/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brændstofslange til Audi 80
Fra : yesboss
Vist : 410 gange
250 point
Dato : 03-08-04 09:03

Hej i kloge hoveder!

Er der nogen af jer der har erfaring med udskiftning af brændstofslange på Audi 80.
Er der til at gøre?
Er der der evt. beskrivelser på nettet, jeg har Haynes men der står ikke noget videre om dette.

på forhånd tak!

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 03-08-04 09:13

hejsa.
hvis du har lidt mere oplysninger om model, årgang, type, etc. etc. så er det da muligt.......

Held og lykke...

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 03-08-04 09:21

Årgang 87 2.0E imp. fra tyskland

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 13-08-04 18:37

Hvorfor skal den egentlig skiftes??
Nå, men hvis du kraler ind under bilen, skulle det fremgå ret tydeligt, hvordan sagen angribes. Der plejer sjældent at være de store problemer i det. Skift een slange ad gangen, E-typer har tit/altid returløb til indsprøjtningen .

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 15-08-04 10:12

Når man så køber kobberrøret skal der laves noget specielt ved dem for at få det til at passe.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 16-08-04 07:25

Nu skriver du både slange og kobberrør. Kobberrør er noget man plejer at bruge til bremser, slanger til brændstof.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 16-08-04 09:29

jeps.... Der er begge dele, men mest kobber, det er kobberet der er lækage i.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-08-04 19:24

Du kan klippe af der det er lækage og samle det med gummi slange du kan købe dem metervis, men du må sige at det er til benzin.Så fester du dem med spendebånd.
alimak

Kommentar
Fra : jngn135

Dato : 19-08-04 10:17

du kan os købe noget plastik slange ved fxs opel det får i flere tykkelser og i metermål og det er let at arbejde med og meget holdbart.. det har jeg meget gode erfaringer med ...

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 20-08-04 09:26

Jeg tænker mere på monteringen, Jeg ved at røret i forbindelse med benzintanken påsættes med overgangsslange og spændebånd.
Det er mere i den anden ende ved motoren hvor der ligesom er et overgangstykke, hvortil der skal bruges en form for nippel. Skal det laves ved mekanikeren eller er det noget man selv kan lave?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-08-04 13:00

Slfølgelig kan du gøre det selv.Det kan min mor gøre og da kan du også gøre det.
alimak

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 22-08-04 11:52

Er der nogen der kan give et mere fyldestgørende angående ovennævnte overgangsstykke????