/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Solfilm
Fra : ..Moses..
Vist : 492 gange
40 point
Dato : 28-06-02 11:46

Er der nogle der kan fortælle mig hvormange procent man må tone side ruder. Vil selv gøre det og kunne godt bruge nogle gode råd fra jer derude.... Bilen der skal tones er en personbil på hvide plader (hvis det har nogen betydning)

Hilsen .:Moses:.

Accepteret svar
Fra : TariLiex

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-02 12:03

der skal være 40% lysgennemgang.
Har selv haft en personbil tonet, men der var kun 5% lysgennemgang eller sådan noget, da politiet så det, sagde de skulle pilles af øvøv....

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 28-06-02 12:09

et godt råd ja...
Tag dig god tid, det kan godt drille lidt, men hvis man følger anvisningerne så kan det ikke gå galt. Det er det billigste selv at lave det, og nogle gange ligeså godt som det profesionelle laver. Har en ven der gav 2000 kroner for, hans var ikke meget bedre end mit til 400-500 kroner...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-06-02 11:53

> Er der nogle der kan fortælle mig hvormange procent man må tone side
> ruder. Vil selv gøre det og kunne godt bruge nogle gode råd fra jer
> derude.... Bilen der skal tones er en personbil på hvide plader (hvis
> det har nogen betydning)

Du må tone bagruden og de bagerste sideruder 60%, dvs. at der skal være 40%
lysgennemgang. Du skal være opmærksom på, at ruderne godt kan være tonede
fra fabrikken, hvilket du skal tage i betragtning når du beregner
lysgennemgangen.

/Kvistgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-06-02 22:12

> Du må tone bagruden og de bagerste sideruder 60%, dvs. at der skal være
> lysgennemgang. Du skal være opmærksom på, at ruderne godt kan være tonede
> fra fabrikken, hvilket du skal tage i betragtning når du beregner
> lysgennemgangen...

Bare en tanke..!!! Hvordan vil synsmanden.. til syn,, kontrolere at der
eks.. er 40 % lysgennemgang & ikke 50%. ???

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-06-02 22:23

"Gaardsøe" <larsgaardsoe@adslhome.dk> skrev :

>Bare en tanke..!!! Hvordan vil synsmanden.. til syn,, kontrolere at der
>eks.. er 40 % lysgennemgang & ikke 50%. ???

Hvis han har blot den mindste smule forstand på fotografering, er du
på rumpeteren, så ved han nemlig hvad et luxmeter er....

60 watt lampe 1 meter fra luxmeteret = xx antal lumen

så prøver vi gennem ruden , hmmmmmm.....

Det er nemmere end de fleste tror
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
dkfritidbil.dk er nu i luften, læs mere på www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 07:08

> Bare en tanke..!!! Hvordan vil synsmanden.. til syn,, kontrolere at der
> eks.. er 40 % lysgennemgang & ikke 50%. ???
>
> Mvh. Lars

Synsmanden har en prøveplade men både 40 % og 70 % lysgennemgang, dem holder
han op ved siden af dine ruder og derved ses resultatet nemt.

--
Mvh
Hans Jensen
Ford Focus 2,0 + Garmin GPS V

N 55' 29.170
E 12' 04.665

Denne mail er scannet for virus af Norton