/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Signal eller Jagthorn
Fra : arne.jakobsen
Vist : 3015 gange
100 point
Dato : 03-08-04 12:00

Kan nogen skaffe mig et brugbart brugt Signal- eller Jagthorn? Evt. henvise til en site hvor sådan noget kan rekvireres.
Jeg spillede signalhorn som drengespejder og senere igen på Peder Skram da vi i 1976 besøgte USA i forb. med deres 200 års jubilæum. Nu vil jeg gerne ta' det op igen, da jeg af og til bliver inviteret med på jagt og ikke selv har lyst til skyderiet!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-08-04 12:18

Se på denne side.
http://www.jaegerforbundet.dk/1

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 12:19

www.shiresshop.dk der kan købes nye jagthorn

Og på noget der hedder : Netjægeren er en rubrik der hedder Jagtmarked med køb/salg af alt muligt jagtudstyr,
både brugt og nyt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 12:21

På shiresshop, skal du gå ind i rubrikken Øvrige varer.
Der er billigt maskinfremstillet jagthorn og dyrere håndlavede.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-08-04 20:23

Til teil: Tak for dit hurtige svar, men på Jægerforbundets side finder jeg ikke noget om køb/salg af Jagthorn, hverken nye eller brugte. Der en masse om jagthorns-blæsning, men det var ikke lige det jeg søgte.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-08-04 20:27

Til dova: Tak for dit hurtige svar. shireshop er primært en side om heste og grej til sådanne. De "Såkaldte" jagthorn der sælges ligner ikke rigtig noget "Jagthorn", ihvertfald ikke som jeg kender det. Desuden er de begge nye, og det var heller ikke lige det jeg havde tænkt mig. Jeg lader spørgsmålet stå åben lidt endnu og håber at andre får øje på det. Jeg HAR søgt på Google og på Den blå Avis, men der er heller intet. Så jeg væbner mig med tålmodighed. Men tak for indsatsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-08-04 20:29

dova: Netjægeren kan jeg ikke finde, uanset hvordan jeg staver det!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-04 21:07

Nej, okay, du tænker sikkert på de "gammeldags" jagthorn der minder lidt om posthorn i udformning.

Jeg kan godt forstå du ikke kan finde netjæger.dk.
Jeg var ikke lige opmærksom på, at du først skal ind på www.netnatur.dk

Der er så på forsiden et billede (rundt) hvor du foroven kan klikke på netjægeren.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-08-04 21:20

Tak for svaret dova. Det tror jeg er siden, hvor jeg ender med at finde mit jagthorn. Jeg kan se at der har været et brugt jagthorn i år til 500- kr. Desværre solgt nu, men der kommer sikkert flere. Må bare være vågen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 21:21

Ja, du kan jo også fosøge med en købsannonce

hilsen dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-08-04 21:25

Endnu engang TAK dova. STOR SMILEY (Kan ikke lige huske koden).