/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fullscreen vinduer.....
Fra : themighty
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 06-08-04 01:22

hvordan slår jeg til så at man starter i fullscreen hver gang man åbner Iexplore???????

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 60 point
Dato : 06-08-04 01:31

Meget nemt... Åbn et enkelt vindue, tryk F11 så du får fuld skærm...
Tryk ALT+F4 for at lukke vinduet...
Næste gang du åbner vil det være i fuld skærm

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-08-04 01:32

Hvis du bare vil have vinduet til at åbne maximeret, skal du bare følge samme opskrift... blot maximere i stedet for F11

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-08-04 07:53

Du kan ikke åbne i maximeret str.

Men Windows huske den sidste str. vindue.

Åben derfor et vindue og trække det helt ud i hjørnerne og luk det.

Næste gang skal du blot nu klikke på Maximer eller dobbelt-klikke på Adressebjælken øverst. Der hvor der står Kandu.dk -Microsoft Internet Explorer. Hvis du altså bruger den som Browser.!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-08-04 11:52

> CarstenGP
Din "F11" og "F4" lyder genialt .. men det virker bare ikke .. måske fordi jeg kører win98 ?
/PG

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 06-08-04 12:29

prøv at åbne explore og maksimer den...hold ctrl nede mens du lukker explore, måske virker det..
Det gør det i hvert tilfælde her.

mvh jesper

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-08-04 13:14

Det var da som s.... - Hvis man maximerer explorer og lukker den på alt+f4, så er den sgu maximeret næste gang man åbner...
Og det er nøjagtig det samme der sker hvis man trækker den ud i størrelse og vælger filer+luk

Hvis ikke det er tilfældet, så bør man overveje at hente internet explorer 6:
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/ie6sp1/default.mspx

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-08-04 13:16

forskellen er at windows ikke husker størrelsen af browservinduet, hvis man lukker på krydset.
Derimod huskes størrelsen, hvis man bruger alt+f4

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-04 14:31

Her må jeg lige bryde ind og give CarstenGP ret

Nu er fullscreen mange ting. Jeg har netop lavet et lille script der giver 'fullscreen' valuta for alle pengene
Tager man denne kode og gemmer som : fullscreen.html kan man, når man har åbnet det i sin browser, skrive en URL ind i tekstfeltet og så skal jeg lige love for, man kan tale om fullscreen

Kode
<html>
<head>
<title>Fullscreen redirector</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="description" content="Fullscreen redirector">
<script type="text/javascript">
<!--
function Redirect()
{
Full(document.forms[0].URL.value);
window.opener='';
window.close();
}

function Full(url){
window.open(url,'_blank','fullscreen=yes');
}
-->
</script>
<style>
body
{
color: #c0c0c0;
background-color: #008080;
font-family: tahoma;
font-size: 75%;
letter-spacing: 1px;
}
</style>
</head>
<body>
<br>
<form onsubmit="Redirect();">
<input type="text" name="URL" size="80" value="http://">
<input type="submit" value="Go">
</form>
</body>
</html>

VIGTIGT :Vinduet lukkes igen med ALT+F4 !

Det oprindelige vindue ; 'fullscreen.html', lukker sig selv, men har man lyst at lade det stå åbent (neden under fullscreen siden) fjerne man blot linjerne :

Kode
window.opener='';
window.close();

Denne fullscreen.html fil kunn evt. sættes som startside så man altid havde den ved hånden.

Til de der bruger pop-up stoppere : Er I lige søde at give en tilbagemelding, om I kan køre script'et

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-08-04 14:55

Molokyle> 9.6 for det kunstneriske!

Det virker fint med min popupstopper... http://www.meaya.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-04 17:05

Takker CarstenGP : Så fik jeg det på plads (..bliver implementeret på min kommende hjemmeside )

Jeg har tænk at lægge koden til glæde for alle brugere som : "Kandu.dk i fuld skærm !" ...i kategorien Javascripts senere på dagen, når kode nørderne dukker op, så jeg har en chance for at få det bedømt til; hvad scriptet fortjener

Jeg har i dagevis ledt efter et lignende script på nettet, men måtte bide i 'det sure æble' og lave det selv

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : themighty

Dato : 07-08-04 10:21

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-08-04 10:54

Selv tak... Og tak til Molekyle også