/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Gæld
Fra : AnneDorthe
Vist : 4936 gange
20 point
Dato : 27-06-02 16:37

Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og RKI-registrering.

Jeg undre mig lidt over alle de mere eller mindre "beskidte" svar, der bliver givet. Jeg er udemærket klar over, at det er vores egen skyld. Men man kan altså komme ud for ting i tilværelsen, man ikke helt er herre over. Min egen "ulykke" skyldes fx. skilsmisse, hurtigt salg af hus, flytning og brug for penge til at starte en ny tilværelse for. At jeg så derefter røg i et sort hul og først nu er ved at kæmpe mig op er mere eller mindre grunden til min gæld er vokset og ikke blevet afdraget. Det eneste jeg kunne overskue, var at passe mit job (ja, jeg har fast arbejde og har faktisk altid haft det), passe mine børn og sørger for tag over hovedet, tøj på kroppen og mad.

Vi har brug for hjælp og ikke at blive latterliggjort.

Så når man spørger, hvem kan hjælpe, når man er registreret i RKI og gerne vil have samlet sin gæld et "billigt" sted, så forventer vi et ordentligt svar. Ikke at blive sparket til.

AnneDorthe

Accepteret svar
Fra : valin

Modtaget 30 point
Dato : 27-06-02 17:10

Hej AnneDorthe.
For nogle år siden, gik jeg fra en pige, hvor jeg havde en del fælles gæld med. Lige pludselig stod jeg ude på gaden og kunne kun finde et lille hummer at bo i og banken var ikke særlig venlig stemt længere. Så jeg brugte et par dage til at gå rundt i forskellige banker og spørge mig frem om der var nogle der var int. i at få mig som kunde.... Der var kun
èn bank ud af 8 der ville hjælpe... I den ene bank gik jeg ind til skranken, kiggede mig om og fandt en midaldrende mand, der så tiltalende ud. Spurgte om han havde tid og lagde ALLE kort på bordet. Det endte med, at han sagde ja og jeg fik et rimeligt lån igennem og behøvede ikke at tænke mere på urimelige opkrævninger måned for måned. Den bank hedder iøvrigt Ringkjøbing Landbobank. Jeg har været kunde lige siden. Håber du kunne bruge dette som en opmuntring. Knus fra en der har prøvet (næsten) din situation.

Kommentar
Fra : Eigil

Dato : 27-06-02 17:58

Hej AnneDorthe

Valin har ret. Den eneste, der kan hjælpe dig i din situation er en bank. Og hvis du i øvrigt har haft et ordentligt forhold til din bank og har haft/har fast arbejde burde de hjælpe. Hvis ikke, så vælg en mindre bank, hvor de har KUNDERÅDGIVERE og ikke BANKrådgivere.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:02

AnneDorthe wrote:
>
> Men man kan altså komme ud for ting i tilværelsen, man ikke helt er
> herre over.

Det er der desværre mange, der ikke har forståelse for.

> Så når man spørger, hvem kan hjælpe, når man er registreret i RKI og
> gerne vil have samlet sin gæld et "billigt" sted, så forventer vi et
> ordentligt svar. Ikke at blive sparket til.

Jeg tror ikke, du finder en nem vej ud af din situation. Det bedste råd
er nok - som det vist tidligere er foreslået - at du får dig et overblik
over din gæld. Indgå betalingsaftaler som du kan overholde, og sørg for
om muligt at afdrage mest til de kreditorer, der har sat dig i RKI og
dem, der opkræver de højeste renter. Efterhånden som du får betalt de
enkelte kreditorer, får du flere penge til at betale til de resterende.
Og når du er ude af RKI, kan du måske få en bank til at låne dig penge,
så du kan få samlet resten af gælden et enkelt sted og til en billigere
rente. Det er vist umuligt at låne andre steder end på det grå marked,
når man står i RKI - og den slags lån skal man holde sig fra.

Hvis gælden er særlig stor og gammel, kan du eventuelt prøve, om
kreditorerne vil gå med til, at du betaler en mindre del af gælden, mod
at de til gengæld får en afbetalingsordning. Og er det helt galt, kan du
måske søge om gældssanering.

Uanset hvad, er det vigtigt, du kun indgår aftaler, du på forhånd ved,
du kan overholde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-06-02 19:58

Løsningen er ikke bare at betale af på gælden, hvis der er to ejere og den ene part ikke vil betale sit.

Anne Dorthe må man spørge om den samlede gæld og din alder ?? Jeg forstår godt hvis du ikke vil svare, men en løsning hvis det ser helt håbløst er måske en gældssanering, det kan man få efter nogle ord hvis man ikke har mulighed for at betale og man samtidig har forsøgt så godt det er muligt at betale sine kreditorer. MEn det er absolut allersidste mulighed.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-06-02 05:37

"AnneDorthe" <AnneDorthe.news@kandu.dk> wrote in message news:<dkFS8.87471$N46.2407241@news010.worldonline.dk>...
> Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik
> på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og RKI-registrering.
>
> AnneDorthe

Hvis du og din tidligere ægtefælle/partner havde fået taget en
personlighedstest inden I indgik ægteskab og stiftede bolig sammen, så
havde
I begge været uden de problemer du nævner. Ved en personlighedstest
kan man se
om 2 personer spiller sammen. Det er sådan moderne arbejdsgivere gør
idag inden
de ansætter folk i jobs

Kommentar
Fra : Eigil

Dato : 28-06-02 08:35

Til Carl Munk

Det var ikke kritik, Anne Dorthe spurgte efter, MEN hjælp!!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-06-02 11:43

Carl Munk det var dog den værste gang pladder jeg har set i lang tid. Hvad med om du fik undersøgt din hjerne inden du udtaler dig.

Kommentar
Fra : AnneDorthe

Dato : 28-06-02 13:35

Hej

og tak for jeres svar.

Efter lange desperate overvejelser omkr. optagelse af div. lån, hvis jeg altså havde kunnet finde nogle, der ville låne mig penge, har jeg besluttet at opsøge en advokat. Ikke for gældssanering el. lign., men for at få hjælp til at samle betalingerne.

Jeg har også overvejet at henvende mig til div. "gæld er aldrig håbløs" firmaer, der annoncerer rundt omkring på nettet, men dem er jeg alligevel ikke helt tryg ved.

Efter denne beslutning er taget, har jeg fået en smule mere ro i sindet.

AnneDorthe

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 28-06-02 15:56

Hejsa Anne Dorte

Det ser ud til at du har fået de svar du ville have, men lad mig lige indskyde, at det er en kanon god idé at samle din gæld ét sted, istedet for at have flere forskellige steder. Jeg tror ikke du for de store problemer med at få styr på din økonomi, hvis du henvender dig i den bank du nu har udset dig, og fortæller dem det som det er. Sørg for at fortælle om alt hvad du har ude og køre, ellers vil de se dig som en uærlig person. hvilket ikke er godt...

Venlig Hilsen Melander.....

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 28-06-02 16:22

Hej Anne Dorte

Så vidt jeg kan se er der da ingen her der har henvist dig til adv. for at få samling på gælden, men til en BANK, efter min bedste overbevisning skal adv. også have penge for deres arbejde, så ergo får du mere gæld. Nej det bedste råd er at gå til en BANK, og da du jo siger du har fast arb. ka jeg da ikke se hvorfor din bank ikke skulle kunne hjælpe dig, de må da kende dig og din økonomi før skilsmissen bedst, og er derfor de bedste rådgivere, det er da det de lever af. Hvis din egen bank ikke vil, ville jeg følge rådet og finde en mindre og mere forstående bank. Vi kan jo alle komme i en vanskelig situation, det må selv banker ku forstå.

