/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lortemorgen!!
Fra : calista
Vist : 700 gange
1 point
Dato : 05-08-04 10:35

Mine kære poder er begyndt i skole igen. Det betyder, at Mor her skal op kl bæh om morgenen, og jeg er MINUS morgenmenneske. Tingene skal bare køre, så den ældste søn ( som har Tourette Syndrom) kan tackle dagen, og så jeg ikke får et hysterisk anfald.
Men sådan skulle det ikke gå i dag!!!

Vågner kl 4.51 ved at hele huset ryster, overboens vaskemaskine centrifugerer for fuld hammer!! Kl 4. 51!!! Pis! Nå, så kan jeg sgutte sove mere

Står op kl 5.40, går i bad, laver morgenmad til ungerne og kalder så først på den store, stille og roligt, med møs på kinden og det hele. Resultatet= et knæspark lige i højre ehm, babs!! Så har vi lagt kursen med ham resten af morgenen

Vækker så datteren og den mindste søn. Lillemanden hopper glad ud af sin egen seng og karter ind under min dyne til farmand. Og pisser i min seng! Fedt nok! Mere vasketøj!!

Datteren står og råber, at det tøj jeg har lagt frem er GRIIIIMT og det vil hun ihvertfald ikke have på!! Hun finder så selv noget, som IKKE passer sammen. Nederdel med boble- mønster og en blomstret t- shirt !!
Småskændes så lidt med hende om, hvad der passer sammen og ikke passer sammen (hun er knap 8 år gammel). Vi finder sammen noget hun gerne vil have på.
Fred igen på den front!

Klokken er nu rigtig mange!!

Får losset den store knægt ud af sengen (damn jeg skal til at styrketræne, for han er godt nok en heavyweighter!!) Får givet ham tøj på og sat ud til morgen maden!

Smører madpakke mens jeg spiser min morgenmad, kan ikke finde ungernes drikkedunke. ARGH!! De ligger hos farmor og farfar! Fat i farfar på mobilen, han er på vej til Fyn, så han kan ikke møde os ved skolen.

Pakker taskerne og ud af døren, alt for sent. Bussen kører lige for næsen af os (Han så os komme løbende!! Jeg HADER HT- Chauffører!!)

Nå, næste bus så!! Fint nok, ingen probs der.. Skifter til 5a på Frederikssundsvej. Kommer op i bussen.. Der er ca 45 grader i den. Chaufføren sveder tran! Han undskylder at termostaten er i udu. Fååårk, der er langt fra Brønshøj til Nørrebronx i en 45 grader varm bus

Ankommer til Nørrebronx lidt i 8, den store siger til mig, mor jeg skal altså først møde kl 8. 45!! Ehm, GODT SÅ!! Og hvor stod det lige på dine sedler fra igår??

Køber to flasker med vand i kiosken, et eller andet skal ungerne jo drikke i løbet af dagen! Sønnen KYLER sin henad Nørrebrogade, han gider fandme ikke drikke det lort! han vil have en cola!! NEJ!! Ind og købe ny vandflaske! Forklarer pædagogisk, at skolen siger nej til sodavand, juice og saft, så han må drikke vand! Ungen kvitterer med at losse mig over skinnebenet og er totalt hysterisk!! Møder en af MINE gamle lærerer i skoleporten, som kigger meget underligt på os. SUK! Forklarer hende, at Sønnen lider af TS og så videre! Nååh, ok?! Fedt!
Tager så bussen hjem igen, sætter mig med URBAN og glæder mig bare til at komme hjem til min kaffe og mine smøger (som jeg jo self har glemt i farten!!) Omkring krydset mellem F. sundsvej og Glasvej laver bussen en katastrofe opbremsning. En billist i den modsatte vejbane forsøger at undvige en cyklist, men han rammer hende og hun vælter ind på fortorvet. Blodet flød fra hendes pande/ øjenbrun. Bussen kører videre mens resten af passagererne er helt oppe og køre over blodet.. ORH vildt mand, hun blødte! NÅRJ, se der kommer ambulancen!! Kors, mand!!
Vel hjemme og på vej ind af døren møder jeg en anden beboer, der er helt opkogt af raseri. (en somalier). Han skulle bare leje festsalen og det skulle fandme være nu! (der er somregel mig der står for udlejningen). Forklarer ham pænt (måske lettere opgivende) at bestyrelsen og dermed udlejningen åbner igen på tirsdag, og salen i øvrigt er ved at blive malet, så der er bare lukket! Han flipper, jeg flipper, gårdmanden kommer til og råber lidt af os begge.
Kan så høre, at telefonen ringer... Får afsluttet og fræser ind for at tage den.. Det er skolelederen, der lige vil tjekke op om alt er ok hos os.. Læreren jeg mødte i skoleporten har rapporteret videre til hende!!

Så nu sidder jeg her, med min kaffe og min smøg og venter på det næste!!

Er det fredag d. 13 eller bare en ualmindelig tragikomisk dag??!!

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 11 point
Dato : 05-08-04 10:46

Du må have en virklig træls fredag d. 13 da det kun er torsdag d. 5

Alt er som det plejer her, stille og roligt. Lige fået en kvinde ind der insistere på at der er noget galt med hendes computer, hun kan nemlig ikke logge ind, og fejlen er ikke at hun ikke kan sit password, nej nje fejlen ligger da ved os.. yes yes. eller nej, fandt så ud af hun ikke kunne sit password alligevel, og prøver så uden at lyde hovererne at forklare hende at det altså er hendes password, da det så er løst skal hun ind på sin mail adresse, og ja kan hun mon huske password der til? nææh.. så hele balladen en gang til, men her ender det så med hun får sin post låst da hun prøver for mange gange værer renderi bare fordi en enkelt bruger ikke kan indse at hun skal tage det roligt og prøve at huske sine passwords

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-08-04 10:51

Nej, der er kun torsdag den 5., så det kan blive meget værre
Noget af en fortælling fra livet i Danmark

Mon ikke du har trykket dine frustrationer ud gennem tasterne, ved at skrive om dine oplevelser ?

Ønsker dig en god dag Smil til livet, som en gang imellem virker uretfærdigt

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-08-04 10:55

Woooow Calista sådan en morgen kan ødelægge resten af en ellers god dag, æv æv Hvis jeg havde sådan en morgen ville jeg frygte alle andre morgener .....eneste trøst jeg kan komme med, er nok at det umuligt kan ske mere dårligt resten af året, for du må helt klart have opbrugt din kvote

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-08-04 11:38

Det lyder som en ganske almindelig hverdagsmorgen i 10.000-vis af hjem.

Kom dog "ulykkerne" i forkøbet i stedet for at vente på dem.

Begynd med "det muntre køkken", så kan smøgen lige komme for tæt på gardinet, så kan du begynde at male gulvtæppet, husk helt ud i hjørnerne, osv. osv. Så sover du godt i nat.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-08-04 12:12

Skriv igen, hvis du har en dårlig dag. Denne ganske almindelige oplevelse tæller ikke med.

PS: du skriver ikke noget om faderen, bortset fra han sov!!!

MVH

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 05-08-04 18:27

Tak for svaret Zerg911.
Du får lige et helt point!
Du fik mig sgu til at grine, sikken en "sjov" kunde!