/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
xp lukker selv
Fra : freeeeeeeen
Vist : 419 gange
20 point
Dato : 01-08-04 14:55

xp lukker selv efter alt lige fra 1 min til måske ti min er der nogen der har hørt om dette fænomen

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-08-04 15:01

Prøv at søge på google og du finder et utal af links. Årsagerne kan være mange. Hvad kommer der af fejlmeldinger?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-08-04 15:02

Søg evt. under XP nedlukningsproblemer

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-08-04 15:03

hvor skal jeg søge efter de nedlukningsproblemer henne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-04 15:04

Nogen fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-08-04 15:13

Ser ud til du har fået WB32 blaster worm, du kan finde et tool til at fjerne den med her.... http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.html

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-08-04 15:15

>freeeeeeen. Nu er vi 2 der har spurt dig af om du får fejlmeddelelser. Du bliver nød til at svare for at vi evt. kan hjælpe dig!
Gå ind på www.google.com > indtast som jeg skrev nemlig: xp nedlukningsproblemer og prøv så at studere linksene. På den måde kan du få mange info.

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-08-04 15:15

Sorry, måske nemmere med en link til selve programmet.. http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-04 15:16

Hvordan ser du det sjagget?
Det kunne jo osse være pga varmen at den lukker ned!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-08-04 15:17

Ja, det er en virus. Og det kunne lyde som "Sasser". Læs mere her, også om hvordan du fjerner den:

http://min.microsoft.dk/danmark/data/myarticles/sasser-ormen

http://www.spywarefri.dk/virus.htm

https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?04-05-04-13-08-36

Citat
Fra www.overclocking.dk:
Først, for at forhindre dig i at blive ramt igen, skal du installere denne update:

http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin..

Bagefter, skal du hente denne fix til at fjerne Sasser permanent:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxSa..

Held og lykke, Sasser er en lorteorm, som Windows XP firewall ikke engang kan bekæmpe - hvis du vil købe tid, skal du skrive nogle specielle kommando'er i din "start-> run" box, men jeg kan desværre ikke huske disse på stående fod

Mvh. Uffe

mvh
Taliskoko

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-08-04 15:20

PS. det er vigtigt at du husker at opdatere XP, da det vil lukke de værste huller i dit system....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-04 15:20

Manden har bare skrevet at den lukker ned! At en PC gør det kan altså ha mange andre årsager end en virus eller en orm!! Kunne for den sags skyld være myrer i computeren! Så hvad med at vente på respons før katagorisk at udtale sig om årsagen? Hvis det er Sasser eller blaster, vil der komme et vindue hvor der står at vindows tæller ned og lukkes!

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-08-04 15:27

> Tedd... Ja det har du jo helt ret i, manden skriver jo ikke noget ´som helt peger på wb32 balster, var måske lidt hurtigt ude.....

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-08-04 15:29

ok det går lidt hurtigt det er en af mine venners com og der kommer en fejlmedelse men jeg ved ikke lige hvad der står i den men jeg ved at efter alt lige fra 1min helt op til ca tyve min fra com er tændt så kommer der pludselig et billede hvor xp skriver at com lukker ned om to min og at man skal lukke alle prg det er lidt bøvlet og rode med fordi man kan næsten ikke nå og downlode noget fra nettet da den næsten altid lukker efter 1 til 3 min

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-04 15:32

Så er det sandsynligvis Sasser eller Blaster! Prøv at gå ind på denne side og følg anvisningerne! http://www.arlet.dk/blaster.htm

Accepteret svar
Fra : jeanette18

Modtaget 30 point
Dato : 01-08-04 15:35

Prøv at finde ud af helt konkret HVAD FEJLMELDINGEN LYDER PÅ!!
Ja sjagget. Det tyder på en blaster, men som jeg også startede med at nævne, årsagerne kan være mange hvorfor det èr vigtigt at udgangspunktet er optimalt for en fejlsøgning.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-08-04 15:38

jeg prøver lige at finde ud af hvad der står i den fejl medellelse der går nok lige lidt tid skal lige have fat i min ven så hav lige lidt tålmodighed smiler

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-08-04 15:44

jeanette18.... Ja men min erfaring er dog stadig at i de fleste tilfælde er det blaster der skaber problemmet, har arbejdet med computer problemer i ovewr 10 år, hvis windows pupper op med en meddelelse om at computeren lukker ned om x antal minnutter så er det givet vis blaster ormen, derfor er det vigtigt at køre sikkerhedsopdateringer på XP efter clean installation, da blaster spredes over åben port......

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-08-04 15:56

man kan ikke nå at komme på nettet og hente opdateringer så hvis vi antager det er den der blaster kan en af jer så ikke lige sende et link der er direkte dertil hvor man henter den fil der kan fjerne denne ormetingest når den så er fjernet skal hele com selvfølgelig opdateres

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-08-04 16:06

Hent først sikkerhedsopdateringen og derefter selve værktøjet til at fjerne Balster med.
Har din ven allerede opdateringen kan I gå direkte til trin 2.

Klik på Hent ude i Højre side:
1.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074&displaylang=da

2.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf&displaylang=da

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-08-04 16:29

sjagget2003> vi er slet ikke uenig - overhovedet - blot har vi hver vores måde at gøre tingene på. Værktøjerne, ja de er ens og heldigvis for det.
Jeg bakker dig fuldt ud op i denne her tråd:) Held og lykke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-04 16:38

Jeg gentager! http://www.arlet.dk/index.html?/blaster.htm

Der kan du trin for trin se hvad du skal gøre!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 01-08-04 17:10

Jeg er fuldstændig enig med tedd

her er linket www.arlet.dk/blaster.htm

Ellers lav en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
så kan jeg på 10 sek. se om det er blaster eller sasser, eller det ikke er snavs, der er problemet..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-08-04 23:54

freeeeeeeen!
Kunne det tænkes at det skyldes de filer som du har hentet på nettet (porno) som du har skrevet om i en anden tråd?????

Det er tit og ofte på sådanne sider man får sig en "dårlig" com"putter"?!?!?!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 03:08

Ja PC'en får gonorre

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 02-08-04 15:55

ha ha det er ikke min com den er gal med den har hverken det ene eller det andet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-08-04 16:14

D.v.s. den er en eunuk computter

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 11-09-05 14:04

Tak for svaret jeanette18.