Mange hilsener og held og lykke
bantam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-06-02 19:13

In article <626cc88.0206272036.6838731b@posting.google.com>, carl munk wrote:

>
> Hvis du og din tidligere ægtefælle/partner havde fået taget en
> personlighedstest inden I indgik ægteskab og stiftede bolig sammen, så
> havde
> I begge været uden de problemer du nævner. Ved en personlighedstest
> kan man se
> om 2 personer spiller sammen. Det er sådan moderne arbejdsgivere gør
> idag inden
> de ansætter folk i jobs

Hvad synes du selv om det svar du gav AnneDorthe?

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 03:38

Hej AnneDorthe,

Jeg ved godt det ikke er det her du spørger om... men det var bare noget jeg kom til at tænke på...
nu ved jeg ikke om du har prøvet det, men det ku' da være at det ville forsøde tilværelsen lidt... har du prøvet at søge nogle legater, der er efterhånden næsten ikke den ting der ikke er oprettet legater til...

her er et par links der måske ka' bruges... ellers har de en bog på biblioteket omkring legater...
http://www.legatkontoret.dk/
http://www.semikolon.dk/
http://www.legatregistret.dk/
http://www.jubii.dk/Erhverv_oekonomi/Finans_oekonomi/Fonde_Legater/
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/all/A43BA93B70A3374241256AF0004C559F?OpenDocument

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 20:56

det har jo ikke en sk.... med sagen at gøre hun spurgte om et pænt svar på
hvordan man kommer ud af gældshelvedet, og okke om det var den rigtige
partner hun havde fundet
"AnneDorthe" <AnneDorthe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dkFS8.87471$N46.2407241@news010.worldonline.dk...
> Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik
> på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og RKI-registrering.
>
> Jeg undre mig lidt over alle de mere eller mindre "beskidte" svar, der
> bliver givet. Jeg er udemærket klar over, at det er vores egen skyld.
> Men man kan altså komme ud for ting i tilværelsen, man ikke helt er
> herre over. Min egen "ulykke" skyldes fx. skilsmisse, hurtigt salg af
> hus, flytning og brug for penge til at starte en ny tilværelse for. At
> jeg så derefter røg i et sort hul og først nu er ved at kæmpe mig op er
> mere eller mindre grunden til min gæld er vokset og ikke blevet
> afdraget. Det eneste jeg kunne overskue, var at passe mit job (ja, jeg
> har fast arbejde og har faktisk altid haft det), passe mine børn og
> sørger for tag over hovedet, tøj på kroppen og mad.
>
> Vi har brug for hjælp og ikke at blive latterliggjort.
>
> Så når man spørger, hvem kan hjælpe, når man er registreret i RKI og
> gerne vil have samlet sin gæld et "billigt" sted, så forventer vi et
> ordentligt svar. Ikke at blive sparket til.
>
> AnneDorthe
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-02 22:17

Hvis gælden ikke bliver mindre prøv at spørge på kommunen om gældssanering.
Det er også en mulighed at gå til en gratis advakat. De fleste byer har en
gratis advokat som rådgiver spørg biblioteket. Man kan også spørge
netadvokat, det er også gratis.
Jeg har altid været nervøs for ikke at komme ud i din sitiation. Held og
lykke. Med venlig hilsen Carl Jørgensen
"AnneDorthe" <AnneDorthe.news@kandu.dk> wrote in message
news:dkFS8.87471$N46.2407241@news010.worldonline.dk...
> Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik
> på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og RKI-registrering.
>
> Jeg undre mig lidt over alle de mere eller mindre "beskidte" svar, der
> bliver givet. Jeg er udemærket klar over, at det er vores egen skyld.
> Men man kan altså komme ud for ting i tilværelsen, man ikke helt er
> herre over. Min egen "ulykke" skyldes fx. skilsmisse, hurtigt salg af
> hus, flytning og brug for penge til at starte en ny tilværelse for. At
> jeg så derefter røg i et sort hul og først nu er ved at kæmpe mig op er
> mere eller mindre grunden til min gæld er vokset og ikke blevet
> afdraget. Det eneste jeg kunne overskue, var at passe mit job (ja, jeg
> har fast arbejde og har faktisk altid haft det), passe mine børn og
> sørger for tag over hovedet, tøj på kroppen og mad.
>
> Vi har brug for hjælp og ikke at blive latterliggjort.
>
> Så når man spørger, hvem kan hjælpe, når man er registreret i RKI og
> gerne vil have samlet sin gæld et "billigt" sted, så forventer vi et
> ordentligt svar. Ikke at blive sparket til.
>
> AnneDorthe
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-02 23:45

Carl Jørgensen wrote:
> "AnneDorthe" <AnneDorthe.news@kandu.dk> wrote in message
>
> > Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik
> > på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og RKI-registrering.
>
> Hvis gælden ikke bliver mindre prøv at spørge på kommunen om gældssanering.

AnneDorthe har tidligere oplyst, at gælden er på omkring 200.000, og at
hun har et godt betalt job, så en gældssanering er ikke mulig.

Carl, du må meget gerne benytte den almindelige fremgangsmåde, når du
svarer på indlæg i nyhedsgrupperne. Det vil sige, svare under det du
citerer og klippe unødvendig tekst væk fra citatet. Det fremmer
læsbarheden for langt de fleste brugere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-07-02 23:57

"carl munk" <carl@munk.dk> wrote:

> Hvis du og din tidligere ægtefælle/partner havde fået taget en
> personlighedstest inden I indgik ægteskab og stiftede bolig sammen, så
> havde
> I begge været uden de problemer du nævner. Ved en personlighedstest
> kan man se
> om 2 personer spiller sammen. Det er sådan moderne arbejdsgivere gør
> idag inden
> de ansætter folk i jobs

Du så slet ikke at Dorthe skrev ?:

>> Vi har brug for hjælp og ikke at blive latterliggjort.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 18-07-02 13:29

Hvorfor er der så mange mennesker der er så hades fulde hvad har anne dorthe gjort jer .hun er åben og beder om hjælp
h vestergaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-08-02 01:19

carl@munk.dk (carl munk) wrote in
news:626cc88.0206272036.6838731b@posting.google.com:noget der ligner dette

> "AnneDorthe" <AnneDorthe.news@kandu.dk> wrote in message
> news:<dkFS8.87471$N46.2407241@news010.worldonline.dk>...
>> Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik
>> på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og RKI-registrering.
>>
>> AnneDorthe
>
> Hvis du og din tidligere ægtefælle/partner havde fået taget en
> personlighedstest inden I indgik ægteskab og stiftede bolig sammen, så
> havde
> I begge været uden de problemer du nævner.

Hvad med om du selv startede med en intelligenstest
inden du ytrer dig offentligt ?

Kommentar
Fra : middi

Dato : 25-10-02 15:37

Hej Annedorte.

