/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tæppe der folder op i siderne.
Fra : jtlaursen
Vist : 1263 gange
64 point
Dato : 04-08-04 16:46

Jeg har et ægte tæppe (dog ikke håndknyttet) i 100% uld, mit problem er at det folder op i siderne så man går og falder i det. Jeg har prøvet at gøre det vådt og ligge det i pres, og jeg har også prøvet at stryge det. Strygeriet virker, men kun i kort tid, så sker det igen. Hvad kan man gøre som permanent løsning, da det er mega irriterende.
Håber at der en tæppesagkyndig derude.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 04-08-04 17:00

Hej
Jeg har haft samme problem, jeg købte sådan noget man bruger til tøj og sko, men kan ikke huske hvad det hedder fexo flex eller sådan noget i den retning, det er alle tiders, et på gulvet og et på tæppet der er lim på, så kan man tage det af når man vil.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 04-08-04 17:10

Vil det sige at man limer tæppet fast på gulvet eller hva? Er det ligesom spassertape(Velcro)?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 04-08-04 17:16

Ja òg det ødelægger ikke tæpper og gulv det koster ca 10 kr pr meter, jeg har forhørt mig hos en ægte tæppemand og han sagde ok

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 04-08-04 18:24

Er der ikke en løsning hvor man slipper for at lime tæppet fast. Der må da være en behandling man kan give tæppet, eller hva?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 04-08-04 18:37

Lav en stivelses blanding af 1/2 kartoffelmel og 1/2 vand-----Du kunne også spørge hos en af de mange fremmede tæppehandlere,de har nok mere styr på sådanne ting

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 04-08-04 19:52

Der er lim på det der som jeg skrev til dig om, det er lige til at tage af igen og laver ikke noget, tæppet ikke kan tåle. jeg har det på 4 tæpper
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-08-04 23:05

Det er lettere end som så...
Du tager dit dampstrygejern og og stryger tæppet fra bagsiden..... med damp. læg en traplade under og du vil hurtigt få løst dit problem...
Du skal ikke klæbe noget på det da det altid vil volde dig problemer - hvis du dampstryger det holder det længe.
God fornøjelse..
Og ja det er prøvet
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 05-08-04 01:02

(Benjamin.Hansen) Dampstrygning, det har jeg også prøvet, det virker kun i kort tid. Nope, jeg tror vi skal ind på den der stivelse.

Annuller spørgsmålet
Fra : jtlaursen

Dato : 29-08-06 11:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål