/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GPRS og Siemens IC 35 håndholdt computer~
Fra : aalegaarden
Vist : 652 gange
80 point
Dato : 05-06-01 21:44

Hej!
Man kan wappe med GPRS!Man kan også wappe med IC 35, hvor forbindelsen til mobiltelefonen etableres via de to enheders infrarøde øjer. Problemet eller rettere sagt spørgsmålet er, om IC 35 kan hente data fra en GPRS telefon, hvor der ikke ringes op til netudbyderen-her er man online hele tiden - samme princip som i ADSL-internetforbindelserne??IC 35 kan sagtens køre "almindelig" WAP,hvor der ringes op!!Men kan den køre WAP via GPRS??Håber, at I har forstået mit spgm!!??
Mvh.Aalegaarden

Accepteret svar
Fra : jdjespersen

Modtaget 90 point
Dato : 05-06-01 22:52

Nu vil jeg ikke lægge hovedet på blokken, men jeg mener at der er forskel på den måde, en GPRS og en "almindelig" WAP telefon forespørger WML-sider på, så jeg tror ikke du vil have held med dette ellers søde tankeeksperiment. Det ville, hvis jeg har forstået spørgsmålet (og teknologien) rigtigt, kræve at GPRS-enheden agerede mellemmand for hhv. din udbyder og din klient (dvs. IC35'eren), og synes jeg lyder meget tvivlsomt.

Det ville også undre mig at "brancen" tillod disse "bagdøre", som jo kun ville komme forbrugeren tilgode. Men det er bare min egen personlige sammensværgelsesteori.

/jeppe

Kommentar
Fra : aalegaarden

Dato : 05-06-01 22:58

Hej Jeppe!Du mener, som jeg forstår det, at det ikke kan lade sig gøre!!Mvh.Aalegaarden

Kommentar
Fra : jdjespersen

Dato : 05-06-01 23:08

Ja, det mener jeg. Så'n lige umiddelbart lyder det i hvert fald usansynligt.

/jeppe

Kommentar
Fra : aalegaarden

Dato : 05-06-01 23:12

Hej igen!Hvad er vml-sider? /Aalegaarden

Kommentar
Fra : jdjespersen

Dato : 05-06-01 23:26

WML-sider er WAP-versionen af HTML-sider.
WML-sider er altså "hjemmesider" til WAP.

/jeppe