Jeg har selv en stor gæld, og ved ikke hvordan jeg skal komme ud af den. Jeg vil så gerne have den samlet et´sted, men ved ikke hvordan! jeg kan godt forstå hvis du har det dårligt over det, for det har jeg, det er som at løbe panden mod en mur hele tiden nederlag og skuffelser hvis jeg nogen sinde vandt den store lottogevinst, vil jeg lave en fond som kunne hjælpe mennesker som os.med venlig hilsen middi (Nikolaj)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 21:57

"AnneDorthe" skrev d. 27-06-02 15:37 dette indlæg :
> Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik
> på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og
RKI-registrering.
>
> Jeg undre mig lidt over alle de mere eller mindre "beskidte" svar, der
> bliver givet. Jeg er udemærket klar over, at det er vores egen skyld.
> Men man kan altså komme ud for ting i tilværelsen, man ikke helt er
> herre over. Min egen "ulykke" skyldes fx. skilsmisse, hurtigt salg af
> hus, flytning og brug for penge til at starte en ny tilværelse for. At
> jeg så derefter røg i et sort hul og først nu er ved at kæmpe mig op
er
> mere eller mindre grunden til min gæld er vokset og ikke blevet
> afdraget. Det eneste jeg kunne overskue, var at passe mit job (ja, jeg
> har fast arbejde og har faktisk altid haft det), passe mine børn og
> sørger for tag over hovedet, tøj på kroppen og mad.
>
> Vi har brug for hjælp og ikke at blive latterliggjort.
>
> Så når man spørger, hvem kan hjælpe, når man er registreret i RKI og
> gerne vil have samlet sin gæld et "billigt" sted, så forventer vi et
> ordentligt svar. Ikke at blive sparket til.
>
> AnneDorthe
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hej AnneDorthe

Jeg ved ikke om du er kommet ud af dine privatøkonomiske problemer, men
der er god og effektiv hjælp at hente hos ØkonomiGuiden på
www.flere-penge.dk

mvh
Victor S.
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-02 21:45

kender til problemet.

dog er jeg ikke skilt men har en h... Gæld og vil gerne låne penge(ca
220000kr)
til at komme ud af det,MEN ingen vil låne.

"victorsamuel" <victorsamuel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hsCv9.193338$Qk5.6745918@news010.worldonline.dk...
> "AnneDorthe" skrev d. 27-06-02 15:37 dette indlæg :
> > Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik
> > på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og
> RKI-registrering.
> >
> > Jeg undre mig lidt over alle de mere eller mindre "beskidte" svar, der
> > bliver givet. Jeg er udemærket klar over, at det er vores egen skyld.
> > Men man kan altså komme ud for ting i tilværelsen, man ikke helt er
> > herre over. Min egen "ulykke" skyldes fx. skilsmisse, hurtigt salg af
> > hus, flytning og brug for penge til at starte en ny tilværelse for. At
> > jeg så derefter røg i et sort hul og først nu er ved at kæmpe mig op
> er
> > mere eller mindre grunden til min gæld er vokset og ikke blevet
> > afdraget. Det eneste jeg kunne overskue, var at passe mit job (ja, jeg
> > har fast arbejde og har faktisk altid haft det), passe mine børn og
> > sørger for tag over hovedet, tøj på kroppen og mad.
> >
> > Vi har brug for hjælp og ikke at blive latterliggjort.
> >
> > Så når man spørger, hvem kan hjælpe, når man er registreret i RKI og
> > gerne vil have samlet sin gæld et "billigt" sted, så forventer vi et
> > ordentligt svar. Ikke at blive sparket til.
> >
> > AnneDorthe
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Hej AnneDorthe
>
> Jeg ved ikke om du er kommet ud af dine privatøkonomiske problemer, men
> der er god og effektiv hjælp at hente hos ØkonomiGuiden på
> www.flere-penge.dk
>
> mvh
> Victor S.
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-02 22:45

Jørn og Rikke Hougaard wrote:
>
> kender til problemet.
>
> dog er jeg ikke skilt men har en h... Gæld og vil gerne låne penge(ca
> 220000kr)
> til at komme ud af det,MEN ingen vil låne.

Det er jo ikke så sært, når du netop har bevist, at du ikke er i stand
til at betale dine lån tilbage.

Der er ingen seriøse långivere, der har lyst til at låne penge ud til
folk, som ikke kan betale deres gæld. Og dem der alligevel vil låne
penge ud til gældsplagede mennesker, har ofte nogle betingelser, som du
absolut ikke bør acceptere.

Med mindre du vinder i Lotto, er det kun det lange seje træk, der kan
bringe dig ud af din uheldige situation. Det bedste råd, jeg kan give
dig, er, at du ikke lader dig slå ud over den håbløse udsigt, men at du
i stedet gennemgår din gæld og prøver at afvikle den på den mest
fornuftige måde. Det vil sige få først betalt de lån, der er registreret
i RKI/har den højeste rente.

Afhængig af hvor gammel gælden er, og hvordan den er fordelt på de
forskellige kreditorer, kan du eventuelt forhandle dig frem til en
nedskrivning af gælden eller et mere eller mindre stop for
tilskrivningen af renter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 12:43

"Jørn og Rikke Hougaard" ræsonnerede, og skrev d. 08 nov 2002:

> kender til problemet.
>
> dog er jeg ikke skilt men har en h... Gæld og vil gerne låne penge(ca
> 220000kr)
> til at komme ud af det,MEN ingen vil låne.

Se om du ikke kan låne omkring 50.000 kr. af familie, venner etc., og
tilbyd kreditor dette beløb til fuld og endelig afgørelse.

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 23:13

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dcc225f$0$50045$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> kender til problemet.
>
> dog er jeg ikke skilt men har en h... Gæld og vil gerne låne penge(ca
> 220000kr)
> til at komme ud af det,MEN ingen vil låne.
>
http://www.skafpenge.dk/index.htm de vil uden diskution, men I skal betale ca 1800 om
måneden i afdrag

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 02:30

bo wrote:
>
> "Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dcc225f$0$50045$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> > kender til problemet.
> >
> > dog er jeg ikke skilt men har en h... Gæld og vil gerne låne penge(ca
> > 220000kr)
> > til at komme ud af det,MEN ingen vil låne.
> >
> http://www.skafpenge.dk/index.htm de vil uden diskution, men I skal betale ca 1800 om
> måneden i afdrag

Det vil http://www.hells-angels.dk sikkert også. Jeg vil fraråde begge.
Lad være med at have tillid til udlånere, der ikke overholder loven.

Navnet skafpenge.dk lyder ikke umiddelbart tillidsvækkende, men nærmere
som noget plat, og siden lever ikke op til lovens krav om oplysninger i
forbindelse med lån. Det virker som det rene fup.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 11:28

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3DCDB680.575@mail.dk...
> bo wrote:
> >
> > "Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3dcc225f$0$50045$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> > > kender til problemet.
> > >
> > > dog er jeg ikke skilt men har en h... Gæld og vil gerne låne penge(ca
> > > 220000kr)
> > > til at komme ud af det,MEN ingen vil låne.
> > >
> > http://www.skafpenge.dk/index.htm de vil uden diskution, men I skal betale ca 1800
om
> > måneden i afdrag
>
> Det vil http://www.hells-angels.dk sikkert også. Jeg vil fraråde begge.
> Lad være med at have tillid til udlånere, der ikke overholder loven.
>
> Navnet skafpenge.dk lyder ikke umiddelbart tillidsvækkende, men nærmere
> som noget plat, og siden lever ikke op til lovens krav om oplysninger i
> forbindelse med lån. Det virker som det rene fup.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Det kan jo være at Pausgaard har været så heldig at vinde millionerne i LOTTO og ikke har
så meget kendskab
til hvordan en hjemmeside skal laves, der står intet negativt om ham i retsbøger o.lign.
Hvem vil ellers låne Jørn og
Rikke pengene, det svar giver du ikke

Firma : Formidlingsinstituttet
Topledelse: Benny Pausgaard
Adresse: Anlægsstien 14
7323 Give

Telefon: (+45) 7671 0028
Fax: (+45) 7671 0029
Web-site: www.skafpenge.dk
E-mail: fmifmi@vip.cybercity.dk
CVR nr.: 86932954

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 15:08

bo wrote:
>
> Det kan jo være at Pausgaard har været så heldig at vinde millionerne i LOTTO

Se mit svar i tråden: låne penge ???

