/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
ukendt fejl i tredjepart dll ?
Fra : scj
Vist : 720 gange
200 point
Dato : 29-06-02 12:48

jeg har fået installeret windows XP pro på min computer, jeg har også tekstbehandlingsprogrammet corel wordperfect suite 8 liggende da jeg bruger deres presentations program meget, problemet er at jeg ikke længere kan indsætte mine
foto-billeder "jpg" mere, ej heller i selve wordperfect, hver gang jeg prøver, kommer samme svar ud, ukendt fejl i tredjepart dll ?.har prøvet at downloade wp 10 trial som skulle være kompatibel med win XP men problemet er stadig detsamme. har også prøvet at hente
opdateringer lige meget hjælper det, hvad fan... er der galt?

mvh
scj

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 13:23

Hej Scj,

den siger ikke hvilken trejdeparts dll den er galt med?

jeg kender et program der kan se hvilke dll'er f.eks. et program er afhængige af, det er med i "Microsofts Platforms SDK", men den er noget stor at downloade... den ligger også løst et eller andet sted ude på nettet... jeg vil lige se om jeg ka' finde den... så sender jeg linket og så ka' du prøve den på dit program og så evt. om den fortæller dig noget nyttigt...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 13:59

Hej Scj,

Programmet hedder Dependency Walker og du ka’ få infomation om programmet her, samt downloade den -->
http://www.dependencywalker.com/
desuden er der også her en FAQ (oftest stillede spørgsmål) til den -->
http://www.dependencywalker.com/faq.html

den ka’ også downloades her
http://www.webattack.com/get/dependencywalker.shtml
og ka’ bl.a. andet se et skærmbillede af den her
http://www.webattack.com/php/appinfo.php?go=/screenshots/dependencywalker.htm&id=100989&r=s

så ka’ du evt. åbne DW (Dependency Walker) på dit Word Perfect program, hvis du højreklikker der hvor du aktivere dit program, ka’ du få at vide hvor filen ligger henne på din Harddisk samt hvilken fil det.

Den ka’ du så prøve at åbne med DW, også se om det evt. giver nogle svar, f.eks. hvilke dll’er den er afhængig af eller mangler... og så ka' vi se om vi ka' kommer videre derfra...

Håber det ka’ bruges…

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : scj

Dato : 29-06-02 18:08

til strarup

nej, den skriver nøjagtigt som følger:

ukendt fejl i tredjepart dll til konvertering.

scj

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 18:34

Hej Scj,

har du prøvet det overstående program til at se hvilke dll filer den bruger, så er det måske lidt nemmere at finde ud af hvilken dll fil der måske ka' være problemet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : scj

Dato : 29-06-02 22:14

hej starup

har ikke downloadet den endnu, er desværre ikke så skrap, at jeg forstår det hele, men skal prøve om jeg kan få en til at hjælpe mig. du skal nok høre hvis det går eller ikke går.

mvh

scj

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 23:59

Hej Zonker,

scj skriver at han lige har fået installeret XP på sin computer, så jeg tror ikke at en reinstallation vil funke... men nærmere komme med samme problem igen... Så vidt jeg forstår er problemet først opstået efter at han har skiftet til XP fra et tidligere OS.
det lyder nærmere til at det er dll filen der står for JPEG codec'et der er problemmet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : scj

Dato : 30-06-02 07:32

hej zonker

har geninstalleret win XP et par gange uden det hjalp.

mvh

scj

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 11:11

Hej Scj,

har du prøvet nogle af disse opdateringer fra denne side?
http://www.corel.com/support/ftpsite/pub/wordperfect/wpwin/8/cwps8.htm

AXPRSHOW.CAB umiddelbart ku' navnet her godt tyde på at det er et filter til DirectX, men jeg er ikke helt sikker.
filen nedenunder ser ud til at være et plugin til browseren, den er af noget nyere dato, men om det hjælper ved jeg ikke.

den trejde fil... PFIT80.dll ser ud til at ha' noget med "Third-Party File Importing Solution" at gøre
Måske den ka' hjælpe, hvis problemet er den ikke ka' eller har problemer med at importere trejdeparts dll'er... beskrivelsen af den ka' læses her --> http://www.corel.com/support/ftpsite/pub/wordperfect/wpwin/8/WP8readme.htm#pfit80

samt den nyeste servicepakke der passer til din version. Da dll filen ser ud til at ha' brug for den...

