/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ovn varmer ikke nok
Fra : falconi1
Vist : 1210 gange
100 point
Dato : 06-08-04 20:46

Vi har en Husqvarna indbygningsovn, som lige pludseligt ikke vil komme op på mere end 150 grader. Jeg har prøvet at skifte alle tre 10 amp sikringer, hvor den er tilsluttet, men det hjalp ikke.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-04 21:20

Jeg tror der er flere muligheder,
den ene er, at termostatføleren er gået i stykker og slår fra for tidligt
Den anden har noget med tilkoblingen at gøre. Hvis der er knækket en ledning så den f.eks ikke får strøm nok.
eller selve varmelegemerne kan være defekt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-08-04 21:42

Du kan jo prøve at kontakte ham her, som ofte deltager på Kandu
http://www.hvidevaredele.dk/shop/

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 06-08-04 21:58

Jeg er 75% sikker på at det er et af varmelegmerne der er stået af.
Varemer ovnen kun for oven eller kun for neden ???

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 07-08-04 11:53

Hvis du kan konstatere at den ikke kan blive mere end 150 grader, formoder jeg at termostaten er i orden..

Er det en ovn med både varmluft og og traditionel ovn... og hvis ja, er det så begge funktioner der ikke kan komme op i temperatur ???

Formodentlig er det et af varmelegmerne der er brændt af..

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 07-08-04 18:49

Ja, det er både traditionel ovn og varmluft, og ingen af indstillingerne kommer op over 150 grader

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-08-04 09:20

Prøv at tænde for din oven på traditionel, med både over og undervarme.
mærk så med hånden om den kun bliver varm for oven eller for neden.
Hvis den kun bliver varm det ene sted er det, det ene varmelegme der er brændt af.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-08-04 09:20

Prøv at tænde for din oven på traditionel, med både over og undervarme.
mærk så med hånden om den kun bliver varm for oven eller for neden.
Hvis den kun bliver varm det ene sted er det, det ene varmelegme der er brændt af.

Godkendelse af svar
Fra : falconi1

Dato : 09-08-04 08:53

Tak for svaret dova. Jeg troede, at jeg kunne dele points mellem flere som på www.eksperten.dk, men når man ikke kan det, kom dova først, og jeg kunne bruge svaret. Tak for hjælpen til alle, som svarede.