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 18:54

Hvem siger man ikke Vil vetale sin gæld, Når man ikke kan overskuge dem og
man bare syntes at den vokser og vokser selv om man betaler på den.Bliver
det nytteløst.
Der for skriver jeg om <HJÆLP> ikke for at blive rakket NED.
når man gerne vil gøre noget ved sin gæld og få den ud af verden i løbe af
MAX.6år
Må man så ikke søge hjælp? lige som andre søger hjælp
Håber stadigvæk at der evt er nogen(en) der vil hjælpe EN der gerne vil ud
af sin GÆLDS helvede

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dcc225f$0$50045$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> kender til problemet.
>
> dog er jeg ikke skilt men har en h... Gæld og vil gerne låne penge(ca
> 220000kr)
> til at komme ud af det,MEN ingen vil låne.
>
> "victorsamuel" <victorsamuel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:hsCv9.193338$Qk5.6745918@news010.worldonline.dk...
> > "AnneDorthe" skrev d. 27-06-02 15:37 dette indlæg :
> > > Nu har jeg kigget mig lidt omkring på disse sider og især (med henblik
> > > på min egen situation) på spørgsmål/svar ang. gæld og
> > RKI-registrering.
> > >
> > > Jeg undre mig lidt over alle de mere eller mindre "beskidte" svar, der
> > > bliver givet. Jeg er udemærket klar over, at det er vores egen skyld.
> > > Men man kan altså komme ud for ting i tilværelsen, man ikke helt er
> > > herre over. Min egen "ulykke" skyldes fx. skilsmisse, hurtigt salg af
> > > hus, flytning og brug for penge til at starte en ny tilværelse for. At
> > > jeg så derefter røg i et sort hul og først nu er ved at kæmpe mig op
> > er
> > > mere eller mindre grunden til min gæld er vokset og ikke blevet
> > > afdraget. Det eneste jeg kunne overskue, var at passe mit job (ja, jeg
> > > har fast arbejde og har faktisk altid haft det), passe mine børn og
> > > sørger for tag over hovedet, tøj på kroppen og mad.
> > >
> > > Vi har brug for hjælp og ikke at blive latterliggjort.
> > >
> > > Så når man spørger, hvem kan hjælpe, når man er registreret i RKI og
> > > gerne vil have samlet sin gæld et "billigt" sted, så forventer vi et
> > > ordentligt svar. Ikke at blive sparket til.
> > >
> > > AnneDorthe
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
> > Hej AnneDorthe
> >
> > Jeg ved ikke om du er kommet ud af dine privatøkonomiske problemer, men
> > der er god og effektiv hjælp at hente hos ØkonomiGuiden på
> > www.flere-penge.dk
> >
> > mvh
> > Victor S.
> > >
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 19:44

Jørn og Rikke Hougaard wrote:
>
> Hvem siger man ikke Vil vetale sin gæld, Når man ikke kan overskuge dem og
> man bare syntes at den vokser og vokser selv om man betaler på den.Bliver
> det nytteløst.
> Der for skriver jeg om <HJÆLP> ikke for at blive rakket NED.
> når man gerne vil gøre noget ved sin gæld og få den ud af verden i løbe af
> MAX.6år
> Må man så ikke søge hjælp? lige som andre søger hjælp
> Håber stadigvæk at der evt er nogen(en) der vil hjælpe EN der gerne vil ud
> af sin GÆLDS helvede

Kære Jørn og Rikke Hougaard

Der er da ingen, der har rakket dig ned og sagt, at du ikke vil betale
din gæld. Jeg har prøvet at gå tilbage i tråden, og det eneste indlæg,
der på nogen måde kan misforstås i den retning er mit tidligere indlæg -
så måske er det det, du hentyder til? Det er svært at vide, hvad du
hentyder til/svarer på, fordi din citat-teknik er meget forvirrende - se
senere.

I mit indlæg konstaterede jeg blot, at der ikke er nogen seriøse
långivere, der vil låne penge ud til mennesker, der har bevist, at de er
dårlige betalere. Læg mærke til, at dårlige betalere har noget med
betalingsevnen at gøre, ikke betalingsviljen.

Det bedste råd er (med vanlig beskedenhed) stadig det som du kan læse
her:
news:<3DCC306F.76E9@mail.dk>

Du er velkommen til at skrive direkte til mig på ludvig@mail.dk, måske
kan jeg hjælpe med mere konkrete råd ud fra en nærmere beskrivelse af
dine problemer.

Med hensyn til citatteknikken. Det bliver meget nemmere at læse og
forstå dine indlæg, hvis du skriver dine svar under det, du vil svare
på. Og det bliver mere overskueligt, hvis du klipper overflødige dele af
de tidligere indlæg væk, så de ikke generer læsningen/forståelsen. Prøv
at se på de fleste andre indlæg i grupperne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 19:52

Kim Ludvigsen wrote:

> Du er velkommen til at skrive direkte til mig på ludvig@mail.dk, måske
> kan jeg hjælpe med mere konkrete råd ud fra en nærmere beskrivelse af
> dine problemer.

Helt enig om resten af indlægget.

Men da det både kræver tid og engagement, og det er pt placeret på
mit arbejde, vil jeg gerne svare på faglige spørgsmål, men ikke gå
direkte ind i sagen.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 20:02

Det man ikke kan forstå er at jeg har en mnd indtjening før skat på 15000kr
og ingen ja jeg ved det er mange penge uden sikkerhed. låne mig de "små"
220000-250000kr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 20:07

Erik G. Christensen wrote:
>
> Kim Ludvigsen wrote:
>
> > Du er velkommen til at skrive direkte til mig på ludvig@mail.dk, måske
> > kan jeg hjælpe med mere konkrete råd ud fra en nærmere beskrivelse af
> > dine problemer.

Og Erik tilbød også sin hjælp:

> Men da det både kræver tid og engagement, og det er pt placeret på
> mit arbejde, vil jeg gerne svare på faglige spørgsmål, men ikke gå
> direkte ind i sagen.

Og jeg vil så tilføje, at Erik er betydeligt bedre til de faglige
spørgsmål end jeg er. Mit kendskab til området skyldes mange år i et
lignende gældsfængsel og de erfaringer, jeg har gjort mig, inden jeg
blev gældfri.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 20:10

"Jørn og Rikke Hougaard" wrote:
>
> Det man ikke kan forstå er at jeg har en mnd indtjening før skat på 15000kr
> og ingen ja jeg ved det er mange penge uden sikkerhed. låne mig de "små"
> 220000-250000kr

Hmm, jeg har kunder, der tjener over 1,5 mill før skat tilsammen,
og har stået i RKI i flere år..
Og det koster s.. tid, og min tid koster penge, at få overblik og
ryddet op, men den største opgave består i at få årsagerne til
problemet løst, og det er det lange seje træk.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 20:27

Jørn og Rikke Hougaard wrote:
>
> Det man ikke kan forstå er at jeg har en mnd indtjening før skat på 15000kr
> og ingen ja jeg ved det er mange penge uden sikkerhed. låne mig de "små"
> 220000-250000kr

Prøv at se det fra långivers synspunkt. Ville du låne en masse penge til
en kammerat, som du ved skylder penge til højre og venstre og som ikke
har betalt de penge han skylder andre kammerater? Nej vel.

