-02 20:19

Tak for dine svar Picasso!

Det var lige nøjagtig det jeg ledte efter.

¨¨
Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 20:12

Det koster det samme om du sender en sms til en dansk eller udenlandsk mobi.

Omkring landekoder foran tlf.nr, så skal du bare indlægge dk nr som
+45xxxxxxxx og udenlandske med deres respektive +landekoder.

/msr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-02 15:03

> ..og må jeg tilføje mit spørgsmål fra længere nede, da ingen har svaret:

Hvad er der nu galt med mit svar??

--
Michael
http://www.vitsms.tk