/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
GeForce 6800 Ultra eller X800 XT?
Fra : Marius
Vist : 299 gange
300 point
Dato : 04-08-04 13:10

Hej... Nu skal jeg opgrader min computer til en. AMD 64 3800+ sockel 939 med 1 GB dual ram.

Men nu står valget i de 2 kort. Ja jeg ved godt at Geforce 6800 ultra har PS 3.0. Men til genælt har ATI x800 xt 3Ds filter.

Det som jeg ser som en foredel for ATI er den ikke laver so meget varme som GF. Har jeg ret?

Og larmmer GF ikke meget når den køre i 3D? Nu skal jeg lige sige at jeg har et "nosie control" kabinet med måtter og det holder godt på varmen

Gi mig nogle bud på hvorfor jeg skulle købe et ATi 800 XT eller et Geforce 6800 ultra. Prisen er lige meget. Det skal være et af kortene.

Jeg vil godt høre nogle som har et Geforce 6800 ultra eller et ATi X800 XT hvad erfaing i har med dem.

Det skal siges at mit bundkort vil have et KT800 Pro chipsæt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-08-04 14:26

Med den processor og de benchmark kortene har, tror jeg såmænd det kan være lige meget, dog med et lille plus til nvidia da deres kort er mere systemkrævende, og derfor ville være glad for et system som dit!
Nvidia bliver i teorien varmere end ATI grundet flere transistorer på gpu'en, men om det er meget eller lidt kommer selvfølig an på udluftningen i kabinettet! Med hensyn til larm ligger problemet her mere hos producenterne af kortet og hvad de vælger af køling!
Spørgsmålet er om PS 3.0 bliver udbredt men det er implanteret i den nye directx9c som lige er blevet frigivet, og de nyeste nvidia drivere er osse optimeret til det.
ATI har sin fordel i antal af pipelines og dermed en bedre ydelse i antialiance, men f.eks i Doom3 betyder antialiance ikke så meget som man skal tro, så om det bliver tendensen frem over kan man så gisne om!

Nå min kommentar giver nok flere spørgsmål end svar, men jeg håber du kan bruge det til noget alligevel

Og så er der et spørgsmål om grafikdriverne! ATI får meget kritik af deres driversupport, mens Nvidia får meget ros. Dette kan selvfølig ændre sig, men det generelle billede er at folk vælger ATI fra lige for øjeblikket, netop pga af deres elendige drivere!

Og lige tilsidst! PCI Express er jo nok den nye standard inden for grafikporte, det skal man nok lige tænke på, når man opgraderer sit system!

Kommentar
Fra : Marius

Dato : 05-08-04 09:57

Nu skal jeg dov pointer at PCI Express har fejl og der er inge grafikkort som er hurtig nok til at lever data i 16x PCI Express. Selv med APG 8x. Og hvis jeg skal opgrader igen skal jeg også have nyt grafikkort og bundkort

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 01-09-04 18:10

PS: kritik er både ris og ros, så du mener ATI for ris for deres driversupport, mens Nvidia for ros...ikke?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 18:17

Jo sådan er det lige for tiden!

Kommentar
Fra : Marius

Dato : 16-09-04 13:16

Jeg har sådan set bestemt mig for hvad grafikkort jeg skal have. Det bliver et ATi X800 TX. Men... Hvor køber men sådan et? I www.edbpriser.dk er der ingen som har den hjemme. Det skal siges at jeg går efter et AGP kort og ikke PCi Express.

Jeg vil meget gerne have et "HIS Excalibur X800XT VIVO 256MB IceQII AGP" link: http://www.hisdigital.com/html/product_ov.php?id=103&view=yes

Med denne køre er men fri for larm. Hvis nogle af jer har en god ide hvor jeg kan købe sådan et vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvis nogle af jer kender en online butik i Danmark eller i udlandet, så sendt en link til mig.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-09-04 13:23
Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 300 point
Dato : 16-09-04 13:28
Godkendelse af svar
Fra : Marius

Dato : 08-08-05 15:42

Tak for svarene tedd. Men det blev en HIS X850XT IceQ II Tutbo og har haft den i et stykke tid... Den er meget stabil også driverne. K're godt sammen med min AMD 4000+

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 16:28

Lyder lækkert