Men du skal ikke miste modet.

1. Lav en oversigt over din gæld.

2. Lav en oversigt over dine betalingsaftaler - altså hvor meget du i
øjeblikket skal betale til kreditorerne hver måned.

3. Find ud af, hvor meget du kan betale i afdrag om måneden - lad være
med at være for optimistisk. Det beløb du finder frem til skal være
realistisk - og du SKAL kunne betale det hver måned.

4. Dette punkt er svært uden at kende dine forhold. Men hvis du har
større gæld hos en eller to kreditorer, og disse er med meget høj rente
eller er meget misholdte, kan du muligvis forhandle dig frem til en
nedsættelse af gælden eller et mere eller mindre midlertidigt stop for
renter. Samtidig kan du måske få en mere fornuftig afdragsordning, der
tager hensyn til din samlede situation. Du skal helst ende med at
beløbet i punkt 2 og 3 er ens.

Ellers kan jeg generelt sige: Gæld, der er registreret i RKI skal
betales ud først. Så længe man står i RKI er lånemulighederne nærmest
ikke-eksisterende. Kommer du ud af RKI, kan du måske få det samlede lån,
som du efterlyser. Chancen er i hvert fald større. Dernæst skal du sørge
for at få betalt gæld med de højeste renter/afgifter ud så hurtigt som
muligt - de sparede renter gør det muligt at betale flere penge til de
andre kreditorer, og dermed kommer du hurtigere ud af gældsfælden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 21:13

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd3f32d$0$63912$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det man ikke kan forstå er at jeg har en mnd indtjening før skat på
15000kr
> og ingen ja jeg ved det er mange penge uden sikkerhed. låne mig de "små"
> 220000-250000kr
>

Hej Jørn og Rikke

Først held og lykke på jeres vej ud af gældshelvede.

Du skriver at du ikke helt kan forstå hvorfor der ikke er nogen der vil låne
dig de små 220-250 tkr. uden sikkerhed. Jeg synes nu heller ikke at 15 tkr
før skat om måneden er rigtig meget, men det er altid bedre end intet
arbejde og bistand på ca. det halve.

Jeg ved ikke hvor hurtigt du har optaget denne gæld, men det nogle banker
gør er at se på familiens rådighedsbeløb og sammenligne med hvad I har levet
for indtil da. Dvs. har I haft f.eks. 7 tkr. (efter udgifterne er betalt)
til 2 voksne og har levet for 12 tkr. om måneden, så er det klart for
enhver at ingen vil låne jer penge - I lever over evne - dette ville f.eks.
passe med at I gennemsnitligt i 4 år havde brugt 5 tkr. for meget hver evig
eneste måned g dermed ville have en gæld på 240 tkr. (uden renter - ved
det).

Derfor lyt f.eks. til Kims råd om at lave et budget som I kan overholde og
regn ud hvor meget I kan betale i afdrag på lånene og forsøg at få lavet
denne aftale med de forskellige banker m.m. og vigtigst af alt hold fast og
gennemfør det.

Vh
Troels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 21:59

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd3f32d$0$63912$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det man ikke kan forstå er at jeg har en mnd indtjening før skat på
15000kr
> og ingen ja jeg ved det er mange penge uden sikkerhed. låne mig de "små"
> 220000-250000kr
>
Jeg synes egentlig ikke det er så svært at forstå. Hvis en sådan gæld skal
køres ned over tidsfoløbet på et normalt forbrugslån vil din månedlige
ydelser blive mellem 5 og 7.000 kr. Af din indtægt på 15000 skal du betale
skat, husleje og leve af - og så bliver en sådan tilbagebetalingsbyrde altså
meget svær.
Det er nok derfor ingen vil give dig denne kredit.

Venlig hilsen
Knud

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 22:38

Knud Thomsen wrote:

> Det er nok derfor ingen vil give dig denne kredit.

Næ, derfor kræver det en individuel indsats, og derfor
er det svært at råde generelt.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : tsl

Dato : 09-01-03 16:42

Hejsa

Jeg har med interesse læst indslagene i denne tråd og kan konstatere at mange er i samme situation som mig. Jeg er i den heldige situation at jeg har fundet en fantastisk bank og har et par forældre som har hjulpet med kaution. MEN nu sidder jeg så her og har en bunke penge - ganske vist ikke så mange som jeg skylder mine kreditorer for renterne alene udgør jo 2/3 af gælden, men jeg vil gerne prøve at indgå en aftale med disse kreditorer. Jeg har ledt og ledt alle mulige steder efter en "skabelon" til et forslag til kreditor om frivillig akkord (som jeg tror det hedder) men kan intet finde og da jeg ikke selv er stærk ud i det juridiske er det faktisk kun det der nu forhindrer mig i at få afviklet gælden. Er der mon nogen herinde der kan hjælpe mig?

MVH
TSL

"Kim Ludvigsen" skrev d. 14-11-02 20:27 dette indlæg :
> Jørn og Rikke Hougaard wrote:
> >
> > Det man ikke kan forstå er at jeg har en mnd indtjening før skat på 15000kr
> > og ingen ja jeg ved det er mange penge uden sikkerhed. låne mig de "små"
> > 220000-250000kr
>
> Prøv at se det fra långivers synspunkt. Ville du låne en masse penge til
> en kammerat, som du ved skylder penge til højre og venstre og som ikke
> har betalt de penge han skylder andre kammerater? Nej vel.
>
> Men du skal ikke miste modet.
>
> 1. Lav en oversigt over din gæld.
>
> 2. Lav en oversigt over dine betalingsaftaler - altså hvor meget du i
> øjeblikket skal betale til kreditorerne hver måned.
>
> 3. Find ud af, hvor meget du kan betale i afdrag om måneden - lad være
> med at være for optimistisk. Det beløb du finder frem til skal være
> realistisk - og du SKAL kunne betale det hver måned.
>
> 4. Dette punkt er svært uden at kende dine forhold. Men hvis du har
> større gæld hos en eller to kreditorer, og disse er med meget høj rente
> eller er meget misholdte, kan du muligvis forhandle dig frem til en
> nedsættelse af gælden eller et mere eller mindre midlertidigt stop for
> renter. Samtidig kan du måske få en mere fornuftig afdragsordning, der
> tager hensyn til din samlede situation. Du skal helst ende med at
> beløbet i punkt 2 og 3 er ens.
>
> Ellers kan jeg generelt sige: Gæld, der er registreret i RKI skal
> betales ud først. Så længe man står i RKI er lånemulighederne nærmest
> ikke-eksisterende. Kommer du ud af RKI, kan du måske få det samlede lån,
> som du efterlyser. Chancen er i hvert fald større. Dernæst skal du sørge
> for at få betalt gæld med de højeste renter/afgifter ud så hurtigt som
> muligt - de sparede renter gør det muligt at betale flere penge til de
> andre kreditorer, og dermed kommer du hurtigere ud af gældsfælden.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 17:39

tsl wrote:

> Er der mon nogen herinde der kan hjælpe mig?

Ring til dit lokale fogedkontor, og spørg alene om, hvilke
advokater, der er gode til personlig gældsanering.

Ud af dem vælger du en, der ikke tidligere er omtalt negativt,
så lige at en Randers advokat fortsat praktiserer, og hende skal
du ikke vælge.

Og glem i første omgang alt om kaution og lån til udbetaling, for
så ligger procenten over 25, for at tvinge dem, der ikke svarer, med.

