/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brug af kommandopromt
Fra : Pc freak
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 02-08-04 22:00

jeg prøver at brænde en cd ved hjælp af kommandopromt og i det pc blad jeg har står der at man skal navigere til den mappe man vil brænde ved hjælp af cd-kommandoen men hvordan gør man det?

mvh
Pc freak

Accepteret svar
Fra : Sniper12

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-04 22:05

Jeg ved ikke helt om det er dette du mener, men i gamle dage da man brugte DOS skrev man (cd windows) hvis man var i (C:) kom man så til c:windows hvis du skal ud af mappen igen skriver du cd.. så hopper den en mappe tilbage.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 02-08-04 22:10

det var det jeg er bare ikke så godt til dos. tak for svaret

Godkendelse af svar
Fra : Pc freak

Dato : 02-08-04 22:10

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 02-08-04 22:13

det var så let kan du så svare på et af mine, de er lige over og under dit ?

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 02-08-04 22:14

let = lidt

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 02-08-04 22:27

hvis du har lang bane, som eks C:\programfiler\aa\bb\cc
så kan du skrive cd\ hvis du vil helt tilbake til C:\ rot.
Kort forklart, cd.. flytter deg ei mappe tilbake, mens cd\ flytter deg helt tilbake til utgangspunktet

thewolf