/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Langsom "mus over" og java...
Fra : sniperdk
Vist : 782 gange
150 point
Dato : 04-08-04 17:41

Jeg har lige installeret "Java Web Start", det var nødvendigt for at køre et børs-trader program.
Efter det er gjort er det som at mit explorer reagerer lidt langsommere...? Når jeg kører musen over et link, så skal den lige tænke 1-2 sekunder før pilen bliver til en pegende hånd. Kan der være en sammenhæng eller er det noget andet der spiller ind.
Desuden har jeg i "Tilføj eller fjern programmer" opdaget at jeg har "Java 2 Runtime Environment" i 3 forskellige versioner. (Standard Edition v1.3.1_03 og SE v1.4.2_04 og SE v1.4.2_05) Alle 3 står som anvendt sjældent... Skal jeg bare kyle dem ud??

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 150 point
Dato : 04-08-04 20:39

Jeg syntes at du skal afinstallere alle også Java 2 Runtime enviroment og efter genstart kan du så installere Java 2 igen.
Jeg ved ikke om det har den store betydning om du fjerner og sætter på igen, men min erfaring siger mig at du undgår evt. problemer ved at gøre det grundigt.
Link til Java2 hvis du skulle have mistet din download: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-04 21:24

Langsomt reagerende mus kan skyldes flere ting :

1.) Et program 'spiser' flere ressourcer end godt er. (Kunne være tegn på virus/spy-/ad-/malware.)
2.) Din harddisk er fragmenteret. (Defragmenter den.)
3.) Din registreringsdatabase er inkonsistent. (Ryd op med et af disse progammer : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html Selv bruger jeg : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html )
4.) Der er en hardwarekonkflikt. (Tjek i Kontrolpanel->System->Enhedhåndtering.)
5.) Musens markøhastighed er sat for lavt (Kontrolpanel->Mus vælg fanen ; Bevægelse)
6.) Softwarekonflikt (Følg BjarneD's råd, samt tjek hvilke programmer du har til at køre i Start : Vælg Start->Kør... og skriv ; msconfig ..og tryk [Ok]. Se om der er 'dubletter' og fjern disse)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 04-08-04 21:33

Hmmm... Jeg gjorde som BjarneD sagde. Afinstallerede alt java, øjeblikkelig en forbedring!!, installerede igen, problemet som før..... Altså er det Java, der driller.

molokyle, det er ikke selve hastigheden på musen der er problemet. Curseren flytter sig øjeblikkeligt, men når jeg standser over et link, så er det som om den lige skal bruge 1 sekund på at opdage at det er et link...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-08-04 21:41

Så prøv at fjerne den igen og installer i stedet denne: http://www.testby.dk/msjavx86.exe
Det er den gamle Microsoftudgave af virtuel java, som de ikke længere må levere og supporte efter en monopoldom.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-04 21:59

Du kunne jo prøve i browserens menu at vælge :

Funktioner->Internetindstillinger, vælg fanen ; Avanceret og [Gendan standarder] .
I fanen Generelt samme sted vælger du [Slet cookies...], [Slet filer...] (flueben ved : Slet alt offlineindhold), samt [Ryd oversigten] og [Ok].
Luk dit browservindue og start op igen. Dette kunne hjælpe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-08-04 22:16

Det ville nok heller ikke skade at køre en regcleaner efter at have haft flere programmer af samme type.
Denne kunne nok bruges: http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-04 22:23

Som BjarneD, men det foreslog jeg som pkt.3 i min første kommentar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-08-04 22:32

Undskyld jeg glemte at skrive som Molokyle foreslog. (hvis du nu havde skrevet nogle flere punkter havde du helgarderet Molo)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-04 22:38

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-08-04 22:45

Molo er du i lære hos 'numero uno'?
Sorry, sniperDK

Godkendelse af svar
Fra : sniperdk

Dato : 22-11-05 02:12

Tak for svaret BjarneD.