/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Avast antivirus
Fra : Axelise
Vist : 336 gange
220 point
Dato : 01-08-04 17:46

Jeg bruger det gratis Avast antivirusprogram, og det fungerer godt nok, men jeg får megen inficeret post ind, og det viser sig også, at andre har modtaget post fra mig med virus i. Nogle gange endda uden at jeg har sendt dem noget.
Så jeg har brug for noget til at filtrere alt skidtet fra i min post automatisk, og det gør Avast tilsyneladende ikke. Eller gør de? Er der nogen der ved, hvordan jeg kan beskytte mit mailprogram gratis? Helst med Avast, hvis det kan lade sig gøre, da jeg ellers skal af-installere Avast, hvis jeg skal have et nyt antivirusprogram.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 17:54

Jeg har lige lagt et tip ind vedr. SPAM på virus. Læs dette. Jeg er ret overbevist om at Inet.dk's mailserver også scanner for virus før den videresender noget til brugerne. Som sagt i tippet er det ikke gratis. Men helt ærligt: Det er svært at kræve kvalitet hvis man ikke vil betale for det. Der skal jo trods alt nogle højtuddannede og meget erfarne programmører til at lave sådan noget. Og de har altså også Hus, Bil, Kone og børn at forsørge. Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-08-04 17:55

Hej Axelise

Jeg bruger også Avast! Men jeg har ikke det problem, som du.

Mit gæt er, at du måske ikke har en firewall.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-04 17:58

Hvordan ved du at der kommer mail med virus hvis avast ikke stopper det?
At andre får mail med dig som afsender betyder ikke at din pc er afsender,
men en anden pc med din adresse i outlook kan lave meget sjov med virus.
Jeg modtager mail adresseret til en helt anden adresse der ikke ligner min.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 18:01

Jeg bruger selv Norton-Antivirus. Det koster at anskaffe progrmmet og derfeter en årlig afgift. Til gengæld sidder der flere 100 mand og arbejder på programmet, hvilket betyder at jeg sommetider får 4 opdateringer om ugen (Automatisk). På den måde kan jeg være 99% sikker. Alle I der bruger de forskellige gratis-systemer, TROR at i er sikrede!

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 230 point
Dato : 01-08-04 18:04

arne
Avast er et rigtigt godt program, mange prof bruger det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 18:08

Teil
OK, I rest my case. Men det er et faktum at spørgeren har problemer!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-04 18:09

ok arne, vi venter så på en tilbagemelding fra axelise

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-08-04 18:21

Ja ja arne,troen flytter som bekendt bjerge,og mit gratis AVG antivirus vil jeg ikke bytte med Norton,
for jeg TROR da at jeg er sikret 100%,den snupper i snit 2-3 heste og orme om ugen,og i de ca.3år
den har kørt hos mig--no problem.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 18:26

Ja Keld, troen kan i sandhed flytte bjerge. Og som det også hedder: Enhver er salig i SIN tro. Men nu er det jo hverken du eller jeg der har problemet! Brug lidt tid på at hjælpe Axelise, og lidt mindre på at diskutere med mig. Stort smil.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-08-04 18:35

Ja men vi venter på Axelise,og så kommer der lidt ævl ind imellem(arne)Ha ha.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 18:40

Ok. Keld. Har du set mit TIP? Jeg kender mange, der ligesom jeg selv er blevet SPAM'et fælt. Jeg tillader mig at bruge denne tråd til dette, da det handler lidt om emnet. (Mens vi venter på Axelise)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-08-04 19:01

Yes yes,har set dit tip arne,og det kan sikkert hurtigt blive aktuelt at bruge det,men vi venter,hun dukker nok op.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-08-04 22:21

Hejsa

Man er i hvertfald ikke i tvivl om, når der kommer virus, når man har Avast!

Hvis man har et svagt hjerte, skal man ikke bruge dette gode program

Jeg vil heller ikke bytte med et Norton!

......mens vi venter på godo..........

