Alchem og Twaintec
Fra : Feodora
Vist : 521 gange
400 point
Dato : 04-08-04 18:36

Min pc er blevet inficeret med de to spyware: Alchem og Twaintec. Jeg har prøvet 4-5 forskellige antispywareprogrammer samt to forskellige manuelle metoder for at fjerne dem, men det er kropumuligt. Er der nogen, der har personlige erfaringer med dette spyware og har formået at slippe af med det og i så fald, hvordan?????? Jeg er med andre ord ikke interesseret i at høre lovprisninger om div. antispyware, med mindre man rent faktisk har erfaring med, at det kan fjerne omtalte programmer fuldkomment.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-08-04 18:53
Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 04-08-04 20:51

Jeg kan i hvert fald godt fjerne dem.

Jeg skal bede dig om at hente 2 programmer.
Dem bruger vi som værktøj til at komme nærmere en løsning på dit problem.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Den udpakker du til en mappe for sig selv, og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Kommentar
Fra : Feodora

Dato : 04-08-04 23:31

Hej Tedd. Jeg har allerede prøvet de to muligheder du nævner, men ingen af dem virker. Men tak for forsøget.
Til Thrillseeker.
Jeg har kørt Spybot og Hijack This og her er logfilen:
Logfile of HijackThis v1.98.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\AHEAD\INCD\INCD.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\REAL\UPDATE_OB\REALSCHED.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RBNTNMN.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOTDD01.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOHMR08.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOEVM08.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAM FILES\HIJACK THIS\HIJACKTHIS.EXE

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: twaintecObj Class - {000020DD-C72E-4113-AF77-DD56626C6C42} - C:\WINDOWS\TWAINTEC.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [zafngqa] C:\WINDOWS\SYSTEM\rbntnmn.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: hpoddt01.exe.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - Startup: hp psc 1000 series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmtrans.html
O12 - Plugin for .spop: C:\PROGRA~1\INTERN~1\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/deleon/1.1.62-deleon/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: Domain = Kvintus
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 10.0.0.1

Accepteret svar
Fra : Thrillseeker

Modtaget 400 point
Dato : 05-08-04 21:00

Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover. Så har vi nemlig styr på backup filerne.
Kommer du til at slette noget forkert, kan vi altid komme tilbage og lave en restore. Derfor skal Hijack have sin egen mappe.

Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Derefter skal du åbne hijackthis.
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.
Klik på Fix checkede.

O2 - BHO: twaintecObj Class - {000020DD-C72E-4113-AF77-DD56626C6C42} - C:\WINDOWS\TWAINTEC.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" –osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [zafngqa] C:\WINDOWS\SYSTEM\rbntnmn.exe

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:

C:\WINDOWS\TWAINTEC.DLL>>>>slet TWAINTEC.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\rbntnmn.exe>>>>>slet rbntnmn.exe

Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Sæt den til at scanne alt. Det gør du inde i opsætning.
Du vælger bare et af de 7 mirrors til at downloade. Det har ingen betydning.

Scan med Ad-aware og fjern hvad den finder.

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check

Kommentar
Fra : Feodora

Dato : 06-08-04 07:03

Hej Thrillseeker.
Her er den nye log:
Logfile of HijackThis v1.98.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\AHEAD\INCD\INCD.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOTDD01.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOHMR08.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOEVM08.EXE
C:\PROGRAM FILES\HIJACK THIS\HIJACKTHIS.EXE

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: hpoddt01.exe.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - Startup: hp psc 1000 series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmtrans.html
O12 - Plugin for .spop: C:\PROGRA~1\INTERN~1\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/deleon/1.1.62-deleon/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: Domain = Kvintus
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 10.0.0.1

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 06-08-04 16:13

Så er din log ren.
Aktiver systemgendannelse og stil dine mappeindstillinger tilbage.

Har du stadig problemer?

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 06-08-04 16:14

Glem det med systemgendannelse.

Godkendelse af svar
Fra : Feodora

Dato : 06-08-04 16:50

Lækkert. Tusind tak for den hurtige og kompetente hjælp.