/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tuning af BMW
Fra : valin
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 27-06-02 16:46

Jeg har en BMW 525i fra '86 hvor der er ilagt en 528i motor... hvor mange heste har sådan et "dyr" og hvordan kan jeg lettest og billigst få nogle flere heste ud af motoren....???

Accepteret svar
Fra : Harbo21

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-02 16:52

528i fra `86 har 186 HK den letteste tuning er ved at monter k&n kit og en chip tuning. Evt. monter sebring banan manifold. Så burde den være omkring de 200 HK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:02

On Thu, 27 Jun 2002 14:46:10 GMT, "valin" <valin.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har en BMW 525i fra '86 hvor der er ilagt en 528i motor... hvor
>mange heste har sådan et "dyr"

184 hk

>og hvordan kan jeg lettest og billigst få nogle flere heste ud af motoren ?

Bearbejdning af topstykket kan give en mere rolig gangkultur, mere
jævn momentkurve og i det hele taget en mere kørbar motor. Der kan
hentes nogle hypper ved en kombination af bearbejdet top, en anden
knast samt superchip.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:04

"Mogens Knudsen" <alfaromeo164qv24v@FJERNEDETTEjubiimail.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1b2701.34479478@dtext.news.tele.dk...
> On Thu, 27 Jun 2002 14:46:10 GMT, "valin" <valin.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Jeg har en BMW 525i fra '86 hvor der er ilagt en 528i motor... hvor
> >mange heste har sådan et "dyr"
>
> 184 hk

193 hk hvis vi går ud fra motoren stammer fra en E39.

>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:05

"jensen" <jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:7PFS8.10528$va.1011611@news000.worldonline.dk...

KLIP

> > 184 hk
>
> 193 hk hvis vi går ud fra motoren stammer fra en E39.

Ingen højere...?....

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:09

On Thu, 27 Jun 2002 17:03:46 +0200, "jensen" <jensen@hotmail.com>
wrote:

>193 hk hvis vi går ud fra motoren stammer fra en E39.

Passer sikkert ikke sammen - det er jo en ganske anden model.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:09

"valin" <valin.news@kandu.dk> skrev....

> Jeg har en BMW 525i fra '86 hvor der er ilagt en 528i motor...
> hvor mange heste har sådan et "dyr"

Hvis motoren er samme årgang, så har den 184 heste.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:24

> mange heste har sådan et "dyr" og hvordan kan jeg lettest og billigst
> få nogle flere heste ud af motoren....??? eller mindre "beskidte"
> svar, der

Turbo kan klart anbefales til de bimmere - se blot ham i Sverige som har en
325i turbo (ligner lort) som kører skide godt ! Virkelig en ulv i
fåreklæder og så lyder den viiild godt.

I øvrigt vil din bil ikke kunne synes hvis du tuner mere på den - du vil
overskride 20 pct. reglen. Har du betalt afgift på forskellen mellem 525 og
528 ?

--
Mvh/Thomas Krath
http://tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:27

Thomas Krath wrote:

> Turbo kan klart anbefales til de bimmere - se blot ham i Sverige som
> har en 325i turbo (ligner lort) som kører skide godt ! Virkelig en
> ulv i fåreklæder og så lyder den viiild godt.

Jeg synes bare at der er alt for mange historier om BMW-motorer med turbo
der ikke klarer mosten særligt længe. En motor skal somregel være bygget
(udviklet) til at køre med turbo, da det bl.a. gi'r en helt anden
varmeudvikling.

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:37

> Jeg synes bare at der er alt for mange historier om BMW-motorer med
> turbo der ikke klarer mosten særligt længe. En motor skal somregel
> være bygget (udviklet) til at køre med turbo, da det bl.a. gi'r en
> helt anden varmeudvikling.

Ham i Sverige har da kørt over 3 mdr. med sin, og den bliver _ikke_ sparet.
En aften vi var derovre røg koblingen bl.a. :o/ I går satte han stille i
gang, pludselig trådte han koblingen ned, gav den viild gas og satte så
igang. Derved kom der lidt hjulspor osv. - det så viildt fedt ud !

--
Mvh/Thomas Krath
http://tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:54

Hej valin.

Se: http://www.g-power.de/index01.php?sp=e

Under > Products > BMW tuningskatalog

Der er alt hvad hjertet begærer for alle BMW modellerne.
Turbotuning, kompressortuning og meget mere.

Med venlig hilsen
Mark Sandberg.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 17:05

G-POWER Superchargerkit EVO S 2.5K for automatic- or manual
transmission. Conversion of 2.5l series engine. Output: 184 kW (250 hp),
0.35 bar boost pressure, consisting of integrated compressor in series
strap-drive, with high performance centrifugal clutch for declutching in
neutral, G-POWER sport air-filter, G-POWER sparking plugs, optimized air
intaking system, adjustment of the engine electronic and G-POWER logo.
Recommended auxilliary equipment: Optimized G-POWER stainless-steel rear
silencer and G-POWER speedometer up to 300 km/h. Output: 184 kW (250 hp) /
5990 r.p.m. Max torque: 320 Nm /3550 r.p.m. - V-Max: more than 240 km/h -
Acceleration 0 - 100 km/h: 6,3 sec.
Assembly-costs: 518.00 ? (Assembly-time ~ 10 hours) 5523.00

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 20:00

> Jeg har en BMW 525i fra '86 hvor der er ilagt en 528i motor... hvor
> mange heste har sådan et "dyr" og hvordan kan jeg lettest og billigst få
> nogle flere heste ud af motoren....???

Synes du da en er for vild? jeg ville da ellers gerne have beholdt alle
sammen inde i den ))
Brian