Men efter stadfæstelse kan der være lidt med formulering af
kendelsen, men det mailer du om, når du er så vidt, at du skal
godkende et oplæg til kendelse, eller advokaten skal.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 19:42

tsl wrote:

> Jeg er i den heldige situation at
> jeg har fundet en fantastisk bank og har et par forældre som har hjulpet
> med kaution. MEN nu sidder jeg så her og har en bunke penge - ganske
> vist ikke så mange som jeg skylder mine kreditorer for renterne alene
> udgør jo 2/3 af gælden, men jeg vil gerne prøve at indgå en aftale med
> disse kreditorer.

Som Erik skriver, kan det være en god ide at få en advokat til at
kontakte kreditorerne. Vælger du alligevel selv at skrive rundt, er det
vigtigt, at du ikke fortæller, at du allerede har lånt pengene. Du
risikerer blot, at de henter pengene ved fogedens hjælp uden at indgå en
aftale om frivillig akkord.

Du kan i stedet skrive noget i stil med, at dine forældre vil hjælpe dig
med et lån, så du kan komme ud af din uheldige økonomiske situation.
Desværre har de ikke mulighed for at hjælpe så meget, at du kan indfri
hele beløbet, men hvis kreditor vil gå med til at indgå en aftale om en
dekord, kan gælden indfries her og nu.

Du skal også være opmærksom på, at hvis du ikke får en aftale på skrift,
skal du på checken skrive noget i stil med: "Til fuld og endelig
indfrielse af gælden i henhold til aftale". Ellers risikerer du at
checken blot bliver betragtet som et afdrag. Erik kan måske hjælpe med
den nøjagtige ordlyd.

Men igen, du er nok bedst stillet med en advokat som mellemled.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 20:55

Kim Ludvigsen wrote:

> Som Erik skriver, kan det være en god ide at få en advokat til at
> kontakte kreditorerne.

Du skal bruge en advokat..
Alt andet er at lege med ilden,
soory Kim L.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 22:23

Erik G. Christensen wrote:
>
> Kim Ludvigsen wrote:
>
> > Som Erik skriver, kan det være en god ide at få en advokat til at
> > kontakte kreditorerne.
>
> Du skal bruge en advokat..
> Alt andet er at lege med ilden,

Jeg vil nu mene, at det afhænger af gældens størrelse og antallet af
kreditorer. Ved en forholdsvis lav gæld kan regningen til advokaten
blive forholdsvis stor, og hvis man kun har en eller to kreditorer, og
det forøvrigt er fornuftige kreditorer, kan man muligvis selv forhandle
en aftale på plads. Jeg er klar over, at der er flere hvis'er, men vi
kender ikke detaljerne i spørgerens sag.

> soory Kim L.

Helt i orden. Tager jeg fejl, skal jeg selvfølgelig have det at vide (og
det er ikke mindst en god ting for spørgeren at vide, hvilke råd, han
ikke skal lytte til).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 23:46

Kim Ludvigsen wrote:

Ok, igen,
skal der laves personlig gældsanering,
skal en advokat og fogedret bestemme det,
og det er under 25% udlodning.
er det tvangsakkord, er det revisor og fogedret,
når det skal gælde alle,
så anden erfaring ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 00:12

Erik G. Christensen wrote:

> skal der laves personlig gældsanering,
> skal en advokat og fogedret bestemme det,
> og det er under 25% udlodning.
> er det tvangsakkord, er det revisor og fogedret,
> når det skal gælde alle,

Jeg opfattede ikke situationen som helt så slem, men mere som en gæld,
der nu kan betales ud via et banklån, hvis det er er muligt at opnå en
frivillig dekord hos de pågældende kreditorer. Altså, at tsl "blot" er
fanget i en gældsfælde med høje renter.

Er der tale om en mere alvorlig situation, bør man selvfølgelig altid
have en advokat med i billedet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 00:15

Hmmmmm...........altså det er da så alvorligt at jeg står i RKI for gælden -
det er slemt nok syntes jeg.

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3E1E01DC.3365@kimludvigsen.dk...
> Erik G. Christensen wrote:
>
> > skal der laves personlig gældsanering,
> > skal en advokat og fogedret bestemme det,
> > og det er under 25% udlodning.
> > er det tvangsakkord, er det revisor og fogedret,
> > når det skal gælde alle,
>
> Jeg opfattede ikke situationen som helt så slem, men mere som en gæld,
> der nu kan betales ud via et banklån, hvis det er er muligt at opnå en
> frivillig dekord hos de pågældende kreditorer. Altså, at tsl "blot" er
> fanget i en gældsfælde med høje renter.
>
> Er der tale om en mere alvorlig situation, bør man selvfølgelig altid
> have en advokat med i billedet.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 00:38

TSL wrote:
>
> Hmmmmm...........altså det er da så alvorligt at jeg står i RKI for gælden -
> det er slemt nok syntes jeg.

Det er selvfølgelig ikke rart, men det kan være meget, meget værre. Så
længe du ikke frekventerer fogedretten (eller den frekventerer dig), og
så længe du ikke skal møde op i Sø- og Handelsretten, så er det
egentligt slet ikke så galt. Og slet ikke, hvis du nu får mulighed for
at komme ud af gældsfælden.

Må jeg spørge, hvor stor gælden er, hvor mange kreditorer du har, og
hvilken slags det er (kviklån, afbetalingskøb, skattegæld, banklån osv)?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : tsl

Dato : 10-01-03 09:10

"Kim Ludvigsen" skrev d. 10-01-03 00:38 dette indlæg :
> TSL wrote:
> >
> > Hmmmmm...........altså det er da så alvorligt at jeg står i RKI for gælden -
> > det er slemt nok syntes jeg.
>
> Det er selvfølgelig ikke rart, men det kan være meget, meget værre. Så
> længe du ikke frekventerer fogedretten (eller den frekventerer dig), og
> så længe du ikke skal møde op i Sø- og Handelsretten, så er det
> egentligt slet ikke så galt. Og slet ikke, hvis du nu får mulighed for
> at komme ud af gældsfælden.
>
> Må jeg spørge, hvor stor gælden er, hvor mange kreditorer du har, og
> hvilken slags det er (kviklån, afbetalingskøb, skattegæld, banklån osv)?

Hej igen Kim

Der er såmend "kun" 4 kreditorer og hovedstolen er vel omkring 60.000 - det er renterne der gør ondt!
Ingen offentlig gæld - det har jeg bragt iorden, banken hjælper mig jo så det lån skal ikke indfries (andet end på normal vis) så det er altså de "klassiske" nemlig Acceptcard, benzinkort, Diners og gl. billån

MVH
TSL
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 20:56

tsl wrote:
>
> Der er såmend "kun" 4 kreditorer og hovedstolen er vel omkring 60.000 -
> det er renterne der gør ondt!
> Ingen offentlig gæld - det har jeg bragt iorden, banken hjælper mig jo
> så det lån skal ikke indfries (andet end på normal vis) så det er altså
> de "klassiske" nemlig Acceptcard, benzinkort, Diners og gl. billån

Der var lige en enkelt vigtig faktor, jeg glemte: tiden! Jo ældre gælden
er, jo nemmere er det at få lavet en aftale.

Selvom Erik sikkert vil bonke mig i hovedet for at skrive det (han ved
heldigvis ikke, hvor jeg bor): Jeg ville selv forsøge at få aftaler med
de fire kreditorer. En advokat vil være forholdsvis dyr, når gælden ikke
er større.

