/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
<applet> til <object>
Fra : Hm...
Vist : 637 gange
147 point
Dato : 05-08-04 21:18

Jeg har en lille ting der driller :

Kode
<applet code="audio.class" codebase="./applet" name="lyd" width="0" height="0">
<param name="sound" value="./../media/sound/wav/tms.wav">
</applet>

Ovenstående virker som det skal

I denne lille stump HTML vil jeg gerne have skiftet <applet> tag'et ud med et <object> tag.

Jeg har prøvet :

Kode
<object codetype="application/java" codebase="./applet" classid="java:audio.class" name="lyd" width="0" height="0">
<param name="sound" value="./../media/sound/wav/tms.wav">
</object>

..men uden held

Hvordan pokker gør man ?

HM = </MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 147 point
Dato : 06-08-04 11:00
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-04 11:47

Dén var sgu go' hansen9 : 80% af den tråd er et skænderi om net-etikkette

De 'kloge' på HTML.DK er heller ikke nået længere end til; at det ikke virker i IE.

Jeg er temmelig sikker på løsningen ligger her : http://www-lia.deis.unibo.it/Courses/RetiDiCalcolatori/contrstud/applet.html

..men jeg kan ikke oversætte skidtet

Jeg tror hele misèren bunder i JVM plugin til IE (Jeg bruger det nyeste = j2re1.4.2_05). Derfor skal classid åbenbart angives på formen : classid="clsid:REG_VÆRDI", men hvordan hulen finder jeg den for en *.class fil jeg selv har skrevet?

</MOLOKYLE> = HM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-04 11:55

Ps. Applet'en er ikke nogen stor ting. Det er blot en lille applet der afspiller en *.au/*.wav fil på en HTML side. Jeg har lavet den for IKKE at skulle bruge Mediaplayer som afspiller i <object>. Dette virker fint, men kræver at klienten har installeret denne. Der er større sansynlighed for at klienten har en JVM plugin til sin browser. Derfor !!!

Kildekoden kommer her :
Kode
import java.applet.*;

public class audio extends java.applet.Applet
{

String snd;

public void init()
{
snd=getParameter("sound");
if(snd==null)
snd="chord.wav";
}

public void start()
{
play(getCodeBase(),snd);
}

public void stop()
{
}

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-04 21:22

Hej Molo
Har du checket om stiangivelsen stemmer over ens med den virkelige placering.

Jeg er ikke ekspert til det men har dog eksperimenteret med det til nogle af mine sider.

Java kan kende forskel på små og store bogstaver til forskel for almindeligt html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-04 21:59

Jep severino, dette er jeg klar over ...som pallebhansen 'tjente' point på for nylig i kategorien Java

Hvis du nærlæser koden i spørgsmålet og følger op på div. 'lærte' HTML sider : http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/objects.html

..såeh.. skulle det virke iflg. specifikationerne, men IE kræver altså åbenbart noget mere specifik information for at vise/køre applet'en. Det er dét den italienske side jeg angav 'højere oppe' beskriver. Jeg kan bare ikke italiensk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-04 22:09

Hæ... jeg tror jeg nærmer mig en løsning :

Jeg fand denne side : http://processing.org/discourse/yabb/YaBB.cgi?board=Integrate;action=display;num=1087385832

..og sammenholdt med denne : http://www-lia.deis.unibo.it/Courses/RetiDiCalcolatori/contrstud/applet.html

kan jeg se at classid stemmer overens :

clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93

..i de 2 stumper kildekode, så nu roder jeg lige og ser om det ikke sku' ku' la' sig gi' sig ,-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 13-08-04 11:44

For søren da... Dette link : http://www-lia.deis.unibo.it/Courses/RetiDiCalcolatori/contrstud/applet.html ..er jo oversat til engelsk nederst på siden

Jeg får rigeligt tid til at arbejde videre på sagen i næste uge ...fra min nye arbejdsplads : http://www.nethulen.dk

HM

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 13-08-04 12:23

Nå men løsningen var ikke så langt væk :

Kode
<object classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93" codetype="application/java" width="0" height="0">
<param name="code" value="audio.class"/>
<param name="codebase" value="./applet"/>
<param name="sound" value="./../media/sound/wav/tms.wav"/>
<!--[if !IE]> -->
<object classid="java:audioclass.class" width="0" height="0">
<param name="codebase" value="./applet"/>
<param name="sound" value="./../media/sound/wav/tms.wav"/>
</object>
<!-- <![endif]-->
</object>

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Hm...

Dato : 13-08-04 12:27

Da der ikke kom et svar jeg kunne bruge, går point til den første der kommenterede på spørgsmålet : hansen9

Tak for deltagelse

HM