/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tandrem Golf Diesel
Fra : abbn
Vist : 612 gange
50 point
Dato : 02-08-04 20:14

Hvor stram skal en tandrem være på en Golf Diesel 1986

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-04 21:15

Den skal være sådan, at når du tager om remmen med tommel og pege finger, så skal du uden synderlig modstand dreje remmen Ca 90 grade = fra "flad til lodret".

Men hvis du skal skifte sådan en så husk at hjulene skal stå rigtigt på mærkerne.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 02-08-04 21:17

ifølge tolerance date (det er et service data program)

Remspænding:
12 - 13 enheder mellem knastakselhjul og pumpehjul.

hvordan det skal opfattes ved jeg ikke

det er på en 1,6 d

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-08-04 22:28

Det som dova siger er en "gylden tommelfingerregel" som du ikke går helt galt i byen med. Det som du skal være lige så meget opmærksom på er selvfølgelig remstrammerhjul. Den mindste tegn på slør og "hylen" fra disse SKAL DE SKIFTES. Det er det dummeste sted at spare. Jeg skifter konsekvent ALTID mine remstrammerhjul samtidig med tandremmen.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 22:32

Ja, jeg fandt det i hvert fald i reparationshåndbogen som retningslinie hvis man ikke har specielt måleudstyr.

Godkendelse af svar
Fra : abbn

Dato : 03-08-04 16:24

Tak for svaret dova.