/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværksforbindelse
Fra : jensenil
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 05-08-04 13:09

Jeg har lavet en bootdisk i Norton Ghost 2003, hvor jeg tilslutter et drev, når jeg boote på bootdisketten. Jeg har prøvet at give computeren både at anvende en fast ip-adresse og DHCP-server, men den stopper op hver gang den skal til at logge på netværket. Er der nogle der kan hjælpe mig. I computeren sidder der et SIS 900 netkort.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-08-04 16:51

Hejsa
hvilken fejl får du ??
som regel er det fordi du ikke bruger noget password til at logge på med
under boot står der så FFFFFFFF udfor hvor norton ghost skriver mac adr. ???

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 05-08-04 17:16

Jeg får ingen fejl. Den stopper bare. Jeg har angiv at jeg skal logge på som administrator, da jeg oprettet bootdisketten i Norton Ghost.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-08-04 18:51

oki
bruger du router ??
hvilket styresysstem er den på den computer du prøver at connecte ??

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 06-08-04 09:33

Ja, jeg bruger router og på computeren ligger der Windows 2000 Server forsøger at få forbindelse til.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-08-04 10:43

når norton skriver "netbind"
kommer der så "unable to bind" ??
får du tildelt ip adresse eller får du FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF ???
hvis du bruger DHCP skal du huske at sætte gateway til routeren.
og DHCP aktiv i routeren.
den mappe du vil tilgå skal være delt med fuld adgang for f.eks administrator

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 06-08-04 10:49

Nej, jeg får ikke tildelte en ip-adresse. Den stopper, når ved DHCP-server waiting... og den fortsætte ikke med at indæse fra disketten. Jeg har brugte at sætte en fast ip-adresse med den sker den samme. Jeg ved den virker, fordi jeg har nogle andre computere med et andet netkort.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-08-04 11:14

hmm
lyder som om det er forkerte drivere du bruger til netkortet.....
hvilket netkort er det ?? onboard ??

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 06-08-04 11:25

Jeg bruger et SIS 900 PCI netkort

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-08-04 11:33

har du indlæst ndis2 driverene fra cd'en eller disketten til norton ghost ??

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 06-08-04 11:35

Jeg har downloade driveren til netkortet, hvor jeg har brugte ndis2.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-08-04 12:09

såfremt du kan få forbindelse til serveren fra andre computere, så er det forkerte drivere du bruger

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 20-08-04 09:24

Nej, den er ikke en forkerte drivere jeg bruger, da jeg bruger den driver som følge med netkortet.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-09-04 17:43

har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 15-09-04 20:56

Ja, jeg har fået løst mit problem. Jeg fandt et andet program til at lave bootdiskette med. Den løst mit problem.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 15:57

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?