/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
SDK = j2sdk1.4.2_05 til Win98 ???
Fra : Hm...
Vist : 745 gange
250 point
Dato : 05-08-04 17:57

Som overskriften siger : Jeg bruger Win98 SE (Dansk) ...fuldt opdateret; med livrem og seler

Mit problem er; jeg har downloadet Java2's SDK fra : http://javashoplm.sun.com/ECom/docs/Welcome.jsp?StoreId=22&PartDetailId=j2sdk-1.4.2_05-oth-JPR&SiteId=JSC&TransactionId=noreg

Jeg har installeret SDK & JRE ved at downloade den fulde *.exe version (ca. 50 Mb.) og udpakket/installeret denne.
Jeg har angivet en path i autoexec.bat til javac.exe osv.. c:\j2sdk1.4.2_05\bin ..og det fungerer Ok.

Imidlertid får jeg en fejl, når jeg compilerer mine *.java filer, da compileren ikke kan finde java's import pakker : java.awt, java.applet, java.awt.Graphics, java.awt.Event osv...

I tidligere versioner af SDK skulle man sætte classpath=.\[sti]\lib\classes.zip i autoexec.bat, men sådan er det ikke mere

Hvordan får jeg javac.exe til at finde import bibliotekerne ?

Ps. Java Runtime Enviroment (JRE) kører fint. Jeg kan godt køre java2 applets i IE.

HM = </MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 260 point
Dato : 05-08-04 18:53
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-04 19:38

pallebhansen -> Jeg kan se af dine link du har misforstået problemet en smule. Jeg kan skam sagtens køre javac.exe (DOS command-line compileren) alle steder fra.

Problemet er; når der i min kildekode er angivet f.eks. : import java.applet

Får jeg besked af javac om fejlen :

Citat
Microsoft(R) Windows 98
Copyright Microsoft Corp 1981-1999

c:\windows d:
d:\web\homepage\applet>javac audio.java
audio.java:1: cannot resolve symbol
symbol : class applet
location : package java
import java.applet
^

....og samme fejl på metoden : Getcodebase(); ..klart da denne procedure ligger i java.applet !!!

Det er selve java package's der ikke kan findes ??? De der tidligere lå i classes.zip i ./../Java/JDK/lib og skulle angives i autoexec.bat med : SET CLASSPATH=[drev][sti]\lib\classes.zip

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Hm...

Dato : 05-08-04 20:19

pallebhansen -> Må skynde mig at give dig nogle lette point

..ikke fordi du svarede rigtigt, men fordi jeg liiiiiiiige havde 'glemt' at java.applet skal angives java.applet.* og at java jo er case-sensitive, så Getcodebase(); hedder : getCodeBase();

UPS... ...hurtigt videre ...inden der er nogen der opdager noget

</FÆTTER VIMS>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-04 20:35

Hø, hø

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-04 23:44

Der kan man se, selv om man ikke er alt for snu til det der java.

Java, har det noget med motorcykler at gøre
Men jeg så da også lidt om case-sensitive i mine link.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-08-04 23:58

Java CZ ja det ved man hvad er, "dejlig" totaktsduft og så ud på speedwaybanen - det var tider.
Det der med sensitive har vist noget med Molo at gøre når man giver ham små hentydninger i lang tid fremover hvis Kandu ellers overlever krisen
Molo var det et kiks eller skulle du bare lige demonstrere superioriteten?