hijack
Fra : prinsen
Vist : 384 gange
100 point
Dato : 07-08-04 02:08

jeg har lige et spørgsmål denne line kan jeg ikke finde ud af hvad er

O4 - HKLM\..\Run: [eprstlueupyu] C:\WINDOWS\System32\unamvv.exe
unamvv.exe vil hele tiden på nettet. det kører også i windovs jobliste
sti C:\windows\system32\unamvv.exe hvad er det ?

ellers skulle der ikke være noget galt
tror jeg nok?
m.v.h. prinsen

logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe
C:\WINDOWS\System32\unamvv.exe
C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
C:\Program Files\WindUpdates\WinKA.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WindUpdates] C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eprstlueupyu] C:\WINDOWS\System32\unamvv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RSD_HDDThermo] C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
O4 - Startup: HDD Thermometer.lnk = C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
O4 - Startup: MSN Messenger 6.2.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: PC Alert 4.lnk = C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: All (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Close ALL IEx's (HKLM)
O9 - Extra button: Others (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Close OTHER IEx's (HKLM)
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://public.windupdates.com/get_file.php?bt=ie&p=81a20e2d4daf862b581047e8e0c24e8effd07b128e225c91fe269f1e3e53b395f49377f8e3605dd230f34a38bc2fbef0a2d6fd6f14c38aff842869220dcf:31e1e886df05c54f80cdc9defbb7eddc
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/en/check/qdiagh.cab?319

Kommentar
Fra : gril

Dato : 07-08-04 02:16

Vad for et program bruger du til at tjekke hijack for jeg toer også at den er gal men min computer

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 07-08-04 06:10

Hej prinsen.

Hent lige Dr. Delete: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Gå i jobliste igen, og find:
WinUpdt.exe
unamvv.exe
WinKA.exe
Højreklik på dem og-afslut proces

Scan med Hijackthis, luk alle andre vinduer, sæt en vinge i nedstående, og fix:
O4 - HKLM\..\Run: [WindUpdates] C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eprstlueupyu] C:\WINDOWS\System32\unamvv.exe

Genstart til fejlsikret tilstand, find og slet:
C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe <<Fil
C:\Program Files\WindUpdates\WinKA.exe<<<Fil
C:\WINDOWS\System32\unamvv.exe <<<fil

Genstart og kør denne denne scanner. http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp

Tag et af de 7 øverste link. Aktiver det hele i opsætningen

Og send en ny log

gril>>>Følg den anvisning her punkt 1-4 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm og så kopier resultatet af det herind i en ny tråd

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-04 10:04

Jeg har søgt på "unamvv.exe" i flere søgesystemer, men de kender ikke dette filenavn.
Normalt kan man som regel søge og finde forklaring på tvivlsomme filer, især på yahoo og google.

Prøv at finde denne "unamvv.exe" og højreklik på den og se på egenskaberne, måske kan det afsløre hvor den høre til og kommer fra! (måske)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-08-04 13:59

Den her: C:\Program Files\WindUpdates\WinKA.exe nappede Spybot S&D for mig på en maskine.
Virusscanneren meldte om trojanere og hver gang jeg slettede dem kom der bare en ny som tilsyneladende blev genereret fra bl. a. det program.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-04 18:09

Sådan en har jeg også haft. Indtil man fjernede moder programmet, så blev den ved at generere filer på alle drev.

Den jeg havde lagde en fil i hver eneste mappe. De havde samme størrelse, men forskellige navne, der var taget ud af indholdet i mappen.
Det undrede mig nemlig, at i mine arkivmapper med billeder og lignende filer, pludselig lå en ukendt fil i hver mappe, og blev derfor MEGET mistænkelig.

Kommentar
Fra : prinsen

Dato : 09-08-04 17:08

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
E:\værktøjer\div\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [RSD_HDDThermo] C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
O4 - Startup: HDD Thermometer.lnk = C:\Programmer\HDD Thermometer\HDD Thermometer.exe
O4 - Startup: MSN Messenger 6.2.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: PC Alert 4.lnk = C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: All (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Close ALL IEx's (HKLM)
O9 - Extra button: Others (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Close OTHER IEx's (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/en/check/qdiagh.cab?319

Kommentar
Fra : prinsen

Dato : 09-08-04 17:15

her er den nye logfil det virker tak for hjælpen lengberg
jeg fandt osse en der hedder installer2
der står det er et firma som hedder kalptare infotech.ltd
men det er ikke dem som har lavet den
http://www.a2zhelp.com/forum/forummessages.asp?id=17
men de prøver at hjælpe folk via dette link
ps havde osse omnigate.exe,exdl.exe,preinstal.exe,msbb.exe

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-04 17:41

Velbekomme
Godt du kom af med de sidste.

Her er nogen programmer, jeg synes du skal installere, så du er mere sikker på nettet:
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
http://www.javacoolsoftware.com/spywareguard.html
https://netfiles.uiuc.edu/ehowes/www/resource.htm

Godkendelse af svar
Fra : prinsen

Dato : 21-07-06 17:48

Tak for svaret lengberg.bedre sent end aldrig kom lige til at se at jeg ikke havde accepteret svaret