/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Amputering, må man beholde delen.
Fra : jtlaursen
Vist : 378 gange
40 point
Dato : 03-08-04 18:48

Jeg har tit tænkt på, at når man nu får amputeret et eller andet, hvem har så rettigherderne til ens kropsdel?
Hvis jeg f.eks. fik fjernet en finger, ville jeg da grine min røv i laser, over at kunne få lov til at beholde den i et glas hjemme på fjernsynet.
Men spøg til side, det er da min krop, og jeg har krav på den! Eller hva??

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 03-08-04 18:49

Det ville da være for klamt at få med hjem...

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 03-08-04 18:51

Nej sjovt, m.m. det måske var begge ben.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 03-08-04 18:54

Jeg ved ikke med amputation, men jeg har fået fjernet et fremmedlegeme i mit ben som havde sidet der nogen år, det måtte jeg da gerne få, men det er jo self. heller ikke ens egen krop..

Junior

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-04 18:58

Nej du må ikke få dele med hjem.
Det vil blive betragtet på samme måde som "usømmelig" omgang med lig.
Sygehuset har ansvar for, at det bliver tilintetgjort på forsvarlig vis.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 03-08-04 19:03

Kan man så være sikker på at det bliver destrueret, og ikke ender i en snaps til en eller anden lægestuderendes julefrokost?

Godkendelse af svar
Fra : jtlaursen

Dato : 03-08-04 19:56

Tak for svaret dova.