/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billeder + lyd
Fra : daipino
Vist : 353 gange
150 point
Dato : 02-08-04 14:40

Jeg har lige købt en DVD-afspiller, og har nu prøvet at lægge nogle billeder ned på en CD-R for at kunne se dem som slide-show på TV og det virker bare fint, men det er jo lidt tamt. så jeg kunne godt tænke mig noget baggrundsmusik---kan det lade sige gøre?
Jeg har brugt Musicmatch Jukebox til brændingen men har også Nero 5.5.9.9

mvh
daipino

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-08-04 15:02

Hej daipino, iflg. "Datatid Nr. 08 August 2004" under deres windows XP magasin på side 8-9 omtaler de et program der hedder "Photo2vcd". Dette program skulle kunne lave slideshow med baggrundsmusik, overgangseffekter m.m.

Prøv at se: http://www.photo2vcd.com/
Download Free trial: http://www.photo2vcd.com/download/photo-to-vcd-downloads.html

Jeg har ikke haft tid til at prøve det, men omtalen lyder fornuftig.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-08-04 15:15

Jeg købte for nogle år siden programmet Ulead pictureshow.

Her kan du lave en menu på din VCD/DVD, baggrundsmusik (du kan bruge dine egne mp3/wav filer).
Der kan vælges imellem forskellige baggrunde.
Et rigtig godt program.

http://www.ulead.com/dps/runme.htm

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 03-08-04 14:19

Tak til Ivan og thulin, jeg vil prøve begge dele så snart jeg får en ledig stund.

mvh
daipino

Accepteret svar
Fra : Karenjuul

Modtaget 150 point
Dato : 10-11-04 11:38

Hej.
Jeg har også fået en DVD afspiller, jeg har hentet et program på nettet der er gratis i en måned, ellers koster det ca 300,00 kr. det er rigtig godt og meget nemt at bruge. det hedder Xatshow. ads. xat.com. Her kan du lægge musik på, du kan bruge wawe filer men også MP3.Der er plads til ca. 250 billeder med musik på en almindelig CD. Jeg rører ikke ved opløsningen i billederne de ligger på min PC i højeste opløsning, men jeg tror programmet sætter opløsningen lidt ned.
Resultatet i lænestolen foran fjernsynet er godt, og når man endelig skal vise billeder frem, så er det en rigtig god måde, alle kan se med på samme tid, og man kan skrive tekst på billederne i programmet.
MVH
KAREN

Godkendelse af svar
Fra : daipino

Dato : 10-11-04 13:50

Tak for svaret Karenjuul.

Hej Karen!
1000 tak for svaret, jeg tror det er lige hvad jeg søgte...glæder mig til at prøve det.

mvh
Daipino

Kommentar
Fra : Karenjuul

Dato : 10-11-04 16:15

Hej
Det glæder mig du kunne bruge mit råd. Jeg har selv været meget begejstret for programmet, hvis du får nogle problemer, er du velkommen til at skrive igen.
Hilsen Karen