/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Lastbil chauffør søges :)
Fra : heroine
Vist : 2335 gange
20 point
Dato : 29-06-02 01:39

Hey,
Er der nogen der kender en lastbil chauffør, der gerne vil have et par studerende med i bilen nu her engang i Juli måned?
det er lige meget hvor turen går hen, og hvor lang tid vi har i det pågældende land.
Vi trænger bare til luftforandring.

Mvh.
Charlotte

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-06-02 03:05

Hej Charlotte

Man kan da ikke få en lastbichauffør for 20 point. Kom igen!

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 20 point
Dato : 29-06-02 11:12

Hey,
Prøv at ta` turen til Eks. Padborg/sønderjylland. Mød direkte op hos et transportfirma eks. Terkelsen snak med chaufførene, på den måde for i med 100% sikkerhed et lift til et sted i Europa.
God tur.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-06-02 11:14

Og rellom man kan godt undvære dine udgydelser for mindre point.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 09:52

"heroine" <heroine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Fm6T8.13546$va.1216407@news000.worldonline.dk...
> Hey,
> Er der nogen der kender en lastbil chauffør, der gerne vil have et par
> studerende med i bilen nu her engang i Juli måned?
> det er lige meget hvor turen går hen, og hvor lang tid vi har i det
> pågældende land.
> Vi trænger bare til luftforandring.

>--

Hej Charlotte.

Du skal nok ikke regne med den store succes.

For det første er en lastbil kun beregnet til at der er én person med,
ud over føreren, og for det andet er det de færreste truckere der bryder
sig om at medbringe passagerer de ikke kender godt i forvejen.

Årsagen til dette kan være mange, men det er oftest bekymring for hvad
der kan forekomme på toldstederne, samt frygten for "uindviedes"
uhensigtsmæssige opførsel på et meget begrænset område, som man må sige
at et førerhus er. De fleste truckere er ufatteligt ømme over deres
hjem.

Venlig hilsen
Folmer
(Ex - trucker)

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 29-06-02 15:34

Hey Folmer, ´
Jeg kan godt forstå dine pointer, og tror jeg dropper den spontane ide, og snakker med en jeg kender i stedet.
Hmm. SÅ er det jo bare spændende, om han vil lade os begge to være med på turen. Men hvis den kun går til holland, kan det jo være det går.

//Charlotte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 19:32

Trine Kornum Christiansen wrote:
>
> > Jeg ved ikke, om det stadig du'r, men engang kunne man køre udlejningsbiler
> > fra et sted til et andet. Man henvendte sig bare til et af de store
> > bureauer.
>
> Problemet er at man som studerende oftest er under 26, og er man under
> 26 kan man ikke leje andet end flyttevogne hos de store bureauer, tro
> mig, vi har prøvet! Noget andet er at man skal have haft kørekort i
> mindst 1 år.
>
> Mvh Trine

Det passer nu ikke helt. Her er, hvad jeg fandt på Europcar's
hjemmeside:

****
Af forsikringsmæsige årsager må vi fordre en minimumsalder til
vore lejere:

Personbiler: minimum 23 år
biler i gruppe C og derover mindst 26 år.

Vans & varevogne: minimum 20 år
gruppe "2" dog minimum 23 år.

Lastvogne fra gruppe 8 og derover:
Kræver stort kørekort (C)
For gruppe "12" tillige kørekort til anhænger (CE).

Enhver lejer må endvidere have haft kørekort i mindst 12 måneder
og dette forevises til os på udlejningstidspunktet.
****

Det samme gælder eks. Avis, der har forskellige aldersgrænser alt
efter hvilken biltype man lejer.

--
Med venlig hilsen

Michael Andresen
"Hvis man tænker som alle andre, gør som alle andre og får
resultater som alle andre... Så er man normal. Hvem fanden gider
være normal?" Kjell Enhager

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 20:34

Michael Andresen <michael-andresen@get2net.dk> writes:

> Trine Kornum Christiansen wrote:
>
> > Problemet er at man som studerende oftest er under 26, og er man under
> > 26 kan man ikke leje andet end flyttevogne hos de store bureauer, tro
> > mig, vi har prøvet! Noget andet er at man skal have haft kørekort i
> > mindst 1 år.
>
> Det passer nu ikke helt. Her er, hvad jeg fandt på Europcar's
> hjemmeside:
>
> ****
> Af forsikringsmæsige årsager må vi fordre en minimumsalder til
> vore lejere:
>
> Personbiler: minimum 23 år
> biler i gruppe C og derover mindst 26 år.

Det har du fuldstændig ret i. De fleste har rykket grænsen fra 25 til
23. Vi skulle nemlig have brugt en bil omkring jul, men måtte give op,
netop fordi vi kun var 23 på det tidspunkt.

Er det noget med forsikringsbetingelserne der er blevet anderledes?
Men det er stadigvæk en meget dyr løsning, ikke at tog eller fly er
ret meget billigere.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-02 17:25

> > Jeg ved ikke, om det stadig du'r, men engang kunne man køre
udlejningsbiler
> > fra et sted til et andet. Man henvendte sig bare til et af de store
> > bureauer.
>
> Problemet er at man som studerende oftest er under 26, og er man under
> 26 kan man ikke leje andet end flyttevogne hos de store bureauer, tro
> mig, vi har prøvet! Noget andet er at man skal have haft kørekort i
> mindst 1 år.
>
Det drejer sig sikkert ikke om at leje en bil, men at hente udlejningsvogne
hjem fra fjerne destinationer. Min bror hentede biler for Pitzner (tror jeg
det hed). Det foregik på den måde at de fik stukket en togbillet i hånden
til f.eks. Paris og skulle så køre en bil til København. Der var sat et
seneste ankomsttidspunkt, men hvis man tog afsted en dag før, kunne man lege
turist i Paris i en dag med rejsen betalt.

Hans

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-02 22:17

> Det drejer sig sikkert ikke om at leje en bil, men at hente
udlejningsvogne
> hjem fra fjerne destinationer. Min bror hentede biler for Pitzner (tror
jeg
> det hed). Det foregik på den måde at de fik stukket en togbillet i hånden
> til f.eks. Paris og skulle så køre en bil til København. Der var sat et
> seneste ankomsttidspunkt, men hvis man tog afsted en dag før, kunne man
lege
> turist i Paris i en dag med rejsen betalt.

Bruger de ikke store autotransportere (lastbiler) til den slags efterhånden,
eller er det stadig kun fra de "større" destinationer, hvor de kan samle en
ladfuld?
Nogen der har gjort det for nylig (sidste par år)??

Det kunne jo være en meget sjov for lissom at se noget andet før man binder
sig til en hel rejse...

e/gards

Niels