/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ruller til Stalker
Fra : ZeeM
Vist : 414 gange
120 point
Dato : 02-08-04 12:19

Jeg har lige købt en brugt stalker og ville se om rullerne skulle skiftes da den har kørt 10500 km... Da jeg kom ind til variomaticen, så jeg at det var polini... Tog rullerne ud og vejede dem på mor køkkenvægt, som sagde at de vejede 9-10 gram... Så vil jeg høre om det gør meget at der sidder 9-10 grams ruller i eller om jeg skal sætte de 6,8 grams i jeg har bestilt og vil det gøre den store forskel?

mvh
ZeeM

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 02-08-04 12:31

På scooteren sidder:
40 mm cylinder med 5 skyllekanaler
20 mm indsugningsstuds
std. kaburator
polini membran
polini variomatic
Tecnigas Basic udstødning

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-08-04 19:21

Ja der vil være den forskel at scooteren vil tage lidt flere omdrejninger ved start, så rykket kommer noget kraftigere, når du skal over for rødt lys, når du først er kommet over de 30 km/t er der ingen forskel, og ligeledes ingen forskel i topfart. Men det lyder noget mere voldsomt når du starter (Larm)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 02-08-04 23:27

Så du vil anbefale at jeg putter de 6,8 grams ruller i jeg har liggende?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-04 00:19

ja, de skal selvfølgelig være i den rigtige bredde til varioen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 03-08-04 14:55

Har lige et spørgsmål mere... Kan man ikke skaffe det tandhjul som skal koble start motoren og det store start hjul sammen?

Har hævet med 20 point

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-04 17:31

Jo da, startkransen, eller som Thansen kalder det startertandhjul:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=285079549&n=947714466#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 03-08-04 18:47

Jammen det store tandhjul har jeg allerede... Det tandhjul jeg mangler er det der sidder mellem starteren og det store tandhjul, som holder kliremmen... Ligesom den tingest thansen kalder "Kicktandhjul, sekundær" som sidder mellem tandhjulet og kickstarter pedalen...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-04 20:21

starterens tænder går i indgreb med startertandhjulet og drejer motoren rundt.
Jeg er ikke klar over hvilket tandhjul du ellers mener, men hvis det ikke fåes ved THansen, så skal du have det gennem en gilera forhandler.
Her kan du se startertandhjulet ved varioen, og på gulvet ligger dækselet med kickstarter dele på.
http://www.stalkerzone.dk/images/artikel/uheld/kobling2.jpg
Du kan jo også sende stalkerzone en mail.

Her er alle billeder: http://www.stalkerzone.dk/?id=hentartikel&side=5
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 03-08-04 21:55

Det er det lille tandhjul jeg mangler... Ved du hvor jeg kan skaffe det?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 120 point
Dato : 03-08-04 22:28

Det er vel ikke dette: http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=13213&page=1
Men blot et løst tandhjul der skrues på starteren?
Det kan skaffes hjem af en knallertforhandler, feks. i Horsens.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 03-08-04 22:44

Jov præcist... Men vil se om jeg ikke kan finde en bruge... den er en smule dyr

Takker for hjælpen...

Godkendelse af svar
Fra : ZeeM

Dato : 03-08-04 22:45

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-04 23:09

Spørgsmålet er om man kan fø løs tandhjul, og ikke købe hele:
http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=13213&page=1
Er det fordi du har brugt din starter meget, måske med for lidt strøm på batteriet?
Faktisk skal man skifte begge de tandhjul der går i indgreb med hinanden på en gang.
Uha, håber ikke min søns stalker også får de problemer, det løber jo op altsammen, men mon ikke 75625305 kan svare på det, han sælger rigtig mange stalker, og har stort værksted.
VH Palle Hansen