/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Siemens C65 HJÆLP Ønskes
Fra : 123nu
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 01-08-04 11:12

Hej med jer

Vi har lige købt en Siemens C65 (og nu har vi fundet ud af at tænde for den)
men der er en der har fortalt os at den skal opdateres hver ½ år eller sådan noget
og at det koster et sted i mellem 250 & 500 kr.
Kan det passe, og er det ikke noget man selv kan gøre
hvad mener i om tlf. er det noget bras (vi har ikke særlig meget brug for en tlf
derfor valgte vi en billig model, er der noget vi bør vide og kan man dl spil osv til den uden at skulle af med en bondegård?
Mvh 123nu

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 60 point
Dato : 01-08-04 11:58

Nu kender jeg ikke så meget til Siemens foner, men ifølge TDC´s hjemmeside har den da en del fornuftige funktioner:
Citat
Siemens C65 fuktioner:
Indbygget kamera
Photopet - virtuelt kæledyr
Downloadassistent til polyfoniske ringetoner, logoer m.v.
Farvedisplay med 65.536 farver
MMS - tag, send og modtag billedbeskeder
Triband telefon med GPRS, Java, WAP
Taletid op til 5 timer, standby tid op til 410 timer
Blitz som tilbehør

MMS og GPRS skal det aktiveres via jeres Mobil-udbyders hjemmeside, altså hos den udbyder hvor I har abonnemenet.
I skal downloade opsætningerne og gemme dem på jeres telefon. Det går helt af sig selv.!

Mht. til spil(java)kan de hentes på nettet sammen med billeder til skærmen via WAP el. GPRS.
Du kan dog også overføre til fonen fra din PC via kabel eller infrarød. Vil her anbefale kabel. Men det er nok mere billederne du tage hvor det kommer belejligt.

Eks. på side med ringetoner og spil:
http://ringetoner.tildinmobil.dk/

Men det lyder som om I er nye i mobiltelefonenes verden, så gør jer selv den tjeneste at tage Brugsanvisningen med ud i det gode vejr og LÆS DEN og forstå den...

Her er lidt meninger om telefonen:
http://www.siemens-mobile.com/cds/frontdoor/0,2241,dk_da_0_27442_rArNrNrNrN_variation%253A-5_pageTyp-e%253ADescription_imagePos%253A0,00.html#content

http://www.mobilsiden.dk/telefoner/show.php?visSide=1291

http://www.dinside.no/php/art.php?id=106572

http://www.gsmarena.com/idx.php3

Det med opdateringen burde i selv kunne gøre via nettet og jeres ny-indkøbte kabel. Men nu er telefonen helt ny og det burde IKKE være aktuelt. Men det ved andre sikkert mere om end jeg, så de må på banen. Jeg har ikke opdateret min Nokia-fon endnu, 3mdr. gammel. Men prisen I nævner har man hørt før...

Link mht. kabel:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/

Pøj Pøj med jeres nye mobiltelefon.

mvh
Taliskoko

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-08-04 16:24

Hej 123nu - tillykke med jeres nye C65.

Vi har i fredags også købt tilsvarende model, hvor vi desværre allerede fredag aften fik problemer med, at den låste sig fast i menuerne - mærkeligt nok, var alting ok lørdag morgen. Vi snakkede lidt med TDC og fortalte, at der måske skulle en opdatering til - men vi lige skulle konstatere om problemet kom igen.

Hvis den kræver opdatering / service ville den selvfølgelig blive sendt til rep. (uden beregning).

Så jeg forstår ikke helt dit spørgsmål vedr. opdatering hevr ½ / hele år, samt prisen for det (sålænge garantien gælder er det leverandørens problem).

Spil m.v. kan jeg ikke informere ret meget om - efter min mening, skal en telefon primært bruges til samtaler. Alt andet er kun rent fyld.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 01-08-04 20:06

Hej Ivan

Først tak til dig (du var den der er lettest og begynde med) virker jeres tlf nu
har i tænkt på at bytte den til en anden hvis den ikke virker
Hvorfor købte i lige det mærke OSV OSV?
Vi skulle også kun bruge en tlf man bare kan ringe til og fra

Så her er vi enige (de skulle heller ikke bruges i skolen / Restauranter
(Spil m.v. kan jeg ikke informere ret meget om - efter min mening, skal en telefon primært bruges til samtaler. Alt andet er kun rent fyld.)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-08-04 20:23

Hej 123nu

Ja, den virker nu og hvis den skulle holde opmed at virke - forventer jeg, at de kan reparere den.

Der er flere årsager til, at vi formodentligt vil bibeholde den:
Vi har igennem tiden haft flere forskellige mobiltelefoner - men de sidste har alle været fra Siemens.
Eks. S10 / C25 / S35 / C60 og nu C65. Det meste af tiden har både min kone og ego ejet en mobiltelefon, i øjeblikket er det en C60 + en C65.
Årsagen til, at vi købte C65 var ønsket om - at kunne genbruge noget af det ekstraudstyr som vi har til C60.

Generelt er vi godt tilfreds med Siemens produkterne, selvom de som alle andre også går i stykker med tiden.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 01-08-04 20:25

Hej Ivan

Tak for dit svar
mvh Ben9

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 01-08-04 20:26

Tak for svaret taliskoko.