/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fildeling
Fra : metalfaust
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 04-08-04 20:32

For nogen tid siden hørte jeg at nogle danskere var blevet slæbt retten fordi de havde downloaded ulovlig software fra p2p DC ++. Nu er det meeeeeeeeget lang tid siden at jeg har benyttet sådanne filesharingprogrammer, men er der i dag en forhøjet risiko for at jeg vil blive straffet forudsat at jeg vælger at share. Jeg mener at have hørt at sharereactors ejer sandsynligvis får en dom i Schweiz...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-08-04 20:45
Accepteret svar
Fra : er_du_klog

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-04 21:41

Ja, chancen er nok forøget, en stor del i forhold til førhen!

Dc++ og Kazaa er nok de mest udsatte steder!

Jeg vil ikke ture!

Det er jo surt at få en plet på straffeattesten pga. man skulle dele en dum film!

www.antipiratgruppen.dk der kan du læse om domme både i danmark og udland + de seneste nyheder om syndere i DK!

Men husk, det er vist ikke ulovligt at dele familie billeder med venner eller bekendte, i udlandet eller i danmark for den sags skyld!

Er der andre som mener det samme?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-08-04 21:52

Selvfølgelig må du share alt hvad du selv har ophavsretten til.
Hvis du havde lavet noget, musik, en sang eller video og ingen andre har del i det så må du også gerne lægge det ud når bare det ikke overtræder andre regler. Nu til dags skal man vist være forsigtig med at sende billeder af lille Nuller på lammeskindet.
Jeg bifalder at man forsøger, at skaffe indtægter til de der har ret til dem, men jeg bifalder ikke de metoder der anvendes hvor et privat foretagende arbejder som agent provocateur og får nogen til at begå ulovligheder som de så kan få pådømt. Et hidtil helt ukendt fænomen i dansk civilret.

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 08-08-04 23:03

Tak for svaret er_du_klog.