/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
to domænenavne til samme bibliotek
Fra : eastern
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 05-08-04 15:50

Jeg har to domænenavne der begge peger på samme bibliotek på serveren.

Jeg vil gerne f.eks. vha. PHP eller lign. kunne se hvilket domænenavn der er gået ind på og på den måde vise forskellige sider alt efter hvilket domæne der er valgt.

www.domænenavn1.dk
www.domænenavn2.dk

Hvis www.domænenavn1.dk så vis sideX
Hvis www.domænenavn2.dk så vis sideY

Jeg håber spm er forståeligt.

Hjææælp.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-08-04 16:54

hvilken type server kører domænerne på ??

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-08-04 18:14

På "min" server har jeg mulighed for at vælge "Sprog" .. i dette tilfælde 2 sprog: dom 1 og dom 2.
Herfra styrer jeg hvilken startside den besøgende skal præsenteres for (side x eller y), og hvilken meny der kan vælges.

I statistik-modulet kan jeg så også se hvor mange besøgende der har været på de enkelte "sprog"
/PG

Kommentar
Fra : eastern

Dato : 06-08-04 09:07

DK>Det er en linux server.
DK> Jeg ved jeg kan køre php, så hvis man derigennem kan lave en løsning, vil det bare være fint.

Guild> Jeg har desværre ikke mulighed for at vælge "sprog" på den måde.

Jeg forestillede mig at man i PHP kan læse URL fra fra browseren, og ud fra det lave et eller andet.

Eastern,-

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-08-04 10:08

du skal tilrette din httpd.conf
under "virtual domain"

du kan læse en masee om det her
http://www.linuxbog.dk/web/bog/index.html

Kommentar
Fra : eastern

Dato : 06-08-04 14:14

Jeg er helt nybegynder på det her, så jeg er ikke i stand til uden hjælp at kunne skrive det stykke PHP der skal til.

DK> Kan du specificere lidt mere hvad det er der skal rettes. Jeg kan ikke finde det i dit link?

Eastern

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 06-08-04 14:57

Hvis du er novice vil jeg anbefale at du kigger på Typo3. Den har denne "option" indbygget og så er det jo et komplet system. Kig evt. på www.wilsonweb.dk, www.lr4you.dk, www.bagklogskab.dk - de ligger alle i samme denne gratis, danske og utroligt gode Typo3.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 15:55

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 10:47

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?