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-08-04 22:22

Hejsa

Man er i hvertfald ikke i tvivl om, når der kommer virus, når man har Avast!

Hvis man har et svagt hjerte, skal man ikke bruge dette gode program

Jeg vil heller ikke bytte med et Norton!

......mens vi venter på godo..........

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-08-04 22:25

....der findes åbenbart flere, der hedder Godo........

troede ikke, jeg havde "trykket".....

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-08-04 22:33

Okay, så er jeg på banen igen....jeg kan jo ikke sidde og vente ved computeren hele dagen, vel?
Jeg har ikke orm og alt det dér i min computer (har prøvet det og har prøvet at få hele styresystemet ødelagt) - så jeg plages egentlig ikke af virus. En gang imellem får jeg en uidentificerbar mail med vedhæftet fil, og den er altid inficeret, hvis jeg en sjældent gang åbner den, men mit Avast antivirusprogram kan godt destruere det.
Jerg har oplevet folk, som jeg har sendt mails til, som ikke kan åbne mailen, da deres virussystem siger, at mailen er inficeret, og så er det at jeg tænker, at jeg mangler noget, som forhindrer mig i at sende eventuelle vira videre til andre uden at vide det?
Og til Arne; jeg er glad for Avast, det er et rigtig godt antivirusprogram, og hvorfor i al verden skulle jeg dog betale penge for noget, jeg kan få gratis på helt legal vis???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 22:33

Til Keldd & CamillasMoster.
Det er da rart at høre at I er tilfredse med jeres Virus-beskyttelses-program. Men så vidt jeg kan høre på Hanne er det også LIDT larmende. Min Norton generer mig ikke med lyde, den fjerner bare "lortet". Så jeg kan ikke fortælle hvor ofte jeg bliver udsat for den slags trusler! Og det er jeg, som I kan forstå temmelig lykkelig for.
P.S. Jeg HAR koderne for Smilies liggende, skal bare lige ha' dem skrevet ud. Men indtil da. Stort Smil.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-08-04 22:36

Iøvrigt modtager jeg aldrig noget spam, så det er ikke noget problem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 22:48

Hej Axelise, velkommen tilbage. Det er godt at du er tilfreds. MEN nu tror jeg at jeg har det! Uanset at min PC er beskyttet i H... & R.. så sker det også for mig at jeg sender en mail til folk og så får et svar tilbage igen der siger, at min mail ikke kunne afleverees fordi den var virus-behæftet. Nu VED jeg at det var den IKKE. Og så undersøgte jeg hvad det KUNNE være.
Resultat: En såkaldt eksekverbar fil hedder oftest exe til efternavn(extention). Mange virusprogrammer er simpelthen programmeret til at afvise alt der indeholder en fil med den extention. Selvom jeg bruger Zip til at pakke filerne først, er der nogen virusprogrammer, der siger: Den Zip-fil indeholder en .exe-fil, så den er pr. definition virus-befængt. Når jeg idag sender zip.filer inddeholdende .exe-filer omdøber jeg dem altid til exa før jeg pakker. Så virker det. Det betyder imidlertid, at jeg er nødt til at instruere modtageren grundigt om hvordan han får "lortet" til at køre (Rename)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-08-04 09:04

>arne.jacobsen<

Ja, den larmer, men så ved jeg da, at den virker!

Og så kan jeg følge med i, hvad for virus, der florerer.

Jeg tror skisme, at du har ret i det med exe-filer.

Avast! har samme mening om exe-filer.

Mandagmedsol - hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 18:45

Hej Axelise. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-10-04 09:55

Det ved jeg da godt, jeg har trods alt stillet og fået mange svar herinde. Men jeg synes faktisk ikke, at jeg har fået tilfredsstillende svar på mit spørgsmål endnu.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-10-04 10:31

I dag er det 2 måneder siden du stillede spørgsmålet og med mindre du gør noget aktivt for at sætte gang i det igen, er det meget usandsynligt at du får flere svar! Jeg troede blot at du havde glemt det. Sorry.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 09-10-04 16:26

Tak for svaret Teil.