ellers vil jeg tro at det må være den dll fil der står for jpg, der må være noget galt med. Der bruger en anden struktur end den Win XP bruger...

men har du prøvet følgende rækkefølge, de ældste filer først, normalt behøver man ikke at installere ældre versioner af en service pakke, da den nye service pakke også gerne sku' ha' disse opdateringer med... Men ellers læs kravene til hvad de enkelte filer kræver og evt. også beskrivelsen af dem...
Så jeg vil tro at installationen af den nyeste servicepakke og Dll filen, samt de andre to nævnte filer muligvis ka' hjælpe...

evt. også "Windows XP Application Compatibility Update" fra --->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://windowsupdate.microsoft.com/

Jeg håber det ka' løses på en af disse måder eller en kombination af dem...

ellers har XP vist en Win 95/98 feature, jeg ka' ikke lige huske hvor den er henne eller specifikt hedder, men hvis intet af det overstående virker ka' det måske være at den her ka' hjælpe da Wordperfect 8 oprindeligt er skrevet til 95/98.
men der er åbenbart nogle der har fået det til at funke på Win XP uden at skulle være nød til at bruge denne feature...
news://cnews.corel.com/corel.wpoffice.wordperfect8 her er der en nyhedsgruppe der måske ka' hjælpe hvis problemet bli'r ved med at være der.

for hvis intet af det overstående hjælper ka' det godt se ud til at blive lidt svært, så ska' der en analyse til at finde ud af hvilken specifik trejdeparts dll der giver dette problem...

håber det ka' bruges...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : scj

Dato : 30-06-02 11:39

hej strarup,

tak for din indsats, jeg prøver at se på nogle af de ting du har skrevet til mig, tak.

mvh

scj

Accepteret svar
Fra : franke

Modtaget 200 point
Dato : 01-07-02 09:20

Det er muligt at jeg er dum,- men er det her ikke et forum for "Andre os'er"??? Hvorfor så skrive noget om windows her? Også selvom det er XP. Jeg har ikke nogen interesse i MS produkter, og har derfor valgt alt om Windows fra i kandu.dk. Så det er lidt sært at du så ikke benytter dig at det forum, som er forbeholdt Windows. Det ødelægger lidt ideen med inddeling i områder. Hvad ville du sige til hvis der under Windows området kom spørgsmål om hundelopper eller fodsvamp.... nej vel. Så PLEASE respekter de emner der findes, og fri mig fra det onde.... (Microsoft)

Kommentar
Fra : scj

Dato : 01-07-02 17:26

hej franker

håber du fik luft, men jeg var ikke klogere end skrive her da der ikke stod
noget om xp i windows feltet, så derfor troede jeg at det skulle skrives her
under andre styresystemer, undskyld min uvidenhed.

mvh

scj

Godkendelse af svar
Fra : scj

Dato : 01-07-02 21:52

Tak for svaret franke.

Kommentar
Fra : franke

Dato : 02-07-02 08:39

Hej scj
Jeg var nu ikke forberedt på at blive acceptet som svar,- det var ikke meningen. Jeg har det bare sådan lidt svært med indlæg, som bliver lagt forkert. Især hvis man tror at det bliver gjort med vilje. Men jeg fik luft,- og jeg håber ikke at jeg har "pisset" for meget på nogen. Det var ikke meningen....

hoo foo

Kommentar
Fra : scj

Dato : 02-07-02 17:37

til franke

alt forladt, menneskeligt at fejle men guddommeligt at tilgive.

scj

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-07-02 16:53

Hej Scj,

Har du fået løst dit problem, eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : scj

Dato : 05-07-02 04:58

Hej Strarup,

desværre er mit problem ikke løst endnu, jeg har prøvet
at install. diverse opgraderinger men uden resultat, men
underligt er det, for alt andet i programmet virker, skal jeg
sætte en wpg fil ind er der ingen problemer, drøn ærgeligt når
det er den eneste fejl på min maskine, er ret fortvivlet.

mvh

scj