/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se indholdet af diskette i XP
Fra : Ferslev
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 02-08-04 13:52

Jeg har lagt nogle filer over på en disketten i Win2000, men når jeg så prøver at se indholdet af disketten i WinXP, får jeg at vide at disketten ikke er formateret.

er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre for, at se indholdet i WinXP?

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 110 point
Dato : 02-08-04 14:04

systemfejl . kør en sfc /scannow eller bedre- en repair fra cdrom for at reparere dit windows.
Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det dit aktuelle drev..
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-08-04 15:23

Kan du se andre disketter i dit diskettedrev ? Der kan jo være at der er opstået en fejl på den diskette du ikke kan få vist. Hvis du har mulihed for det så prøv disketten på en anden computer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-08-04 15:43

Hej Ferslev

Jeg har samme problem med én af mine disketter, alle andre kan jeg godt åbne - jeg har fået af vide at disketter godt kan gå i udu hvis de har ligget i nærheden af noget elektronisk, så måske er det det??

// Toupie

Kommentar
Fra : penny

Dato : 02-08-04 16:41

sansynligt disket defekt, prøv i en anden computer hvis du har mulighed
hilsen
Penny

Kommentar
Fra : Ferslev

Dato : 10-08-04 16:36

Nu har jeg prøvet alt hvad jeg kunne, men lige lidt hjalp det, har både prøvet disketten på en anden computer ned XP (hvor den virkede) og prøvet at reparere mit windows, men intet virkede...

Så jeg tog en ny diskette og smed den anden ud, og så virkede det..

Da jeg desværre ikke kan dele pointene imellem jer, har jeg valgt at give dem til dannyboyd, da han var den første til at svare..

Tak for hjælpen til jer alle..

Godkendelse af svar
Fra : Ferslev