/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Internetfilm
Fra : Sandvad
Vist : 288 gange
150 point
Dato : 01-08-04 14:53

Nu har jeg siddet og bøvlet med små film ( film som jeg selv laver ) og som skal køre på nettet, de ligger på fra 1 - 3 min i længden, Jeg laver det hele i PREMIERE 6.5 men den færdige billedfil, er for stor,som modem vælger jeg helst den der på 700 kb.sec alså den bedste bredbånd, fordi jeg skal holde mig i en rigtig god kvalitet.
Er der nogle der ligger inde med en viden i den retning, så vil der falde nogle store sten fra min skuldre, for når man ryger rundt på nettet ser man mange steder nogle flotte film, men der er også meget skidt.

Hej

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 01-08-04 16:16

jeg har ikke den vilde forstand på det må jeg erkende.. men hvis du ikke har gjort det.. så experimenter lidt med virtualdub.. det kan konvertere film til forskellige formater og komprimere dem temlig meget
mvh Brommi

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-08-04 16:27
Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 01-08-04 18:08

Hej Palle Hansen
Jeg har undersøgt sagen på de forskellige sider, og jeg kan se, at deres filer også er for store, der er en på 46 sec. og den fylder 1.2 MB
Det kan jeg også få den ned på, men 46 sec. er ikke lang tid, så jeg kan nu kun håbe på at der kommer en med en løsning der lige siger bingo.

Hej

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 10-12-04 14:56

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan få en 2,6 GB film til at fylde 25 MB?

Jeg bruger Adobe Premiere Pro til at redigere mine film. Nu skal jeg altså have en film på tolv minutter ud på nettet som max må fylde 25 MB, hvordan gør jeg det?

MVH
Nis

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-04 22:12

Det er ikke let at forklare, og afhænger jo også af billedstørrelsen, somregel bruges AVI format når noget skal komprimeres meget, men læs mere om det her:
http://www.abmedia.dk/video/kompres.htm
http://manja.biteme.dk/index.htm
http://www.pertho.dk/videoredigering.htm
http://www.videorediger.dk/
VH Palle Hansen