/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvej til @
Fra : ferik
Vist : 898 gange
455 point
Dato : 03-08-04 18:31

jeg mener engang at have hørt om et program, der kan lave en genvej til @
sadan at det kommer til at ligge under evt. en af de to windowstaster, der stor set ikke bruges
og at det virker så at der kun skal bruges et tastatur tryk
? er der nogen der kender det.
ferik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-08-04 18:55
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-08-04 20:19

til tedd
har du afprøvet programmet
jeg er ikke ret god til det engelske, og jeg får ikke hjælp før imorgen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-08-04 20:23

nej men jeg fandt programmet via denne side
http://www.verdensnavle.dk/tips2.html#omdefiner
windows tasterne du nævner hedder Context menu og Right Windows på engelsk

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 03-08-04 21:35

Har lige prøvet programmet Tedd kom med og det kan ikke lave en tast om til @ jeg prøvede det kunne godt lave taster om men man kunne ikke lige vælge @!!!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 03-08-04 23:55

Der findes et program fra PC Magazine der hedder TradeKeys som kan tricket, men det koster penge nu, det var tidligere freeware

Men måske i/du kan finde det som gratis download et eller andet sted på nettet?! i såfald er jeg sikker på der er mange der vil tage imod med kyshånd (inkl. mig selv)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-08-04 13:54

? er der nogen der afprøve dette

040806 key tveak
svar på min mail fra verdensnavle.dk!!
Hej Erik
Så vidt jeg husker:
Marker knap 16, klik på pilen i feltet "Choose new remapping"
vælg "Right Alt" og klik på "Remap Key"
o.s.v. o.s.v.
genstart PCen.

Du kan fortryde alt med "Restore Default"

navn:
adresse:
tekst: til verdensnavle
dit link til at ændre tastatur, sådan at @ kan skrives med et tryk kan jeg ikke få til at virke
http://www.verdensnavle.dk/tips2.html#omdefiner
citat:
Er du træt af, at du uforvarende får slået Caps Lock til en gang imellem,
eller at du ikke kan skrive et @ med en hånd (fordi du har telefonen i den anden),
så er her løsningen.
Omdefiner f.eks. din Scroll Lock til Caps Lock og din Caps Lock til Alt Gr.
(i programmet er Alt Gr = Right Alt)
Hvis du har knapperne Context menu og Right Windows,
og ikke bruger disse, kan du omdefinere dem til Volumen Up og Down,
så er det hurtigt at skrue op og ned for lyden.

KeyTweak - Keyboard Remapper 1.10
This utility allows users to redefine their keyboard input signals.
License: Freeware
Size: 168.4KB
http://www.tucows.com/preview/327616.html
Se et screenshot af min opsætning her:
http://www.verdensnavle.dk/pic/KeyTweak.jpg
venlig hilsen erik
erik.kristensen@nypost.dk

--
<^>_<(.¿.)>_<^>

Med venlig hilsen Ejvind

eschultz@verdensnavle.dk

http://www.verdensnavle.dk

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 07-08-04 02:01

Til Ferik og Yumatci
Jeg har aldrig påstået at man kunne skrive @ med en tast
Fidusen er at man remapper en tast der sidder i nærheden af 2/@ tasten,
således at denne tast fungerer på samme måde som "Alt Gr" tasten, dette gør at
man med en hånd kan trykke på 2 taster samtidig, og lave @.
Venlig hilsen Ejvind verdensnavle.dk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-08-04 18:16

du kan osse få @ ved at trykke
alt (den der er til ventra)+ 64 (på de nummeriske taster)
eller hvis du har et programmerbart tastatur.

Accepteret svar
Fra : eschultz

Modtaget 455 point
Dato : 10-08-04 21:49

For kun 6$ kan du få TradeKey her:
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,771064,00.asp

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 10-08-04 22:09

Tak for svaret eschultz.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-08-04 23:26

Hmmm jeg undrer mig over hvad der var galt med mit svar som også indeholdte TradeKey?