/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Pulserende skærm Eller
Fra : jesper_m_h
Vist : 373 gange
50 point
Dato : 02-08-04 17:20

Hej med jer

Jeg har lige anskaffet en UPS
Det var på tide nu køre min comp stabilt Men.
Nu er der så bare lige det at men Samsung SyncMaster 957p er begyndt at pulsere den står ligsom og hopper lidt i billedet.
Det har den aldrig gjort før hvad kan det være

Jesper

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 17:26

Er alt ditcomputergrej udlignet med jord (eks. i fordelerdåser)

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 02-08-04 18:36

Ja da der er Jord i / på alt ellers for jeg bøvel med mit netværk (dyre erfaringer) så det er kontroleret af en elektrikker og helt ok.

ydermere vil UPSerne IKKE starte op uden at der er jord tilsluttet

jeg tænker at det kunne måske være en eller anden for for støj enner noget men hvad ???
det er jeg jo nød til at vide før jeg kan sette ind overfor det !!!

så ider og foreslag er velkommen.

jesper

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 19:19

En UPS er jo batteridrevet når den er aktiv.
Batteriets jævnstrøm bliver lavet om til pulserende jævnstrøm så computens transformatorer kan virke. Om den pulserende jævnstrøm også er aktiv under alm. netdrift ved jeg ikke, men det kunne måske være den du oplever.
Jeg er lidt ude hvor jeg ikke kan bunde, så det er bare en idé.
Eyvind.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-08-04 20:26

Nu har du vel ikke store magnetfelter i nærheden, feks. højtalere nær skærmen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 03-08-04 00:25

Hej Palle

Nej jeg har ikke noget i nerheden der kan give den slags forstyrelser og systemet kørte perfekt pre UPS,
Forstyrelserne er først kommet efter at jeg har forbundet min UPS til maskinen og IKKE til skærmen, (systemet skulle jo gerne lukke selv) så der er ikke grund til at trække skærmen

Og mine upser er af typen off line det vil sige at de overgård til batteri drift når spændingen er lav eller væk.
de er udstyret med et KRAFTIGT net filter der er i drift aldtid, og ved batteri drift giver de en ren SINUS ved 50Hz. UDEN jævnstrøm.

jeg kan ikke greje hvad der får min skærm til at pulsere det er ikke i lysstyrke elle intensitet men hele billedet der pulser

så nogle ider ???

jesper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-04 01:18

Ja der må så kun være 2 muligheder, enten overlejrede spændingsspidser der ligger med i forsyningen, men det skulle være til at se på et "skop". Eller forstyrrelser gennem luften fra spoler kondensatorer og lign. men det skulle kunne afskærmes med sølvpapir, eller længere afstand.
Har du prøvet at ændre din skærms frekvens? Gerne op over 70.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-08-04 16:55

Så er skærm og comp jo ikke udlignet, og får i princippet spænding/støm fra hver sin kilde.

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 03-08-04 17:31

Nej det mener jeg IKKE at de gør.
De bliver forsynet fra samme skinne UPSen er så skudt ind mellem skinne og comp
Jeg har haft UPSen til at trække bække dele og resultatet er det samme.
Problemet må ligge i UPSen når den er slukket er der ikke noget problem, men heller ikke nogen sikkerhed

Jesper