/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
backup fil kan ikke ses (outlook 2003)
Fra : ghosty
Vist : 608 gange
40 point
Dato : 04-08-04 00:45

Uha, jeg kan ikke importere min backup fil tilbage til outlook. Når jeg går ind under FILER - IMPORTERE - vælger handling - markerer filtypen (fil med private mapper) - og vælger mappen hvor backupfilen ligger - ja så bliver filen slet ikke vist i mappen og dermed kan jeg ikke importere den.

Går jeg via stifinder eller denne computer kan jeg se filen.
Mappeindstillinger er indstillet til at vise skjulte filer.

Hvorfor kan den ikke ses ved importhandingen?

Kører med office 2003 som er fuld opdateret og har endvidere kørt en reperation af programmet som tilsyneladende ikke har hjulpet?
Har en idè om at problemet kan have noget med filvisning at gøre. Hvad siger I ?

Håber nogen har et godt tip.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 04-08-04 06:30

Måske skulle du prøve at fjerne hakket ved Skjult under filegenskaber. Marker den skjulte backupfil i stifinderen, højreklik og vælg Egenskaber.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 04-08-04 09:20

clausen. Har jeg prøvet, men virker desværre ikke.

Accepteret svar
Fra : penny

Modtaget 40 point
Dato : 04-08-04 17:11

har du prøvet at copy filen til outlook
penny

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 04-08-04 21:21

penny> ja det har jeg også prøvet. Ingen resultat.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-08-04 16:53

Prøve at finde filen i stifinder, og brug "drag and drop" til at flytte den til outlook

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 05-08-04 18:11

Hej Penny. Desværre heller ingen resultat. Ingen tvivl om at problemet ligger i kategorien filformat hvor outlook simpelthen ikke kan åbne filen. Jeg aner bare ikke hvor jeg skal søge efter svaret. Har snart været hele www rundt.

Foreløbig tak for idèerne.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-08-04 18:19

kan du opne din fil når du har fundet den i stifinder?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-08-04 18:25

Hvordan tog du det backup?

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-08-04 19:40

Filen kan ikke åbnes, kun via den såkaldte webtjeneste. (virker som en systemfil)
Sikkerhedskopiering af mail foregår via denne her fil: pfbackup.exe som er udgivet af microsoft selv. Har fungeret optimalt de sidste par år, men nu---hmmm.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 05-08-04 19:48

penny> svaret er stadigvæk gældende, men desværre var det et andet familiemedlem som havde logget sig ind på min tråd uden min viden.

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 26-11-04 21:32

Problemet blev løst ved at omdøbe filen til en PST-fil og dermed kunne jeg foretage en backup.
Til Penny: Tak for din indsats - du får points for denne.
Til denevigeuheldige: Du har ret i at denne exe fil skal benyttes under normale forhold. Jeg har benyttet den i over et år uden problemer - og der er heller ingen problemer fortsat. Du skriver "men nu---hmmmmm". Har du fået problemer med filen?