Skriv et brev - gerne med hjælp fra andre - hvor du fortæller, at dine
forældre vil hjælpe dig ud af gælden. De har desværre ikke mulighed for
at hjælpe dig med at betale hele gælden, så du vil høre, om det er
muligt at nå frem til en aftale om en dekord. Foreslå så, at du betaler
hovedstolen (gælden uden renter) her og nu mod en saldokvittering på, at
du ikke skylder mere.

Alternativt kan du foreslå, at betale hovedstolen her og nu, og indgå en
aftale med betaling af for eksempel 50 procent af renterne, hvor der i
afbetalingstiden ikke pålægges nye renter.

Jeg ville starte med det første tilbud, og hvis kreditorerne ikke bider
på, så foreslå alternativet. Hvis du indgår en afbetalingsordning, er
det vigtigt, at du er i stand til at overholde den! Ofte vil
betingelserne i en sådan aftale forøvrigt være, at hvis du ikke
overholder aftalen, opsiges den, og du skylder så atter hele gælden
(inklusiv alle renterne).

Husk, at du skal have en saldokvittering, når du har betalt gælden ud i
følge den aftale, du når frem til.

Lykkes det ikke at få aftaler med kreditorerne, så lad være med at
opgive. Lån pengene i banken, og betal de dyreste af kreditorerne ud
først (dem med de højeste renter/gebyrer). Bankrenterne er trods alt
lavere end kreditselskabernes renter. Og læg en plan for, hvordan du får
betalt resten ud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 21:14

Kim Ludvigsen wrote:
>
> tsl wrote:
> >
> > Der er såmend "kun" 4 kreditorer og hovedstolen er vel omkring 60.000 -
> > det er renterne der gør ondt!
> > Ingen offentlig gæld - det har jeg bragt iorden, banken hjælper mig jo
> > så det lån skal ikke indfries (andet end på normal vis) så det er altså
> > de "klassiske" nemlig Acceptcard, benzinkort, Diners og gl. billån
>
> Der var lige en enkelt vigtig faktor, jeg glemte: tiden! Jo ældre gælden
> er, jo nemmere er det at få lavet en aftale.
>
> Selvom Erik sikkert vil bonke mig i hovedet for at skrive det (han ved
> heldigvis ikke, hvor jeg bor): Jeg ville selv forsøge at få aftaler med
> de fire kreditorer. En advokat vil være forholdsvis dyr, når gælden ikke
> er større.

Nix, jeg er for gammel, og har den holdning, at alle positive råd er bedre
end ingen..

Men så, inden du gør noget, hvad kan du betale til kreditorerne ?

Hvor stort beløb ?
Uden kationister og med kautionister ?

Og det er nok netop et problem, at gælden ikke er større, så forventer de
enkelte nok at få fuld indfrielse, -men påløbne gebyrer og renter kan der
handles om.

Så du skal fremsætte et tilbud, til hver enkelt, og kun til den person
der kan træffe beslutning, ellers bliver du kørt rundt.

Du kan maile direkte, men jeg tar både forbehold og betaling,
det sidste dog med et fast beløb.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 00:00

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3E1F2568.344E@kimludvigsen.dk...
> tsl wrote:
> >
> > Der er såmend "kun" 4 kreditorer og hovedstolen er vel omkring 60.000 -
> > det er renterne der gør ondt!
> > Ingen offentlig gæld - det har jeg bragt iorden, banken hjælper mig jo
> > så det lån skal ikke indfries (andet end på normal vis) så det er altså
> > de "klassiske" nemlig Acceptcard, benzinkort, Diners og gl. billån
>
> Der var lige en enkelt vigtig faktor, jeg glemte: tiden! Jo ældre gælden
> er, jo nemmere er det at få lavet en aftale.
>
> Selvom Erik sikkert vil bonke mig i hovedet for at skrive det (han ved
> heldigvis ikke, hvor jeg bor): Jeg ville selv forsøge at få aftaler med
> de fire kreditorer. En advokat vil være forholdsvis dyr, når gælden ikke
> er større.
>
> Skriv et brev - gerne med hjælp fra andre - hvor du fortæller, at dine
> forældre vil hjælpe dig ud af gælden. De har desværre ikke mulighed for
> at hjælpe dig med at betale hele gælden, så du vil høre, om det er
> muligt at nå frem til en aftale om en dekord. Foreslå så, at du betaler
> hovedstolen (gælden uden renter) her og nu mod en saldokvittering på, at
> du ikke skylder mere.
>
> Alternativt kan du foreslå, at betale hovedstolen her og nu, og indgå en
> aftale med betaling af for eksempel 50 procent af renterne, hvor der i
> afbetalingstiden ikke pålægges nye renter.
>
> Jeg ville starte med det første tilbud, og hvis kreditorerne ikke bider
> på, så foreslå alternativet. Hvis du indgår en afbetalingsordning, er
> det vigtigt, at du er i stand til at overholde den! Ofte vil
> betingelserne i en sådan aftale forøvrigt være, at hvis du ikke
> overholder aftalen, opsiges den, og du skylder så atter hele gælden
> (inklusiv alle renterne).
>
> Husk, at du skal have en saldokvittering, når du har betalt gælden ud i
> følge den aftale, du når frem til.
>
> Lykkes det ikke at få aftaler med kreditorerne, så lad være med at
> opgive. Lån pengene i banken, og betal de dyreste af kreditorerne ud
> først (dem med de højeste renter/gebyrer). Bankrenterne er trods alt
> lavere end kreditselskabernes renter. Og læg en plan for, hvordan du får
> betalt resten ud.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Hej igen
Det lyder som en god plan! Og gælden er gammel - eller alt er jo relativt,
men ihverttilfælde så gammel at jeg i 2003 ikke længere vil optræde i RKI
pgr. af deres 5 års regel - men derfor vil jeg jo stadig gerne have rent
bord!
Lige et personligt spørgsmål - har du selv været turen igennem og taler af
egen bitter erfaring eller kender du nogen som har?? Meget rart at høre lidt
om succesraten!

MVH
TSL

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 00:05

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3E1F2994.233E881E@FJERNpost1.tele.dk...
> Kim Ludvigsen wrote:
> >
> > tsl wrote:
> > >
> > > Der er såmend "kun" 4 kreditorer og hovedstolen er vel omkring
> > > det er renterne der gør ondt!
> > > Ingen offentlig gæld - det har jeg bragt iorden, banken hjælper mig jo
> > > så det lån skal ikke indfries (andet end på normal vis) så det er
altså
> > > de "klassiske" nemlig Acceptcard, benzinkort, Diners og gl. billån
> >
> > Der var lige en enkelt vigtig faktor, jeg glemte: tiden! Jo ældre gælden
> > er, jo nemmere er det at få lavet en aftale.
> >
> > Selvom Erik sikkert vil bonke mig i hovedet for at skrive det (han ved
> > heldigvis ikke, hvor jeg bor): Jeg ville selv forsøge at få aftaler med
> > de fire kreditorer. En advokat vil være forholdsvis dyr, når gælden ikke
> > er større.
>
> Nix, jeg er for gammel, og har den holdning, at alle positive råd er bedre
> end ingen..
>
> Men så, inden du gør noget, hvad kan du betale til kreditorerne ?
>
> Hvor stort beløb ?

Altså jeg har ialt 50.000 at gøre godt med - og kan sandsynligvis skrabe
lidt mere sammen hvis det er nødvendigt

> Uden kationister og med kautionister ?

