/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikring til unge
Fra : droslerne
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 04-08-04 17:06

Min søn 22 år har lige har købt bil som skal forsikres, hvem er billigst af forsikringsselskaber
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 04-08-04 17:14

Ring rundt er det bedste råd jeg kan give. Det tager en masse tid men der er MANGE penge at spare!
Du kunne prøve GF, det har jeg selv. (og er selv ung billist)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-04 17:18

Det er ikke nemt at sige, der må I ringe rundt og indhente tilbud.
Prisen afhænger af flere ting, bl.a. hvor I bor, og om der skal andre forsikringer tegnes.

Men forbered jer på, at det er dyrt hvis han ikke har haft bil før,
Og ifølge nye regler går den ikke mere med at de unge mennesker kører rundt i forældres navn fordi det er billigere.
(ikke at jeg mener I har noget sådant i tankerne, men bare en orientering).

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-04 17:22

Her kan du følge med i et tidligere spørgsmål om samme sag.

http://www.kandu.dk/dk/spg/43544

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-08-04 08:42

Dova: hvor står det der med at køre rundt i forældrenes navn (nye regler)?
Bare nysgerrig.

MVH

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-04 09:12

Viskinge
Det kan du få oplyst hos forsikringsselskaber og politi
Hvis forældre står som ejer af Søn/datters bil skal forældre stå som ejer og søn/datter som registreret bruger. Og så er det alligevel barnet der står for forsikring/vægtafgiften.

Forsikringsselskaberne ved dog godt, at mange bruger det alligevel, og derfor har flere selskaber lavet det sådan, at hvis et ægtepar har mere end 2 biler, så starter man forfra uden anciennitet og at selvrisikoen på ansvarsforsikring kan være på op til 10000 kr,- såfremt føreren af bilen er yngre end 25.

Men det er ikke lovligt at børn kører i forældrenes navn.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-08-04 10:48

Viskinge
DanOx Assurrance
www.danox.dk/default.asp?id=35

Det kan give fængselsstraf, hvis forældre hjælper deres børn med FORSIKRINGSSVINDEL ved at den unge proforma køber/kører i en bil i forældrenes navn, for at opnå en besparelse på bilforsikringen

Der er faldet dom i een sag hvor en 21-årig mand blev idømt 6 mdr. betinget fængsel for forsikringssvindel, fordi bilen var hans men stod i moderens navn.

hilsen dova

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-08-04 11:58

Det var meget fint.
Jeg lægger lige 100 point ud til dig.
bare svar på mit spørgsmål, så kvittere jeg.

MVH

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 06-08-04 12:56

Topdanmark er det billigste jeg har fundet. Selvrisikoen er ganske vist høj, (7500), men til gengæld stiger præmien ikke hvis man laver en skade...

Kommentar
Fra : kaasing

Dato : 06-08-04 17:08

GF er klart det billigste

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 06-08-04 18:55

Jeg er netop igang med at ringe rundt og finde det billigste, og jeg er også bølle (Mand 25 år). Flere selskaber har sagt, at det nuværende selskab jeg har, nok er det billigste, og det er GF.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 06-08-04 18:58

Yderligere info: min præmie er 6000kr, for en corolle 1,3 fra 89, med træk. Og det er på det laveste trin.

Kommentar
Fra : kaasing

Dato : 07-08-04 10:38

jeg er 23 og har en opel corsa fra 2002 jeg giver 7400 årligt ved GF

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-08-04 21:11

Vi har ringet rundt for en måned siden.

Gf var billigst med priser omkring de 8.000,-
Alsisk/Sønderjydsk forsikring var dyrest med 30.800,-

Så der er noget at spare ved at ringe rundt.

Skal lige siges at dette er for en lille Mazda...

Kommentar
Fra : sendell22

Dato : 24-04-05 14:28

Det allerbedste man kan gøre er at købe en skoda.. det lyder ganske vist lidt ufedt, men skoda har en aftale med topdanmark. en såkaldt Skodaforsikring. jeg har en skoda felicia fra 96´og giver ca 3600 om året for en ansvarsforsikring.. og så er de billige at købe..
mvh.
morten

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 01-01-06 20:21

Tak for svaret dova.

Gj svar Mvh Robert