Mine forældre har kautioneret for mit banklån (som jo ikke skal indfries)
>
> Og det er nok netop et problem, at gælden ikke er større, så forventer de
> enkelte nok at få fuld indfrielse, -men påløbne gebyrer og renter kan der
> handles om.
>
> Så du skal fremsætte et tilbud, til hver enkelt, og kun til den person
> der kan træffe beslutning, ellers bliver du kørt rundt.

Hvordan finder man frem til den rette beslutningstager? Jeg har jo famlet
mig lidt frem og ringet til nogen af dem - men har fået en rædselsfuld
behandling hvilket man selvf. ikke kan fortænke det sikkert strømlinede og
formentligt fornuftige personale for - og så på den anden side: Det er sgu
sådan nogle "forbrydere" som mig der betaler deres løn.........

MVH
TSL

>
> Du kan maile direkte, men jeg tar både forbehold og betaling,
> det sidste dog med et fast beløb.
>
> --
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 01:26

TSL wrote:
>
> Det lyder som en god plan! Og gælden er gammel - eller alt er jo relativt,
> men ihverttilfælde så gammel at jeg i 2003 ikke længere vil optræde i RKI
> pgr. af deres 5 års regel - men derfor vil jeg jo stadig gerne have rent
> bord!

Som Erik skriver, kan gældens størrelse gøre det svært, men alderen
trækker den anden vej. Så det burde absolut være muligt at få en aftale
i stand med kreditorerne.

Jeg kan forstå, at beløbet du kan låne er mindre end hovedstolen. Jeg
tror det bliver svært at få kreditorerne til at gå under hovedstolen,
men det er måske et forsøg værd. Du kan eventuelt starte med at tilbyde
dem 5/6 af hovedstolen til fuld og endelig afregning, og hvis de siger
nej, så tilbyde dem 5/6 af hovedstolen her og nu, og resten af
hovedstolen i månedlige afdrag. Og så til sidst tilbyde den tidligere
nævnte alternative løsning med betaling af nogle af renterne.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra Erik, om det er en god ide at
starte med et tilbud på under hovedstolen, eller om man skal starte med
en del af hovedstolen og så månedlige afdrag til hovedstolen er betalt.

> Lige et personligt spørgsmål - har du selv været turen igennem og taler af
> egen bitter erfaring eller kender du nogen som har?? Meget rart at høre lidt
> om succesraten!

Jeg måtte tage den hårde vej med en konkurs og en gæld på omkring
800.000 (og det var tilbage i 1983!). Jeg var så heldig senere - efter
en hård kamp på grund af min unge alder - at få en delvis gældssanering.
Min søster og hendes mand har også været en tur gennem møllen med et
beløb i flere hundrede tusinde kroners-klassen. Det lykkedes dem at
indgå aftaler med samtlige kreditorer, hvor de betaler hovedstolen i
afdrag over cirka fem år. De brugte ikke advokat, men jeg er enig med
Erik i, at det bør man ved større beløb.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 12:28

TSL wrote:

> Det lyder som en god plan! Og gælden er gammel - eller alt er jo relativt,
> men ihverttilfælde så gammel at jeg i 2003 ikke længere vil optræde i RKI
> pgr. af deres 5 års regel - men derfor vil jeg jo stadig gerne have rent
> bord!

Der er flere forbehold i de svar du har fået, da jeg ikke har været
helt opmærksom på især alderen.
De 5 år betyder normalt også, at gælden falder væk af sig selv, hvis
der ikke er en dom / fogedretsafgørelse, er der det ?

Derudover kan du få lidt hjælp fra skattemyndighederne, idet du ved
betaling får fradrag for tilskrevne renter, forholdsmæssigt.

Men start med det totale beløb, de kræver af dig idag, og så skriv et
brev som Kim nævner, men tilbuddet skal være i forhold til bruttokrav.

Du kan evt. maile privat, så skal jeg sende en formulering, hvis du
medsender de ovenstående oplysninger.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-03 15:54

Hej Erik

Jeg har prøvet at maile dig men får en fejlmeddelelse tilbage? Hvad for en
adresse kan jeg skrive til dig på?

MVH
TSL
"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3E1FFFA8.6C19030A@FJERNpost1.tele.dk...
> TSL wrote:
>
> > Det lyder som en god plan! Og gælden er gammel - eller alt er jo
relativt,
> > men ihverttilfælde så gammel at jeg i 2003 ikke længere vil optræde i
RKI
> > pgr. af deres 5 års regel - men derfor vil jeg jo stadig gerne have rent
> > bord!
>
> Der er flere forbehold i de svar du har fået, da jeg ikke har været
> helt opmærksom på især alderen.
> De 5 år betyder normalt også, at gælden falder væk af sig selv, hvis
> der ikke er en dom / fogedretsafgørelse, er der det ?
>
> Derudover kan du få lidt hjælp fra skattemyndighederne, idet du ved
> betaling får fradrag for tilskrevne renter, forholdsmæssigt.
>
> Men start med det totale beløb, de kræver af dig idag, og så skriv et
> brev som Kim nævner, men tilbuddet skal være i forhold til bruttokrav.
>
> Du kan evt. maile privat, så skal jeg sende en formulering, hvis du
> medsender de ovenstående oplysninger.
>
> --
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-03 21:28

TSL wrote:

> Jeg har prøvet at maile dig men får en fejlmeddelelse tilbage? Hvad for en
> adresse kan jeg skrive til dig på?

Har du prøvet at fjerne FJERN i email ?

Det anvendes for at begrænse spam, så emailadressen ikke kan høstes
direkte her.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Hejdien

Dato : 15-04-03 23:05

Hej Anne-Dorte... jeg har været i nøjagtig samme sitaution som du , og jeg var oven i købet så uheldig at blive syg ( stress ) af det og miste mit arbejde, men en ting er der kommet ud af det her, jeg har været nød til at lære at tage det afslappet, ellers bliver jeg sq aldrig rigtig rask, det jeg har gjort vil afsted komme et ramaskrig fra nogen af dem der kan lide at sparke til dem der er i rki.... men her kommer det, ved du godt at du kun kan være registreret i 5 år så ryger du ud automatisk, find dem der er vigtigst at betale ( så som hvis du skylder kommune stat eller ligendene penge ) og start derfra . lav et budget tag de retssager der kommer på resten og søg at blive erklæret insolvent, det er en hammer svær ting at få sig selv til at gøre hvis man er vant til at betale sine ting til tiden , men i sidste ende kan det være nødvendigt, jeg er snart ude af RKI og de fleste af mine regninger er betalt og ved du hvad de fleste af mine kreditore lever endnu... engang imellem må man sætte sig selv først, og jeg er kommet dertil hvor alt hvad jeg ejer er købt kontant *SS*

www.boss.lir.dk

Kommentar
Fra : pjuskeOne

Dato : 11-03-08 13:41

her er så lidt om hvad jeg gjorde da jeg stod i rki. jeg ringede til rki for at hører om det var muligt om man kunne blive slettet selvom man står i rki. og det kan man faktisk godt. jeg skulle kontakte dem der havde sat mig i rki og så høre om det var muligt om jeg så kunne blive slettet som dårlig betaler. så nu står jeg så ikke længere i rki. men gælden er der jo stadigvæk som jeg forsat betaler af på. man kan kontakte experian a/s for råd og vejledning. du/i indtaster det bare som skrevet og så søger på det.. håber det var en oplysning i kunne bruge

Kommentar
Fra : iFinans

Dato : 25-10-08 13:23

Hvis du stadig er interesseret og såfremt du er over 25 år, samt ikke er registreret i RKI, kan du søge om et lån her, www.ifinans.dk